• Ciconiidae

Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!

Hej, denna tråden har jag missat. Känner till några av er innan men jag är från Gbg och 29år. Har varit på Vitanova och går in i vecka sex idag eller imorgon.

• Ciconiidae

Hej! Jag måste fråga er som kommit lite längre. Vad har ni fått för någon reaktion på jobbet, och vad jobbar ni med? Jag blev veckan innan jag fick positivt test befodrad och min chef som har långsiktiga mål för mig. Jättekul att han vill satsa på mig, men eftersom jag är singel så finns inte en graviditet i hans värld. Vi har rätt mkt på gång på jobbet och han behöver ha personal på plats med kunskaper det kommande året, och han pikar redan en annan gift tjej på avdelningen att hålla sig till böcker på kvällarna så fort det pratas barn på jobbet. Så jag är rädd att min nyhet inte kommer tas som ett glatt besked som jag kommer få smälla på bordet i November.

• Ciconiidae

Idag var jag på mvc för hälsosamtal. Jättebra barnmorska och de hade femmis broschyrer i väntrummet. Så man kände sig välkommen. :) 24e Okt blir det inskrivning och ultraljud. :)

Hur har ni andra gjort med föräldragrupper, går ni med på de vanliga med par eller har ni hittat grupper med ensamstående?

• Ciconiidae

Skönt att höra. Jag tänker att samtalsämnen blir mycket kring paret, hur de ska klara graviditeten, förlossningen och den första tiden tillsammans samt relationens påverkan och sex? Jag tog upp det med min bm och hon sa att så var det ju. Minnamottagningen erbjuder i sin tur inte föräldragrupper till frivilligt ensamstående.

Jag går på närhälsan. Den ligger både nära där jag bor och jobbar så det fungerar bra för mig. Är det något speciellt med barnmorskegruppen som gör att den lämpar sig till oss ensamstående?

Är du också från Gbg?

PoL skrev 2014-09-22 20:52:25 följande:

Ps du undrade om föräldragrupper. Jag gick på en sån som ensam förra gången, funkade bra även om de andra var i förhållanden. Men jag tror man bör hitta flera punkter som matchar: snittålder, fler barn lr första, osv

• Ciconiidae

Idag var jag på inskrivning och ultraljud. Oj, vad det lilla livet rörde sig där inne, fick se den från alla möjliga vinklar såsom hen snurrade runt och viftade. :) 10+6 idag, vecka 12 imorgon! Tänk att jag ska bli mamma snart!!

Tyvärr blev bilden jag fick från ovan så den var inte så spännande. Men jag fick se hur den lille rörde sig och vet att allt är ok. :)

• Ciconiidae

Då kan du inte ta miste på symptomen iaf. ;)

Imorgon går jag in i vecka 15 och känner mig tjock. :P Efter de första veckorna rusar bara tiden iväg.

längtanärstor01 skrev 2014-11-14 13:58:43 följande:

Idag går jag in i vecka 8! Så spännande. Har mått väldigt bra fram till nu, illamåendet har tilltagit och fått besöka badrummet en del. Lite jobbigt men hoppas inte de blir värre. Hoppas ni andra mår bra och att allt går som det ska. Kram!

• Ciconiidae

Nej, det är några veckor kvar att känna för en förstföderska. Så jag får allt hålla mig till tåls. :)

längtanärstor01 skrev 2014-11-14 15:34:10 följande:

Nej det kan jag verkligen inte. )

Åh vad roligt att du kommit så långt, längtar tills jag börjar ta form och kan känna. Har du känt något än?

• Ciconiidae

Min chef hade tydligen fått på nosen av sin fru för att han frågat mig varför jag inte ville ha en pojkvän. "Oh no, you didn't" hade hon sagt typ. Idag frågade han mig om jag hade flickvän. Han har lite svårt att förstå det här. :P Men idag sa jag att jag vill jobba hemifrån under mammaledigheten, och det var han väldigt positiv till. :)

• Ciconiidae

Jag tror nog att han respekterar mitt beslut, han har nog bara svårt att förstå att jag valt att göra det trots att jag inte är ens 30 fyllda. Jag och min chef har en väldigt ärlig relation, och han är inte alltid så smidig i det han säger. :) Jag är ung, singel och mitt i karriären så han hade inte alls räknat med detta.

längtanärstor01 skrev 2014-11-19 22:50:17 följande:

Oj då!! Jag tror man kommer möta sådana personer som har svårt för det mer eller mindre. Men så länge dem inte går över gränsen. Man får tycka olika men man får också respektera varandra. Hoppas det blir bra för dig. Kram!  

• Ciconiidae

Här är förresten min mage från idag, 14+4. Är lite orolig för att jag är så stor redan.

• Ciconiidae
    längtanärstor01 skrev 2015-02-19 21:39:49 följande:

Hej, hur går det för er alla och magarna?

Det går bra, känner dock att jag är lite för stor för att ha tre månader kvar. :S Men jag mår bara toppen, känner att man är tröttare och konditionen tryter. Hur går det för dig?
Svar på tråden Vi singelkvinnor som plussat efter insemination!