peegasus skrev 2014-05-19 17:51:54 följande:
Har en sjukt dålig dag. Det har varit bestämt i ett par veckor att svärmor skulle komma hit idag och sova här. Hon ville så gärna ha Saga över natten och självklart är det okej. Jag gillar verkligen min svärmor. Hon låter mig göra som jag vill och lägger sig inte i. Tills idag. Hon och jag tog med hunden och Saga och gick till hundgården. Saga hade på sig en body med armar och ett par byxor av lite tjockare typen. Hon svettas sjukt lätt så jag sa att hon inte ska ha någon filt på sig i vagnen. Svärmor lägger på en filt iallafall, förvisso en Väldigt tunn bomullsfilt, men ändå. När vi kommer till hundgården så tar jag bort filten för annars skulle ungen dött av värmeslag så varm som hon är plus 19 grader varmt och vindstilla. När vi ska gå tillbaka så går svärmor lite före mig och jag efter med hunden. När vi kommer fram så ser jag att hon lagt på filten ändå. Det gjorde mig faktiskt irriterad! Det är MITT barn och jag bestämmer hurvida hon ska ha filt på sig eller inte.
Vi lämnade hunden hemma och tog med sambon för vi skulle gå och handla. Svärmor har fortfarande vagnen. Efter en liten bit känner jag att jag vill ha vagnen för jag saknar Hummern. Svärmor skrattar och säger "Men nu är ju jag här. Då kan jag ta henne" "Hon är min unge men okej" säger jag och tar upp telefonen ur skötväskan. Tittar argt på telefonen och Henrik säger "Blev du ledsen?" Jag svarar nej. "Men jag ser ju att du är ledsen" "Nej Henrik, jag är inte ledsen. Jag är arg!" Såg sedan att vi hade tvättid om 2 min så jag lämnade dom innan vi ens kommit in till stan. TACK för att jag bokade just den tiden. Är fortfarande arg.
Det är MITT barn och jag ska kunna ta tillbaka henne precis när jag vill utan att behöva förklara mig. Jag lät svärmor mata henne förut för jag visste att hon ville och för att jag var okej med det. Jag låter henne sova här och ta Hummern inatt fast jag vet att jag själv inte kommer sova en blund. Då borde hon ändå kunna ge mig vagnen när jag säger att jag vill ta den.
Sambon och svärmor kan käka sin jävla tacos själva! Jag ska glo OC i sovrummet hela kvällen :)
Nä men fy!! Hade oxå blivit irriterad! Våran tjej är oxå otroligt varm har jag märkt. Hon har hittills sovit med antingen flanellfilt eller flisfilt, men ska idag byta ut till tunnare filtar i typ bomull. Hela dagen idag har hon haft endast blöja, och ändå varit sjukt varm! "/ hon blir även lätt gnällig när hon är för varm. I vagnen när vi var ute igår, och även nu ikväll kl 19 så fick hon ha ett par tunnare byxor, långärmad body och en till långärmad halvtjockbtröja på sig. Och en mössa för att det inte ska blåsa i öronen. Fick ändå ikväll knäppa upp den översta tröjan hon hade. Hon har även filt och täcke i vagnen, men det får vi kavla ner så det ligger vid benen, går inte ha på henne. Stackars barn dem blir ju jätte varma! Så sjukt jobbigt när folk ska bry sig!
På BB hade vi hennes flanellfilt, då blev hon tok varm en gång, alltså typ blöt. Så skulle Lunds ur henne ur den, och lägga henne i det svalare BB täcket hon hade där. Men precis då jag sveper upp joline ur hennes filt kommer en sköterska in, hon nästan springer fram till mig och stoppar mig, tar sina händer på mitt barn och börjar Linda in henne igen i den jätte varma filten! Trots att jag säger att hon är jätte varm. "Nääää dem ska vara varma, det är jätte viktigt!!! Ända gången den får vara nakna är när dem ligger hud mot hud". Jävla kärring tänkte jag! Komma där och "kladda" på mitt barn!