Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag heter Catharina_G på insta om någon skulle vara intresserad av mitt liv.
Är också dålig på att skriva här, är mer aktiv på insta och Facebook.
Jag heter Catharina_G på insta om någon skulle vara intresserad av mitt liv.
Är också dålig på att skriva här, är mer aktiv på insta och Facebook.
Ang dopet, vi ska dopa lillan om en månad och vi ska va ca 30 pers. 16 vuxna 12 barn.Räknat på vad det skulle kosta o kom fram till 5700, bara mat skulle gå på 3000 tänkte beställa exotisk planka och läsk/ vatten till det. Fika o mat sker i församlingshemmet som tue, har inte sp mkt plats hemma.Vet ej vad ska jag annars fixa till mat för att det ska bli billigare, dopet kl 11 folk kommer att bli hungriga o bjuda bara på kaffe o käka känns inte ok ,kläder 1000 till mig,sambooch dotter, inbjudningskort 400 fotograf 1000. Dyrt, dyrtt men vad ska man göra det e lillan dag o man vill ha så lite jobb som möjligt. Hur mkt har eran dop kostat, vad har ni bjudit på.
Kram Anna
Alltså måste fråga....är det någon här inne som heter diego_reyes1000 på insta? Får en vänförfrågan heeeelatiden av denna! Nekar, nekar, och nekar då jag inte vet vem det är, personen har inte många inlägg på sitt insta, och heller är den upplåst, och ingen information. Denne har skickat förfrågan säkert 5 gånger! Alltså på typ 5 dagar haha.
Tänkte om det är någon här ifrån? ;) för isåfall godkänner jag!
Är bra sugen på att godkänna och följa denne för att se vem det är, men då måste jag blocka sedan om jag inte vill ha denna följandes haha.
Och om det inte är någon här ifrån, varför är denna sååååå sugen på att följa mig?! :s
Eftersom dopet e kl 11 typ först söndag mässan sen dopet ca 2-3 timmar får man räkna med allt och då känner jag att bara kaffe o kaka e för lite för barn och vuxna som kommer att bli hungriga vem jag än pratar me så tycker dom att mat ska ma bjuda på mitt på dagen, frågade en vän om den exotiska planka, hon själv hade den på sin dotters dop, ifrån Ica maxi typ 79 kr/person om man kan göra ngt själv billigare fick svar att det e så mkt att göra och laga mat bära till församlingen inte värd all det jobb så själv vet ej vad jag ska göra. Penga har vi inte gott om sambo arbtetslös jag mammaledig , kanske kan man skipa fotografen? Om jag lagar massa pasta, grönsaker kassler för 30 pers vad kan det kosta ? Har inte skålan och fat att servera allt detta
. Här inte tänkt mig ngt pampigt utan ett vanlig dop billigast möjligt men ändå inte för fattig. Korten blev dyra för jag gjorde stavfel och fick beställ en gång till. Tackar er alla som har svårat och vill hjälpa till , guld värd då jag själv vet ej vad jag ska planera
Jag är så jäääävla trött på dessa kräkningar! Saga kräks hela jävla tiden, och mycket! Då äter hon såklart oftare = mer kräkningar. Mår sjukt dåligt över allt kräk, alla kräkhanddukar överallt. Om jag har kläder på henne måste jag byta minst 3 ggr per dag. ALLT LUKTAR KRÄK. JAG ORKAR INTE!!!
BVC är ju inte ett dugg till hjälp heller. "Det ger sig oftast inom ett år" JAHA,men tack så jävla mycket för hjälpen!!
Kan man göra något för att minska kräket?
Måste få gnälla lite.
Vi bor ju som sagt 100 mil ifrån min familj och dem flesta av mina vänner. Och nu ska vi ju ha dop. Jag har inte räknat med att så många där ifrån kan komma upp. Men jag kan ändå inte låta bli att bli besviken över att typ INGEN kan lägga tiden och pengarna på att ta sig upp. Dem som kommer är typ mamma, pappa, min lillasyster (har två andra oxå) samt äldsta syrrans barn på 7 år.
Förstår att det kostar en del pengar, men är man under 26 så kostar det 800:- tur och retur att flyga hit, delar man två och två på ett rum på hotellet blir det 300:- per skalle. Alltså 1100:- ca. + eventuellt en doppresent, men denna är ju egentligen inte ens nödvändig, och behöver inte kosta mycket. Mat får dem ju på dopet. Det är kanske någon lunch dem behöver betala. Så säg total pris ca 1200-1300:-. Personligen, kan jag väl tycka att dem pengarna KAN man lägga ut när det är ens syskon eller nära kompis.
Nu är det ju oxå folk som kanske jobbar. Men kan man ta ledigt tycker jag nog ändå att man bör göra det. Iallafall som sagt när det kommer till familj och nära vänner.
Jag hade som sagt räknat med detta, men tycker ändå jag har rätt att vara lite besviken ;) eller? Haha.
Sen, med risk för att låta "dum/snål/tiggare". Så tycker jag att dessa närstående som vill, men inte kan komma, iallafall kan skicka en liten doppresent till joline?...eller vad tycker ni om det? Jag själv hade nog iallafall skickat en present om det var så att jag så gärna hade velat komma, men inte kunnat. Som så många "fint" säger när dem Tackar nej till inbjudan.
Vill inte låta "tiggig"....men ja, för symbolen skull så gör man väl så? ....eller tänker jag typ helt galet och "får skulle mig själv".
Jag fattar dig bumblebee.. man förväntar sig egentligen inte att folk ska åka så långt för ens skull. Men man hoppas, så man blir besviken. Vi är nu klara med gästlistan iaf. :) 36pers är bjudna. (Egentligen 40, men min moster lider av torgskräck så jag vet att de inte kan komma, men hon får ett kort iaf.) :)
12 (16) stycken från skåne är bjudna .
Jag förstår dig bumblebee! Vi hade dop igår,superlyckat, och vi bjöd 25personer. 24st kom!! Trodde jag aldrig! Så jag hade ju räknat med att folk inte skulle komma då de flesta fick resa rätt långt,dock inte så långt som dina släktingar men iaf 30mil för vissa. Så jag var jätteöverraskad att nästan alla kom. Den som inte kom var sjuk och det kan man ju inte styra. Till och med de äldre som inte är så friska och pigga tog sig dit.
Men precis som du säger hade man nog innerst inne blivit lite besviken trots allt om vi blivit väldigt få.
Vi kompromissade kring antalet och min sambo fick bestämma det då jag bestämt dop och plats och då fick inte fastrar och farbröder,mostrar och morbröder(till oss)eller kusiner komma . Detta tyckte jag va supertråkigt då jag står min släkt nära och var tvungen att ringa och förklara varför då jag alltid fått komma på deras högtider. Trots detta skickade min faster(som då inte ens var bjuden) en present till Sixten! Så snällt och fint gjort!
Dopet gick iaf jättebra. Han var lite gnällig först i kyrkan men när musiken och sången drog igång blev han lugn och sen somnade han. Han som är jättedålig på att sova om dagarna nu och i princip vägrar!:) Sen vaknade han och blev dur när prästen hällde vattnet på huvudet:)
Festen blev lyckad och såhär i efterhand är jag glad att vi inte bjöd fler faktiskt. Var supermycket jobb hela dagen innan.
Väldigt bra matidéer bumblebee!! ????
Någon som fått tillbaka mensen? Och hur såg den ut isf? :P