![garin](/avatar/thumb/garin/e0034ff9a6fd1a557296a5d9f4faee68.jpg)
-
Ja men just det, du hade med den 20/5! :)) jag har tid 13.30! :)hannamottosson skrev 2015-05-12 12:13:30 följande:Fy vad tråkigt, jag vet det känns som en evighet! Men du det är bara 8 dagar kvar om man tänker efter ;) då får vi vänta tsm! Har tid 20/5 klockan 8.35 :D
-
Håller med om det att man inte ska ta några drastiska beslut! Finns ju absolut många nytillkomna anledningar till att relationen hamnar i lite pausläge. Men jag tror också att för vissa så är det som att polletten faller ner. Dvs man inser att det man hade från början kanske inte var starkt nog. Ett barn sätter ju verkligen allt på prov.Sallysally skrev 2015-05-17 13:07:37 följande:
Ser att många pratar om relationer som e lite skakiga ... Tror de flesta känner att de inte e på topp efter första året med barn. Man har ju haft så mycket nytt, sömnbrist med mera som gjort att relationen inte tas om hand som förr... Man e ju sällan med sin man på tu man hand.. Har massa sex osv. Jag skulle vilja ge rådet att stanna upp och inte ta drastiska beslut och separera innan man insett hur tufft första året e. Om ni hade de bra innan barnet kom så att säga så tror jag de finns alla chanser till att man igen e glad för varandra mellan trötthet och irritation! Relationer kräver arbete verkligen! Men då ska båda vilja och jobba för att få de bättre!
Jag kan känna besvikelse pga att min sambo inte stöttar och avlastar mig tillräckligt, däremot hoppas jag ändå att vi kan hitta tillbaka till varandra sen igen... -
Mig har du grattat men tar åt mig igen och tackar (igen)misspethunia skrev 2015-05-18 09:29:40 följande:
Lite inaktiv som jag är här i tråden så är jag lite sen, men GRATTIS alla ni som väntar smått igen, ifall jag missat att säga det till nån. Så underbart att få syskon och få uppleva hela den magiska känslan o förväntan som det är att vara gravid. (Bortsett illamående, foglossning, halsbränna o dyl krämpor som man nästan helt förträngt vid det här laget.) Är det mkt som skiljer denna graviditet från den förra, tycker ni?
Det är en del som skiljer, dels är väl typ ingen graviditet den andra lik, men sen är ju förutsättningarna lite andra denna gången. Mår väl hittills typ samma som jag gjorde vid den här tidpunkten då jag väntade Noah FÖRUTOM DEN ENORMA TRÖTTHETEN!!!! Med stoooora bokstäver!
På både gott och ont hinner man väl inte känna efter så mkt nu, är rädd att det kommer mot slutet. "Bara" v20 än men fan vad fort det går!!! -
Hanna, då har du haft ditt rul nu då??? Hur gick det?!?!
-
Åååh fasen vad kul, grattis!!!! <3 hur var det med bf???hannamottosson skrev 2015-05-20 11:10:51 följande:Vilgot ska få en frisk liten lillasyster :D <3
-
Då har vi varit och kollat på Noahs lillebror, 9/10 är bf (kör nog vidare med min egna räkning på 10/10) <3
-
Jaa men det kändes lite så, inte just symtommässigt för min del även om jag mått hyfsat samma, utan ser mig verkligen som en pojkmamma nu ju ;)Tussie skrev 2015-05-21 15:37:30 följande:En gosse som du trodde hehe.. ^_^ Grattis! De kommer få stor glädje av varandra. Hade de förstås fått som bror och syster också heh.. :) Har ni funderat på namn?
Joo men tror också de kommer få extra stor glädje av varandra som samkönade, förstår hur du menar!
Såå svårt med namn, var det ju redan med Noah tycker jag.. Min sambo gillar namn som Conrad och typ Adolf.... -
Inte börjat men tänkte väl som du/ni att det blir smidigare att börja så smått nu i sommar... :)BäbisSina skrev 2015-06-10 09:25:36 följande:
Är det någon av er som har börjat potträna? Vi tänkte börja nu i sommar, lika bra att ta tag i det innan han börjar på dagis och nu när det är lite mindre kläder som ska av och på
-
Tänker på er, nu borde du ha hunnit bli tvåbarnsmamma va? Eller hur går det för dig??? Du måste berätta hur det känns sen när/om du orkar, vill och kan!!!Sandie80 skrev 2015-04-12 10:00:00 följande:
Hej allihop! Var så längesedan jag var inne här, men det verkar som att det är lite syskon på väg:) min son blir 1 år 29/4 och brorsan är beräknad 2/6:) blir precis 13 månader mellan dom, så fullt upp blir det här hemma:) när beräknas ni? Ni har säkert skrivit men det är så många inlägg sedan jag var inne:)
-
Här går det med bra. Fort ena stunden och sakta i nästa... Känns som man varit konstant gravid i snart 2 år liksom... ^^LyCKa55 skrev 2015-06-15 21:23:22 följande:
Hur går det för er som är gravida?
Var hos barnmorskan idag (något tidigt för orkade aldrig boka om min tid som baserads på senaste mensen medan jag själv visste att jag hade senare äl, men iaf) är i v23+4 idag, de "vill" väl helst börja ta sf-mått osv efter 24 fullgångna men det gjorde inget, han sa det var normalt för tiden ändå (22cm)
Allt annat såg också bra ut. Just nu mår jag oftast bra, känns verkligen som graviditeten "satt sig" nu. Men så kan jag till och från behöva ta samarin på kvällarna och i torsdags förra veckan hade jag sån växtvärk hela kvällen och även in på morgonen dagen därpå... Och sen inte ett spår av det. Så det svänger snabbt!
Tycker jag blivit väldigt mkt större på rätt kort tid och känner redan som att jag börjar bli otymplig och svullen i allmänhet liksom. Mer klumpig och det känns ju av i axlar, armar och rygg när Noah varit lite extra klängig ibland, som idag...
Det värsta som finns är typ att jag aldrig hinner vakna och gå upp på toa innan noah vaknar så får springa upp (försiktigt pga sammandragningarna som känns av när man rör sig för fort/mkt) sen måste han liksom få vakna till ordentligt för det går inte sätta ner honom och gå på toa precis när man plockat upp honom. (Jo, idag fick han sitta i mitt knä under tiden)
Ok nu blir detta långt. Men vill också flika in att det jobbigaste är att jag fortfarande tar nästan allt ansvar för noah och hemmet trots att jag också jobbar nu samt är gravid. Får se hur länge man orkar innan man behöver sätta ner foten på allvar. Får man ingen avlastning per automatik ens nu, varför skulle det bara komma sen när lillebror väl är född??