Enlängtan skrev 2015-03-27 23:07:31 följande:
Haha men nej vad spännande och så det kan bli ibland
supermassa grattis och många kramar <3
Har nästan själv börjat bli bebissjuk nu igen när man fått sova ordentligt ett tag (trodde aldrig jag skulle känna så igen, kände nästan avsmak inför att skaffa en till när pigan var nyfödd tills hon blev typ 8-9 månader). Men då vi använt upp i princip alla besparingar vi skaffade inför bebisperioden och betalar rätt mycket i lån varje månad så kommer det för ekonomins skull vara bra att jobba lite båda två ett tag. Nu kommer ju sambon vara hemma från maj till november men till sommarn blir vi lite rikare med tanke på att elkostnaderna minskar/ vi tar ut fler föräldradagar och jag har högre lön så nu är det dags att börja bygga på sparkontot och under våren/försommaren 2016 blir det dags att starta syskonverkstaden;)
Ja det blir verkligen spännande!
tack fina du!!
Ja men visst är det lustigt, från att första tiden knappt kunna föreställa sig hur man nånsin ska orka och klara ytterligare ett barn, till att plötsligt en dag är tanken så naturlig. Och det går fort till att det ändras!
Är ju en del som ska hända, kroppen ska börja komma igång igen och är ju skönt om man är någorlunda på banan med första. (Särskilt sömnen) den varierar fortfarande en del men de bra nätterna blir fler och fler!
Ekonomin är ju lite sådär här. Särskilt också eftersom jag knappt kommer hinna jobba nånting innan nästa. Behåller ju min sgi men hade varit önskvärt att få några riktiga löner emellan och få ett litet avbrott från hemmalivet. Är ju en lite annan värld.
Kommer behöva mkt mer stöd från sambon och även min familj som vi tack och lov har nära till nu efter flytten!
Blir spännande för er sen med ju, era planer ligger ju inte såå långt bort ändå