• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Igloo skrev 2014-12-30 08:08:28 följande:

Hej på er!

Nu ska vi börja på syskonverkstad. Sonen är snart 1 år och han blev till med hjälp av pergotime. Vi ska nu försöka utan och om det inte går får jag köra pergotime igen.

Hoppas jag får hoppa in här :)

Hej och välkommen hit! :) 
    Hoppas att det ska lyckas utan pergo, vore ju himla skönt för er! När blir bim?
  • corran
    Känns som att vi börjar vara en del nu som försöker, kan ni inte skriva när ni har BIM, vilket försök ni är på, och om de är första, andra osv barnet?
    Så fixar jag ihop en BIM-lista så vi kan ha lite koll på varandra? :)

Ni som är gravida kan ju skriva samma fast BF-datum istället :) 
  • corran
    er92 skrev 2014-12-30 19:07:26 följande:
    den blinkande mäter östrogen :) idag blev det ring så det är nog som du säger :)
    Va? Det är väl lh som är "älhormon"? 

Ja då är det nog så :)
  • corran
    {#emotions_dlg.flower} BIM - lista {#emotions_dlg.flower}

9-10/1
    MillisVanillis - 2a barnet, 1a försöket
    10-15/1 er92 - 2a barnet, 2a försöket
    11/1 corran - 2a barnet, 3e försöket efter MA
  • corran
    er92 skrev 2014-12-30 19:47:21 följande:
    Östrogenet stiger före äl :) fasta gubben indikerar lh topp, hormonerna är uppe i nivå för att släppa ägget. Om jag fattat rätt :)
    Men usch så krångligt! Hade de inte kunnat vara bara ett hormon man behövde ha koll på :P 
    Men då har jag lärt mig nå nytt iaf :)
  • corran
    {#emotions_dlg.flower} Bim-lista {#emotions_dlg.flower}

9/1 littleblueberry - 1a barnet, 1a försöket 
    9-10/1
     MillisVanillis - 2a barnet, 1a försöket
    10-15/1 er92 - 2a barnet, 2a försöket
    11/1 corran - 2a barnet, 3e försöket efter MA
    18-23/1 Igloo - 1a försöket, 2a barnet
  • corran
    littleblueberry skrev 2014-12-30 19:51:28 följande:

Åh får man vara med?:) Fösta barnet, första försöket, BIM 9/1.

Absolut, välkommen! :) Spännande med första försöket :) 
  • corran
    er92 skrev 2014-12-30 20:44:56 följande:
    Haha jag håller med.. var tvungen att dubbel kolla på cbs hemsida och det var så :) ring på testet och flytningarna är borta så jag antar att det är över nu :)

Har lyckats "gulla" till mig ett vul för att kolla äggstockarna i januari.. hade varit grymt kul att se något annat istället men.. nu ska jag försöka vara pessimistisk och anta att tant röd kommer haha :)

Vad har ni för nyårs planer? :)
    Men när fick du den fasta gubben? 

Jasså varför då? Tror du något är knas eller? 

Ska till mamma och äta middag sen hem och lägga sonen sen spela bingolotto och dricka pommac i min ensamhet :P (sambon jobbar nyår)
    Du då? :)
  • corran

Så här ser mina tester ut, vad tror ni, när släppte ägget? :) Själv tror jag nog kanske natten mot den 29e eller under dagen den 29e.
    Förvirrande dock att jag fick en blödning vid 15 den 28e, kan ägget släppt redan då? Eller vad va blödningen isf? Alla dessa fundderingar... suck :P
  • corran
    er92 skrev 2014-12-30 21:05:10 följande:
    Lördag :)

Nja jag tror inte något är knasigt faktiskt men efter att ha läst så otroligt mycket läskiga saker här på fl så gjorde jag en chansning och ringde. Kvinnan trodde inte heller det var något men jag fick ändå en tid för att "det kan vara skönt att veta att allt är bra" som hon sa. Känner mig nästan bortskämd som får göra en kontroll trots att det bara är 2 försöket och jag har inga riktiga "problem" :) om det skulle vata något som inte står rätt till så känns det gode bra att få hjälp redan nu, inte behöva försöka 1år :)

Härligt

Vi är bortbjudna på middag så vi blir där hela dagen/kvällen :)
    Äl +3 för dig nu då? Är på äl + 2, kanske 3 :)

Okej men ändå skönt att få göra en koll :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)