Sandie80 skrev 2015-06-27 20:32:58 följande:
Hallå:) jag skrev fel, var beräknad 12 o inte 2. Sonen kom på bf, och fort gick det!! Gick 3 km kl 20 med enstaka värkar, inne på förlossningen 22 och han är född 00,49:) allt går bra, men det är fullt upp med en 1-åring som är högt o lågt o ingenstans haha!! Vi är väldigt noga med att storebrors vardag ska se ut som innan, och det kan nästan bli mer uppmärksamhet än tidigare.. Jag har även en hund som tränas o tävlas.. Det är tyvärr han som får lida lite nu:( jag måste säga att det är tuffare än jag trodde, men helt klart värt allt! Lillebror är ju bara två veckor, så vi är i fasen att lära känna honom o vad som funkar med honom:) han är så olik sin bror i sättet.. Men trots att storebror bara är 1 år är han helt fantastisk o snäll<3 något som vi pratat om mkt o som är viktigt att tänka på är att lillebror fortfarande är en liten kille trots att han är storebror.. Kan vara lätt att glömma det! Ska er lille få ett syskon ? När isåfall?:)q
Oooh, vad häftigt att han kom på bf och att det gick så fort!! Hur var din förra förlossning i förhållande till dena? Är själv lite smått nervös för jag hade en störtförlossning med min första pojk (också på bf) och nu väntar vi vår andra son i oktober.
18 mån emellan alltså.
Det är häftigt hur barnen kan vara så olika varandra. Vi hade en extremt intensiv början med Noah milt sagt och jag hoppas att jag nästan ska få en liten överraskning åt andra hållet nu eftersom jag i stort sett satt/låg klubbad i 6 mån med en ständigt ammades och i övrigt missnöjd liten kille.. Men i huvudet vet jag ju inget annat så känns som det ändå är detta jag väntar mig kommer hända igen, däremot kommer min sambo känna av skillnaden tydligare för själv finns inga möjligheter att ge mer av sig själv och sitt liv åt någon, han har däremot levt hyfsat som vanligt. Svårt att förklara varför jag accepterat det men saker är lite komplicerade hos oss...
Nu kommer jag däremot kräva stöd och avlastning oavsett hur lillebrors humör blir, detta pga att Noah inte ska bli lidande. Precis som ni gör, så vill jag att Noahs liv ska se ut så nära som innan som det är möjligt, vare sig lillebror känns "anpassningsbar" eller ej.
Åh, kan ju tänka mig att situationen med en hund dessutom gör det svårare. :/ det hade jag aldrig fått ihop ens med första barnet pga hur allt blev. Sen har ni ju dessutom väldigt tätt, blev det 13 eller 14 månader då? Noah började gå vid 14 mån och nu snart 15 så springer han typ hela tiden. Så trött som jag blir redan nu av att jaga honom, alltså.. ^^
I augusti ska vi iaf skola in honom på dagis och beroende på hur det går och känns så får han ju fortsätta när lillebror kommer, men inte om det inte känns som att han själv verkligen trivs och har ut nåt av det. Vill ju helst inte själv känna att det blir ett för stort projekt att lämna och hämta tätt (3h lektid då bara, dagispers rekommenderade det framför längre men färre dagar per vecka eftersom han är så liten än)
Men vi får se hur det blir med allt!