• PoL

Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!

Hoppar in här med, v13 idag!

• PoL
    Saturnus skrev 2014-03-23 16:49:41 följande:
    Grattis vännen! Underbart!
    Tack <3
  • PoL

Augustibarn: nu har du passerat bim, hur har det gått?

Inseminera: välkommen hit

Och tack båda två

• PoL
    Augustibarn skrev 2014-04-13 21:02:36 följande:

Jag har plussat :D
    bf 17 dec om allt går som det ska :)

Härligt, stort grattis!!!
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-04-30 08:10:53 följande:

Räknar ner dagarna till ul :) på tisdag är det dags. Har haft så ont bredvid svanskotan i två dagar. De hugger till liksom.. är rädd för att det är foglossning :/ idag känns det bättre peppar peppar! Men tänker på hur jag rör mig hela tiden.

Hur mår ni andra?

Härligt med ul! Jag har rul på mån, då kanske jag kan slappna av mer sen om allt är ok

Trist att du har ont. Jag har rejäl foglossning, precis som förra graviditeten
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-04-30 10:58:37 följande:
    Hur tidigt fick du det? Det högg igår o förrgår bredvid svanskotan men barnmorskan sa idag att man inte kan ha foglossning såhär tidigt??
    Hmmm jag tror det började kännas mer då jag blev gravid - har alltså inte blivit av med det helt sen förra graviditeten. Förra graviditeten kom det nog runt v13 tror jag.
  • PoL
    Inseminera2014 skrev 2014-06-16 06:48:25 följande:

Jaaaa, plusat! smile1.gif Shit vad roligt.

Åååh! Stort grattis!
  • PoL
    Inseminera2014 skrev 2014-06-25 08:42:36 följande:

cdon.se/böcker/pia_olsen,_pia_olsen,_karla_elena_olsen/hvor_er_karlas_far%3F-22269901

Tack för tipset
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-09-04 23:09:09 följande:

Vet ni vad familjerätten säger när man varit i Danmark? Min bm tyckte att jag skulle ringa o prata med dom för hon visste inte hur det funka.

Det kan säkert variera från kommun till kommun, men där jag bor fick jag efter bebisen fötts ett brev hem från Fr som jag skulle fylla i avs vårdnadshavare och föräldrar. Då skrev jag fader okänd - anonym donator i Dk. Sen kallades jag på möte dit för att prata lite mer om hur bebisen blev till och hur jag ser på föräldraskapet - jag hade då även med mig ett intyg från kliniken i Dk där det framgick att jag inseminerats med anonym donator och när. Protokollet som blev ett resultat av detta möte gavs till Fr styrelse där de skulle fastställa faderskapet alt besluta om vidare utredning lr nedläggning av utredning. Ren formalia, mao.

Så be kliniken skicka dig ett intyg och var tillmötesgående mot Fr, som ju bara gör sitt jobb, så går det säkert bra.

Hur mår du? Vilken vecka är du i nu - lr har bebisen redan kommit? Jag går in i v37 imorn
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-09-05 21:10:44 följande:
    Ok då ska jag maila kliniken o be dom skicka ett intyg.

Jag mår bra :) klart det är lite krämpor osv men ska inte klaga! :) Jag är i v 31. Har gått sjukt fort! Har du fixat klart allt inför födseln?
    Härligt, redan v31! Visst går tiden alldeles för fort... Jag har i princip allt klart - har ju mycket kvar sen innan. Ska hyra babyskydd nästa v och väntar nog med att köpa syskonvagn tills efter bebisen kommit

Själv då, har du förberett mycket lr är du sån som väntar in i det sista?
  • PoL
    Ciconiidae skrev 2014-09-12 06:18:33 följande:

Hej, denna tråden har jag missat. Känner till några av er innan men jag är från Gbg och 29år. Har varit på Vitanova och går in i vecka sex idag eller imorgon.

Hej! Kul att se dig här stort grattis till ditt plus!!!
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-09-12 23:32:06 följande:
    Allt är i stort sett förberett ;) ska bara bädda sängen ordentligt.. Har lagt på allt utom lakan o plastad frotté typ :) sen saknar jag pyjamas i stl 50 o 56 men mamma tyckte att jag kan önska mig de :) o det är sant.. Någe får man väl efter födseln :P
    Härligt

Plastad frotte, där sa du nåt.... Var jag pv att köpa men tappade bort tanken får ta det nästa vecka hihi.
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-09-13 23:50:38 följande:
    Har kommit på att kanske ska köpa plastad frotté till min säng med. Ifall vattnet går där :P o för närmsta tiden efter oxå kanske :P
    Hihi det gjorde jag förra gången la ut en rösttråd då där jag frågade vart andra varit då vattnet gått och av rätt många svar som kom in, var det faktiskt majoriteten som vattnet gått för på fl. Och så har det varit för mig båda ggr!
  • PoL
    Eva 77 skrev 2014-09-18 10:39:42 följande:

Grattis till alla bebbemagar! En fråga: Vad kan hända i FR? Själva blanketten efter FL förstår jag, men vad innebär utredning eller läggas ner? Vad kan hända i båda fallen? Jag kommer välja öppen donator. Vad kan hända i en utredning då?

Hej och tack utredning innebär att de väljer att titta vidare på vem som är biologisk far, lägga ner innebär att de bedömt underlaget de fått som tillräckligt för att kunna säga att det inte finns någon biologisk far de kan gå vidare med. Som jag förstått det. Men hur det blir med öppen donator vet jag tyvärr inte, kolla med Femmis - där kan det nog finnas information!

Lycka till
  • PoL

Ciconiidae: usch vad trist m sån attityd hos chefen! På mitt jobb har jag inte pratat så mycket om att jag är singel - har nog visat tydligt att jag värderar mitt privatliv och väljer själv hur mycket jag delar med mig av. För de som blivit för nyfikna o frågat, har jag bara sagt att 'åh, det är en lång historia' och sen bytt samtalsämne. Det jag vill säga är att du väljer själv hur öppen du vill vara, du har absolut ingen skyldighet att redogöra för ditt privatliv på jobbet. Drar chefen slutsats att du nyss träffat nån o du föredrar att han tror det, kör på.

Vad bra att du hittat en bra Bm! Det är inte möjligtvis Barnmorskegruppen? Där har jag gått alla 3 graviditeter o min Bm berättade att de har flera ensamstående mammor som varit i Dk.

Haha detta blev visst långt - hoppas att det ger dig lite hjälp iaf

• PoL

Ps du undrade om föräldragrupper. Jag gick på en sån som ensam förra gången, funkade bra även om de andra var i förhållanden. Men jag tror man bör hitta flera punkter som matchar: snittålder, fler barn lr första, osv

• PoL
    Ciconiidae skrev 2014-09-22 21:52:35 följande:

Skönt att höra. Jag tänker att samtalsämnen blir mycket kring paret, hur de ska klara graviditeten, förlossningen och den första tiden tillsammans samt relationens påverkan och sex? Jag tog upp det med min bm och hon sa att så var det ju. Minnamottagningen erbjuder i sin tur inte föräldragrupper till frivilligt ensamstående.

Jag går på närhälsan. Den ligger både nära där jag bor och jobbar så det fungerar bra för mig. Är det något speciellt med barnmorskegruppen som gör att den lämpar sig till oss ensamstående?

Är du också från Gbg?

Ja, så är det. Iaf när det är första barnet.

Bmg är inte särskilt fokuserade på ensamstående utan det var mer att det visade sig att vi tydligen är flera som går där. Jag bor i Kungälv, har tidigare bott i Gbg
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-09-25 10:27:53 följande:
    Jag har gått på 2 träffar för ensamstående. På måndag börjar föräldrautbildningen. Hoppas det inte kommer kännas som det är för mkt prat om paren :/
    Kanske du kan prata m den son håller i det strax innan ni börjar? Förklara att du är ensamstående och du skulle uppskatta om informationen som ges är med ett upplägg som funkar för både par o ensamma - i den mån det går?
  • PoL
    Ciconiidae skrev 2014-10-24 11:34:13 följande:

Idag var jag på inskrivning och ultraljud. Oj, vad det lilla livet rörde sig där inne, fick se den från alla möjliga vinklar såsom hen snurrade runt och viftade. :) 10+6 idag, vecka 12 imorgon! Tänk att jag ska bli mamma snart!!

Tyvärr blev bilden jag fick från ovan så den var inte så spännande. Men jag fick se hur den lille rörde sig och vet att allt är ok. :)

Åh vad mysigt!! En riktigt härlig lyckokänsla
Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!