peegasus skrev 2014-10-27 12:00:58 följande:
Jag är 23,5 år :D (Det där halvåret är viktigt förstår ni) Men känner mig som minst 30!
Har funderat mycket på det där med förskola. Vi har två stycken i närheten, det ena som jag tror är lite mindre men ligger precis vid bilvägen och ett lite större som ligger vid en vändzon där det inte är mycket trafik. Lutar mest åt det där det är minst trafik,men har inte kollat in något av de än. Grodan kommer inte få börja dagis förrän absolut tidigast 1,5 år. Helst 2-2,5 år. Vi har inte tagit ut en enda föräldradag hittills och kommer förmodligen inte göra än på länge heller.
Jag ska starta upp en egen business och om den går bra kommer Grodan få vara hemma så länge jag/hon känner :)
Skönt att inte ha behövt plocka föräldradagar. Här hade vår ekonomi, inte gått under, men det hade varit tråkigt att gå utan pengar då vi har delad ekonomi och även om vi inte haft det hade det ju märkts om jag inte bidragit någonting till kassan!
Själv anser jag inte dagis bara vara ett nödvändigt ont som man bör dra ut på så länge som möjligt, utan alla barn i min närhet (syskonbarn) älskar dagis! Så det blir lite win-win! Dock inte i början för då kommer nog tårar både från mig och lilleman
Tror att 1,5 år är en bra ålder då de flesta barn borde vara mogna för dagis. Är däremot inte sugen på att ha honom borta hellånga dagar men vet inte hur annars vi skulle lösa det. Även om man vill vara med sitt barn så mkt det bara går så känner jag att dagis och umgänge med andra barn ger stimulans på ett sätt som jag inte skulle klara av dagligen i längden!
Lycka till med dina business förresten, låter spännande!
är det inom skönhets-området? ;)