Tussie skrev 2014-06-14 22:05:09 följande:
:( Oj, du överreagerar inte, dina önskemål är verkligen blygsamma. 20 minuter varannan dag... Du måste vara oerhört besviken på din sambo som inte ens kan ställa upp på det. Eller det hade jag varit.. Och jag är ganska besviken på min också även om han inte festat som din. Ett krav från mig innan vi skaffade barn var att han endast skulle jobba heltid (han är egen företagare) och att jag ville att vi skulle hjälpas åt med bebisen. Han jobbar ofta dubbla och/eller långa skift uppåt 12-15 timmar. Han hjälper inte till mycket (alls?) med gossen. När han är hemma sover han bara i stort sett vilket är förståeligt när han jobbar så här mycket, grejen var ju den att han inte skulle jobba så här de första månaderna/året. Han vill festa till det var och varannan helg när han inte jobbar men där har jag satt ner foten, så gott jag kan. Så jag är besviken på min sambo, jag hade hoppats på ett bättre engagemang från hans sida och en större mognad. Min besvikelse har lett till mycket tjafs och bråk också, och tjat.. Verkligen trist. Den här småbarnstiden är krävande inte minst för förhållandet.. :/
Ja jag är så himla besviken och ledsen. Det är som om han inte vill se vilket lass jag drar till stacken, för någon dag sen fråga han hur många serier jag följer nu när jag är hemma. Men va faan tänkte jag. Det är ju knappt jag hinner få i mej frukost för lilleman ska bäras på hela tiden. Har provat bärselen men den vantrivs han i.
Fråga honom imorse om inte han kunde gå och byta blöja. Det jag fick till svar va:
Nej, helst inte. Jag kan ta nästa..
Men tack för den!!
Usch va jag känner mej dum som bara spyr galla men vi har alltid kunnat prata om allt förut och aldrig haft det särskilt kämpigt under våra 4år ihop. Men nu känner jag knappt för att prata med honom för jag har ingen energi kvar till honom eftersom all min energi går till lilleman