• Emma30

Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!

Jag tänkte det kunde vara roligt med en tråd för oss som plussat efter insemination :) Här kan vi dela tankar och funderingar!

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!
  • Emma30
    PoL skrev 2014-09-12 07:59:50 följande:
    Härligt, redan v31! Visst går tiden alldeles för fort... Jag har i princip allt klart - har ju mycket kvar sen innan. Ska hyra babyskydd nästa v och väntar nog med att köpa syskonvagn tills efter bebisen kommit smile1.gif

Själv då, har du förberett mycket lr är du sån som väntar in i det sista? smile1.gif
    Allt är i stort sett förberett ;) ska bara bädda sängen ordentligt.. Har lagt på allt utom lakan o plastad frotté typ :) sen saknar jag pyjamas i stl 50 o 56 men mamma tyckte att jag kan önska mig de :) o det är sant.. Någe får man väl efter födseln :P
  • Emma30
    Ciconiidae skrev 2014-09-12 06:18:33 följande:

Hej, denna tråden har jag missat. Känner till några av er innan men jag är från Gbg och 29år. Har varit på Vitanova och går in i vecka sex idag eller imorgon.

Kul att du hittat hit! :)

Jag är inte inne så ofta men försöker kika in då o då.
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-09-12 23:32:06 följande:
    Allt är i stort sett förberett ;) ska bara bädda sängen ordentligt.. Har lagt på allt utom lakan o plastad frotté typ :) sen saknar jag pyjamas i stl 50 o 56 men mamma tyckte att jag kan önska mig de :) o det är sant.. Någe får man väl efter födseln :P
    Härligt

Plastad frotte, där sa du nåt.... Var jag pv att köpa men tappade bort tanken får ta det nästa vecka hihi.
  • Emma30
    PoL skrev 2014-09-13 06:17:58 följande:
    Härligt smile1.gif

Plastad frotte, där sa du nåt.... Var jag pv att köpa men tappade bort tanken smile2.gif får ta det nästa vecka hihi.
    Har kommit på att kanske ska köpa plastad frotté till min säng med. Ifall vattnet går där :P o för närmsta tiden efter oxå kanske :P
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-09-13 23:50:38 följande:
    Har kommit på att kanske ska köpa plastad frotté till min säng med. Ifall vattnet går där :P o för närmsta tiden efter oxå kanske :P
    Hihi det gjorde jag förra gången la ut en rösttråd då där jag frågade vart andra varit då vattnet gått och av rätt många svar som kom in, var det faktiskt majoriteten som vattnet gått för på fl. Och så har det varit för mig båda ggr!
  • Emma30
    PoL skrev 2014-09-14 06:54:54 följande:
    Hihi det gjorde jag förra gången smile2.gif la ut en rösttråd då där jag frågade vart andra varit då vattnet gått och av rätt många svar som kom in, var det faktiskt majoriteten som vattnet gått för på fl. Och så har det varit för mig båda ggr!
    Oj! Bäst att handla det då! :D
  • Eva 77

Grattis till alla bebbemagar! En fråga: Vad kan hända i FR? Själva blanketten efter FL förstår jag, men vad innebär utredning eller läggas ner? Vad kan hända i båda fallen? Jag kommer välja öppen donator. Vad kan hända i en utredning då?

• PoL
    Eva 77 skrev 2014-09-18 10:39:42 följande:

Grattis till alla bebbemagar! En fråga: Vad kan hända i FR? Själva blanketten efter FL förstår jag, men vad innebär utredning eller läggas ner? Vad kan hända i båda fallen? Jag kommer välja öppen donator. Vad kan hända i en utredning då?

Hej och tack utredning innebär att de väljer att titta vidare på vem som är biologisk far, lägga ner innebär att de bedömt underlaget de fått som tillräckligt för att kunna säga att det inte finns någon biologisk far de kan gå vidare med. Som jag förstått det. Men hur det blir med öppen donator vet jag tyvärr inte, kolla med Femmis - där kan det nog finnas information!

Lycka till
  • Calliope
    Eva 77 skrev 2014-09-18 10:39:42 följande:

Eftersom du har blivit gravid på klinik utomlands med donator spelar det ingen roll om det är med öppen eller anonym donator, familjerätten kommer ändå lägga ner faderskapsutredningen då det inte går att styrka något faderskap. Varken du eller kliniken kan få reda på vem som har donerat, det kan bara barnet själv göra då det fyllt arton år.
    Skriv på blanketterna att du använt dig av en öppen donator och vilken klinik du varit på. När du sedan ska på möte på familjerätten tar du med kvittot och där står om du inseminerats med öppen/anonym donator. Det borde inte uppstå några problem.
  • Ciconiidae

Hej! Jag måste fråga er som kommit lite längre. Vad har ni fått för någon reaktion på jobbet, och vad jobbar ni med? Jag blev veckan innan jag fick positivt test befodrad och min chef som har långsiktiga mål för mig. Jättekul att han vill satsa på mig, men eftersom jag är singel så finns inte en graviditet i hans värld. Vi har rätt mkt på gång på jobbet och han behöver ha personal på plats med kunskaper det kommande året, och han pikar redan en annan gift tjej på avdelningen att hålla sig till böcker på kvällarna så fort det pratas barn på jobbet. Så jag är rädd att min nyhet inte kommer tas som ett glatt besked som jag kommer få smälla på bordet i November.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!