Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Är inte helt nöjd men nu får det bli så. Är rätt otroligt att min sambo går med på dop över huvud taget då han är med i pingstkyrkan(dock ej aktiv)
Tråkigt att du inte heller riktigt får som du vill, men som sagt, man får glädjas åt det lilla att han gick med på dop trots allt. Man får kompromissa :) här är sambon inte så brydd och jag får väl göra som jag vill. Och jag vill ju att alla ska kunna komma, både från hans och min sida. Men men. Man kan väl inte få allt antar jag. Har även hört alternativ som att jag kan ha dop på ena hållet, och namngivning på andra hållet. Men då blir de ju uppdelat. Tex dop här uppe för hans släkt/vänner, och namngivning för min sida. Eller tvärt om. De känns oxå tråkigt eftersom att släktena då inte kommer träffas. + att de blir lite extra dyrt. Och isåfall blir de dop här uppe för dem få som är på sambons sida, och namngivning för ännu mer folk som är på min sida. Känns inte som vi kan ha namngivning här uppe då vi inte har någonstans att hålla den. Skulle vilja vara utomhus isåfall, inte hyra lokal, och det finns ingenstans att ha de här typ. Där nere hade man kunnat vara hos mina föräldrar som har villa och tomt man kan vara på.
Men som sagt. Får jag rum i Luleå för samma pris så kör jag väl på som tänk bara för att... "/