• Emma30

Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!

Jag tänkte det kunde vara roligt med en tråd för oss som plussat efter insemination :) Här kan vi dela tankar och funderingar!

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-04-30 08:10:53 följande:

Räknar ner dagarna till ul :) på tisdag är det dags. Har haft så ont bredvid svanskotan i två dagar. De hugger till liksom.. är rädd för att det är foglossning :/ idag känns det bättre peppar peppar! Men tänker på hur jag rör mig hela tiden.

Hur mår ni andra?

Härligt med ul! Jag har rul på mån, då kanske jag kan slappna av mer sen om allt är ok

Trist att du har ont. Jag har rejäl foglossning, precis som förra graviditeten
  • Emma30
    PoL skrev 2014-04-30 10:39:48 följande:
    Härligt med ul! Jag har rul på mån, då kanske jag kan slappna av mer sen om allt är ok smile1.gif

Trist att du har ont. Jag har rejäl foglossning, precis som förra graviditeten smile4.gif
    Hur tidigt fick du det? Det högg igår o förrgår bredvid svanskotan men barnmorskan sa idag att man inte kan ha foglossning såhär tidigt??
  • PoL
    Emma30 skrev 2014-04-30 10:58:37 följande:
    Hur tidigt fick du det? Det högg igår o förrgår bredvid svanskotan men barnmorskan sa idag att man inte kan ha foglossning såhär tidigt??
    Hmmm jag tror det började kännas mer då jag blev gravid - har alltså inte blivit av med det helt sen förra graviditeten. Förra graviditeten kom det nog runt v13 tror jag.
  • Emma30
    PoL skrev 2014-04-30 19:50:11 följande:
    Hmmm jag tror det började kännas mer då jag blev gravid - har alltså inte blivit av med det helt sen förra graviditeten. Förra graviditeten kom det nog runt v13 tror jag.
    Ok :/ vad jobbigt..

Men jag har inte förstått om det kan försvinna? Eller får man ha det hela graviditeten om man väl fått det?
  • Inseminera2014

Min andra graviditet hade jag foglossningssmärtor redan vid 3 månader och det höll i sig 2-3 veckor och blev bättre sen. Sista 2 månaderna kom det sedan igen.

• Emma30
    Inseminera2014 skrev 2014-05-01 13:30:50 följande:

Min andra graviditet hade jag foglossningssmärtor redan vid 3 månader och det höll i sig 2-3 veckor och blev bättre sen. Sista 2 månaderna kom det sedan igen.

Ok :/ skönt att det gav med sig. Hoppas mitt gör det oxå. Jag går in i v 13 imorgon.

Hur går det för dig?
  • Inseminera2014

Är på cd 10 och igår hade jag 2 ägg på 14 mm (i olika äggstockar). Räknar med att åka till klinik på söndag som det ser ut nu. Räknar 2 mm/dag i tillväxt och släpper på 20 som förra cykeln. Ska ta ägglossningsstickor i morgon så får jag se när det är dags att åka över sundet. :)

• Emma30
    Inseminera2014 skrev 2014-05-01 20:19:27 följande:

Är på cd 10 och igår hade jag 2 ägg på 14 mm (i olika äggstockar). Räknar med att åka till klinik på söndag som det ser ut nu. Räknar 2 mm/dag i tillväxt och släpper på 20 som förra cykeln. Ska ta ägglossningsstickor i morgon så får jag se när det är dags att åka över sundet. :)

Cd?

Håller tummarna för att det tar sig!
  • Emma30
    Inseminera2014 skrev 2014-05-01 20:20:39 följande:

Emma30> skönt att du passerat de kritiska 12 veckorna redan. :)

Ja det är skönt :) nu räknar jag ner dagarna till kub o hoppas att allt kommer se bra ut! Känns fortfarande overkligt så blir spännande att se hur det känns efter kub!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!