• garin

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Ääääntligen blir det flytt!!!

Dock inte till hus, men en stor 3:a på två våningsplan, två toaletter och egen ingång på markplan samt egen liten uteplats! Men viktigast av allt - den är i min hemkommun! (Grannbyn till den jag växte upp i)

Det är inte många mil bort, men kommer göra såååå mkt! Flyttlasset går i början av februari, dvs deygt 2 månader kvar bara!!!

• garin
    misspethunia skrev 2014-11-28 21:28:53 följande:

Lite ytlig fråga här på fredagskvällen... Men den där fredagsbomben som skulle vara på Jollyroom idag, har den varit? Vad var det för nåt? Jag är bara så nyfiken på vad för jätteerbjudande de kallar för BOMB! Haha... Ok, såna bekymmer har jag för tillfället! :))

Du det undrar jag med... Tyvärr inte haft tid att sitta och kika alls idag, förräns nu på kvällskvisten.. Men är såå nyfiken!!!
  • garin

Suck... Morgonrekord, 04.30 var det som gällde.. Själv la jag mig tyvärr 00.45, och sen blev det 2-3 nappinstoppningar där emellan.

Väntar med svidande ögon och brusigt huvud på att lilleman ska vilja ta sin morgontupplur... Jag som blev så stolt att han, efter att ha sovit i bilen under hela hemfärden på 1,5h igårkväll, var så smidig att natta om. Tog typ max 40 min här hemma sen. Somnade nästan sin vanliga tid i bilen, 18.30. Samt det lilla avbrottet hemma sen då. Så jag hade ändå liiiite hopp om 05.30-06 nån gång. Men självklart inte...

• garin
    Evelina04 skrev 2014-11-29 14:45:18 följande:

Jag behöver tips! :) Jag ska ge varsitt gåvobrev från barncancerdonden till mina två bästa vänners små bebisar i julklapp. (Dom kommer så mycket annat av sina föräldrar och mor/farföräldrar så jag tänkte att det kunde vara fint) men vad ska jag skriva i dom??? Det är helt tomt i huvudet på mig!!

14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
    Bra idé med gåvobrev från barncancerfonden! Har tyvärr inga tips för jag är uuuurusel på att formulera såna saker! :/
  • garin
    misspethunia skrev 2014-12-03 23:44:08 följande:
    Här är en till! Börjar inte direkt storgrina men har blivit så otroligt lättrörd till allt möjligt som jag knappt ens noterade förr i tiden. Är det fortfarande hormoner som spökar? Jag slutade ju amma för nästan 3 mån sen! Eller är det bara att livet förändrats så mkt och alla känslor man har fått som man inte visste att man kunde ha som påverkar en så till den milda grad?
    Du satte precis ord på hur jag också känner! Gråter inte direkt men lättrörd är ordet! Får nog blinka bort nån begynnande liten tår ibland bara för jag hatar att gråta, är rädd att inte kunna sluta om jag väl börjar. Haha!

Tror inte det beror på amning eller icke amning utan mer hela omställningen!
  • garin
    kerstinsmide skrev 2014-12-03 10:55:31 följande:

Två bra nätter i rad!! Är helt överlycklig. Vi (jag) TOKSTÄDADE sovrummet från golv till tak, damma, dammsök, tvättade rent lister, fönster, bäddade rent. Gav tillochmed bäddmadrassen lite vädring.

Vilken skillnad! Vi hade ju inte så smutsligt men det tyckte nog livan. Sen dess har hon sovit som en stock. Gnässat kansle två gånger efter napp. Annars sovit från 21:30 till 7 - 8 !

Btw, någon mer än jag som fortfarande gråter för allt? Seriöst.. tittade på en film på youtube där kassörskor i en mataffär spelar jinglebells med streckkodsavläsarna och börjar gråta? Jättecoolt såklart men ärligt att gråta till det? :P jag är helt skev, grät enbart om djur dog i filmer förut. Kunde inte ens gråta på begravningar, nu gråter jag till allt...

Jag måste ju få uppföljning på det där med hur nättrna går! TÄNK om det är städning som är koden?!?!? För jag vet ju med mig, att det är det enda jag (gladeligen) inte provat hittills....
  • garin
    BäbisSina skrev 2014-12-03 10:48:43 följande:

Jösses vad tiden går fort nu när jag har börjat plugga igen. Hinner med att gå in och kika här nån gång i veckan men inte så mycket mer än det. De dagarna jag har plugg i skolan så är sambon hemma och övriga dagar så är jag hemma och försöker plugga den tiden då Johannes sover alternativt på helger eller kvällar när sambon ändå är hemma. Det märks att Johannes har blivit lite mer mammig när jag är hemma men det funkar rätt hyfsat. Lite sämre sömn på nätterna men till och från så sover han många timmar, tror att han tar igen lite tuttid på natten som han tycker att han missar på dagen.. Även om han får äta lika mycket vanlig mat när jag är hemma som när sambon är hemma, men han får ju lite tutte när jag är hemma och han är inte helt förtjust i bröstmjölk på flaska.

Grattis Garin till det nya boendet!

Tack för grattiset

Duktig du är som pluggar och kämpar på! Vad ska du bli när du blir stor nu då? ;)
  • garin
    Gullvivan skrev 2014-11-27 20:52:30 följande:
    Vad roligt:) Grattis!!
    Tack!! Ja, känns extremt skönt på alla sätt och vis! Man inser nu hur omöjligt det egentligen varit att bo här och ändå har jag klarat det så länge!
  • garin
    vår sommar skrev 2014-11-27 20:30:25 följande:
    Ååå grattis smile5.gif
    Tack alla fina här inne för grattandet!

Nu orkar jag inte bläddra mer bland sidorna men som sagt, tack till er allihop!

Usch man är så dålig på att svara och följa upp, både här och på instagram. Alla fina ord man får. Ni som vet med er att ni brukar kommentera mina bilder osv, sug åt er!

Så jäkla sjukt egentligen, hela sommaren satt jag och amnade och svettades ihjäl dygnet runt, svor över den ständiga värmen. Nu är man typ vinterdeppig och längtar redan efter våren/sommaren. Det var någon annan som också var inne på samma tankebanor här, just för först tänkte man att åh vad perfekt att få bebis på våren. Men för mig hade det passat bättre om Noah fötts typ i januari istället, då hade man varit lite mer människa sen framemot sommaren! Om man nu ska vara efterklok ;) är säkert lätt att önska så också för man imte har nåt att jämföra med. Finns ju nackdelar med att få barn mitt i vintern med.. Och fördelar! Haha. Vad knasigt detta blev! Men ni fattar kanske! Men jag blev väldigt amnings-och sovockuperad i över 4 månader. Sen tog det typ 2 månader att ställa om sig och inse att fasen, det FUNGERAR att lägga ifrån sig honom, OJ - han tog nappen och blev nöjd! Nämen, jag hann både till affären och tillbaka utan att han knorrade i vagnen! Osv...

Samt, med facit i hand, hela den här mammachocken tog hårdare på mig än jag kunde inse just då, och jag kämpade på utan att be om hjälp och ratade t o m hjälp som erbjöds av ren envishet som nästan höll på att ta kål på mig känns det som! Men nu är jag starkare än jag någonsin varit innan!

Nu blir det kaffe och bus med nyvaken unge.
  • garin

Och för att fortsätta spamma... Glömde ju slutklämmen, DET ÄR TILL STOR DEL TACK VARE ER som man har orkat, kämpat, stått ut! TACK, TACK, TACK!!

(Lite extra blödig nu denna perioden av månaden med, får jag erkänna. Och så är det snart jul och man ska aldrig snåla med värme och kärlek men i synnerhet inte nu!!!)

<3 <3 <3

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet