• Emma30

Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!

Jag tänkte det kunde vara roligt med en tråd för oss som plussat efter insemination :) Här kan vi dela tankar och funderingar!

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!
  • LängtansMirakel

Tack för era svar!

Känns väldigt bra att veta

Inseminera2014 skrev 2014-06-21 18:41:32 följande:
    Med Vitanova funkar det utmärkt med e-post. Det enda som kommit med posten är Otrivellesprutan. :)

Emma30 skrev 2014-06-23 20:27:07 följande:
    All kontakt med sellmer o storken har varit via mail och telefon/Skype

• Inseminera2014

Ett litet tips för er som redan har barn, köp Pia Olesens två böcker! :)

Ett bra sätt med bilder beskriva att det finns ingen pappa och hur barnet kommit till. Böckerna duger även till barnet för att beskriva tidigt hur det ligger till.

• PoL
    Inseminera2014 skrev 2014-06-25 08:42:36 följande:

cdon.se/böcker/pia_olsen,_pia_olsen,_karla_elena_olsen/hvor_er_karlas_far%3F-22269901

Tack för tipset
  • Emma30

Vet ni vad familjerätten säger när man varit i Danmark? Min bm tyckte att jag skulle ringa o prata med dom för hon visste inte hur det funka.

• PoL
    Emma30 skrev 2014-09-04 23:09:09 följande:

Vet ni vad familjerätten säger när man varit i Danmark? Min bm tyckte att jag skulle ringa o prata med dom för hon visste inte hur det funka.

Det kan säkert variera från kommun till kommun, men där jag bor fick jag efter bebisen fötts ett brev hem från Fr som jag skulle fylla i avs vårdnadshavare och föräldrar. Då skrev jag fader okänd - anonym donator i Dk. Sen kallades jag på möte dit för att prata lite mer om hur bebisen blev till och hur jag ser på föräldraskapet - jag hade då även med mig ett intyg från kliniken i Dk där det framgick att jag inseminerats med anonym donator och när. Protokollet som blev ett resultat av detta möte gavs till Fr styrelse där de skulle fastställa faderskapet alt besluta om vidare utredning lr nedläggning av utredning. Ren formalia, mao.

Så be kliniken skicka dig ett intyg och var tillmötesgående mot Fr, som ju bara gör sitt jobb, så går det säkert bra.

Hur mår du? Vilken vecka är du i nu - lr har bebisen redan kommit? Jag går in i v37 imorn
  • Emma30
    PoL skrev 2014-09-05 13:27:28 följande:
    Det kan säkert variera från kommun till kommun, men där jag bor fick jag efter bebisen fötts ett brev hem från Fr som jag skulle fylla i avs vårdnadshavare och föräldrar. Då skrev jag fader okänd - anonym donator i Dk. Sen kallades jag på möte dit för att prata lite mer om hur bebisen blev till och hur jag ser på föräldraskapet - jag hade då även med mig ett intyg från kliniken i Dk där det framgick att jag inseminerats med anonym donator och när. Protokollet som blev ett resultat av detta möte gavs till Fr styrelse där de skulle fastställa faderskapet alt besluta om vidare utredning lr nedläggning av utredning. Ren formalia, mao.

Så be kliniken skicka dig ett intyg och var tillmötesgående mot Fr, som ju bara gör sitt jobb, så går det säkert bra. smile1.gif

Hur mår du? Vilken vecka är du i nu - lr har bebisen redan kommit? Jag går in i v37 imorn smile1.gif
    Ok då ska jag maila kliniken o be dom skicka ett intyg.

Jag mår bra :) klart det är lite krämpor osv men ska inte klaga! :) Jag är i v 31. Har gått sjukt fort! Har du fixat klart allt inför födseln?
  • Ciconiidae

Hej, denna tråden har jag missat. Känner till några av er innan men jag är från Gbg och 29år. Har varit på Vitanova och går in i vecka sex idag eller imorgon.

• PoL
    Emma30 skrev 2014-09-05 21:10:44 följande:
    Ok då ska jag maila kliniken o be dom skicka ett intyg.

Jag mår bra :) klart det är lite krämpor osv men ska inte klaga! :) Jag är i v 31. Har gått sjukt fort! Har du fixat klart allt inför födseln?
    Härligt, redan v31! Visst går tiden alldeles för fort... Jag har i princip allt klart - har ju mycket kvar sen innan. Ska hyra babyskydd nästa v och väntar nog med att köpa syskonvagn tills efter bebisen kommit

Själv då, har du förberett mycket lr är du sån som väntar in i det sista?
  • PoL
    Ciconiidae skrev 2014-09-12 06:18:33 följande:

Hej, denna tråden har jag missat. Känner till några av er innan men jag är från Gbg och 29år. Har varit på Vitanova och går in i vecka sex idag eller imorgon.

Hej! Kul att se dig här stort grattis till ditt plus!!!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!