Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Grattis! :*:*
Ja det känns som ett bra datum! ;) och sen får vi väl se vad oddsen att få två barn på bf är, men ändå! förhoppningsvis inte senare iaf..
Garin och Kerstinsmide...är ni gravida!?! Haha... Jag är så lost! Inte anat något (insta) och inte läst här på 100 år! Kanske t.o.m. är fler som är gravida? Va kul! Stort grattis!
Hej gruppen!
Jag var rätt aktiv i denna gruppen när vi var gravida, sen följde jag tyvärr inte med hit. Var tvungen att kolla in nu när jag blivit gravid IGEN, kul att se att det är sån aktivitet fortfarande. Ser att det är några fler som blivit gravida, och tycker det skulle kännas spännande att följa fler med samma mellanrum mellan syskonen!
Jag har iaf BF 23 dec, så det är väldigt nytt och helt oplanerat.
Grattis till dig också!
Min son är född 15april så han blev just ett år, en riktig glading nu för tiden men som inte gärna sover hela nätter än, hade egentligen tänkt vänta med 2an tills vi fått sova lite ???? men det blir nog bra. Var det planerat för er?
Åååååh vad fantastiskt att gå in här efter en halv evighet och se att ett helt gäng småsyskon bakas i detta nu! GRATTIS hörrni! Blir alldeles tårögd - och lite avundsjuk... Längtar så himla mycket efter ett litet syskon till Harry men det känns väldigt avlägset. Dels eftersom jag måste vara sängliggande så länge och vill att Harry ska vara gammal nog att förstå vad som händer och att jag inte är sjuk, dels för att jag och hans pappa är HELT off vad gäller "samlivet". Relationen är helt okej på många sätt men vi lever verkligen som vänner om ni frågar mig. Jag ser det inte som hela världen men definitivt inte optimalt ur syskonsynpunkt... ;)
Harry är den ljuvligaste lilla människa jag kan tänka mig, önskar bara att han kunde börja sova liiite längre stunder, haha! Han har aldrig sovit i närheten av så mycket som andra barn, nu vid ett år sover han 23-06 en bra natt - med omkring tio uppvak - och typ 00-04 en dålig natt... Sjukt, jag vet. BVC säger bara att alla har olika stort sömnbehov, men det börjar tära på mig att aldrig (ALDRIG) få sova mer än max någon timme i taget. Särskilt nu när jag pluggar heltid igen. Går upp med Harry någon gång mellan fyra och sex, åker till skolan sju, kommer hem vid fem, är med honom konstant tills han somnar kring midnatt. Har svårt att ens hinna gå på toa och borsta tänderna - han är en ganska intensiv person. ;) Men med ett UNDERBART humör.
Ja, vad mer... Vi ammar fortfarande så snart jag är hemma (har oooont i brösten i skolan!), vi samsover och han har fått tio tänder, går inte ännu men är en riktig liten pratkvarn som ääälskar bilar och sina gosedjur, att sjunga och dansa och att kramas med katterna.
Stor kram till alla fina mammor och barn!
Nu har vi bestämt att starta upp bebisverkstan här hemma. Tog ju ganska lång tid för oss innan vi fick alfred så räknar inte med att det kommer nått + det första. Men herregud vad mycket dejavo känslor det kommer i kroppen när man går och väntar på bim. Hehe.
Stort Grattis garin!!:) Såå roligt!:D
Här har vi nog bestämt att syskon börjar vi försöka med i vinter(ty decemer o frammåt) så blir det förhoppningsvis 2,5år emellan. Och mycket för att vi gärna sprider födelsedagarna lite och så vill jag gärna ha ett höstbarn den här gången mrn inte va allra störst mitt i sommaren. Sen vill jag hinna jobba lite mellan mammaledigheterna. Vi får hoppas det går vägen som sist. Då gick det ju på första besöket.
Hanna; hur gick det nu på erat rul? Såg ju på insta men det framgick ju inte där om ni kunde se könet och huruvida ni behöver göra ett nytt ul eftersom ni blev framflyttade (precis som du jubanat)