Läser era historier oxå, både småskrattar och tycker samtidigt såååå synd om er! "/ ...jag har inga svärföräldrar, så jag kan inte säga så mycket. Eller ja, en svärfar har jag, men honom har jag aldrig träffat då han bor i Thailand, men vi ska väl försöka ta oss dit i januari eventuellt.
Dock är min mamma väldigt hönsig av sig, trots att hon haft 4 egna tjejer!...blev lite små irri på henne i helgen. Frågade om hon och pappa ville ha joline över en kväll/natt så jag och sambon kunde fp gå ut och roa oss lite på ett årligt event/jippo som är här nere under sommrarna. Inte supa direkt, men dricka lite och träffa folk. Vi sover ju hos dem när vi är här nere och hälsar på, så vi skulle ju komma hem på natten.
Det var unga problem sa hon efter att jag frågat några gånger utan att tidigare fort svar. Men sedan ångrar hon sig. Hon fick ont i magen av tanken på att ha joline, för hon är så liten fortfarande. Rädd för att hon ska skrika eller sluta andas. Visst förstår jag väl henne, men samtidigt, vi skulle dra vid kanske 8 på kvällen, joline somnar vid 23-00 och sen skulle vi komma hem antagligen kring 02. Dessutom skulle jag finnas på telefon och vi skulle heller inte bli fulla. Vi är ju så sällan och hälsar på här, eller ens träffar dem så ofta över huvudtaget. Dem har, och har haft, syrrans barn rätt ofta. Visserligen är hon 6, men ändå! Hon har ju varit liten en gång oxå, och då har hon sovit hos oss minns jag. Sen har hon ju som sagt haft 4 egna barn. Så jag tyckte faktiskt dem kunde unna oss en kväll för oss själva. Eftersom att sambons släkt inte är oss jätte nära har vi knappt möjlighet till barnvakt där hemma, så jag hade hoppats på att mamma och pappa ville/kunde ha joline en kväll iallafall. Men men. Kan ju inte tvinga dem, speciellt inte heller om hon får ont i magen och blir nervös haha.
Sedan är hon väldigt nojjig i övrigt med joline oxå. Helst ska jag sitta bak med henne i bilen, och joline "kan ju inte ligga själv i sovrummet" när hon sover på dagen haha. (Vi har katter som går in och ut i rummen som dem vill, och jag lämnade dörren öppen så vi kunde höra om hon vaknade). Lämnade även joline i bilbarnstolen på nedervåningen eftersom hon sov, och på övervåningen blir det alltid tokvarmt! Så då fick hon sitta kvar där nere tyckte jag. Vi hör när hon vaknar. Men nä, där kan hon inte sitta själv. ;)
Mamma säger ingenting på något elakt eller störande sätt, men hon är som sagt väldigt nojig :) och som nu säger, ens egna mamma kan man ju säga åt om det blir för mycket.
Annars så har vi det superbra här nere i "Stockholm", joline får så mycket uppmärksamhet av sina 3 mostrar och mormor & morfar :))