• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

er92 skrev 2014-11-07 23:11:26 följande:

Haha noveller är bra! :)

Åh alltså så trist men vilken tur att du upptäckte det "i tid". Ja alltså.. att vänta ut ett missfall är nog väldigt tufft, speciellt när man inte vet hur länge det tar..en bekant började blöda i v15 och på ul visade det sig att fostret (embryrot) legat död sen v7. Nä bättre att få det onda överstökat än att dra på det.

Men så bra! :) jag gick 6 dagar över tiden, 13h förlossning men det var en fantastiskt upplevelse :)

Precis! Nä usch så tråkigt, så konstigt att kroppen inte förstår att den ska stöta ut det tycker jag..Finns ju de som går med ett ma ända till rul i v 19, så hemskt att tro att man är gravid i 19 veckor också är man inte det :O 
    På så sätt va det ju bra att jag blödde så jag hade anledning att kolla upp det, vem vet hade kanske annars gått fler flera veckor till..

Härligt att höra att du fick en bra förlossning :) Får hoppas nästa går lika smidigt eller smidigare tom! Känns bra att nu är man ju som förberedd nästa gång på hur det kommer vara, kanske man kan vara lite lugnare och känna att man har mer koll på läget :) Blev lite smått hysterisk ett tag där innan EDA för kände att jag tappade kontrollen över värkarna så det blev bara skrik istället för att andas igenom haha men de gick ju bra ;)
  • corran
    er92 skrev 2014-11-08 22:22:22 följande:

Usch så hemskt att gå ändå till rul för att då få veta att det inte finns något Rynkar på näsan

Javisst, man var fruktansvärt förvirrad när det satte igång med 1a. Hade aldrig kunnat tänka mig att det är sådär det känns, men nu vet vi ju vad som väntas inom en snar framtid förhoppningsvis! :) Tog det många försök för att få till första eller ma't?  :)

1a var inte planerad :)
    Slutade med skydd i feb/mars i år och gjorde några halvdana försök första månaderna, gjorde ett par mer rejäla försök med sex oftare sista 3 försöken innan de lyckades :) Så oskyddat typ ett halvår men "riktiga" försök 3 ggr så det gick väl relativt fort ändå beroende på hur man ser det :) 

Ni med första då? :)
  • corran

Äl + 6 idag, inbillar mig en del symptom men det behöver ju inte alls betyda något. Jag har haft symptom som ogravid förut så de säger ju inte så mycket.. Men man hoppas ju :) 

• corran
    er92 skrev 2014-11-09 20:35:33 följande:
    Hopp det går lika fort denna gång

Första försöket :)
    Ja men de kanske du skrev i något tidigare inlägg nu när du säger det, minnet är bra med kort :)
    Håller tummarna!
  • corran
    er92 skrev 2014-11-09 20:35:33 följande:
    Hopp det går lika fort denna gång

Första försöket :)
    Äl snart va förresten? :)
  • corran
    Kawinna skrev 2014-11-09 21:04:21 följande:
    Hoppas det tyder på något bra jag fick symtom tidigare andra gången!
    Ja hoppas hoppas verkligen! :) Är så otålig nu och vill bara veta..låt dagarna gå fort nu!
  • corran
    er92 skrev 2014-11-09 22:20:50 följande:
    Måndag eller tisdag om nu inte kroppen vill lura mig och skjuta upp den haha :)
    Spännande! :) Brukar du märka av när du har äl?
  • corran
    er92 skrev 2014-11-09 23:38:23 följande:
    Haha ja det är lite spännande om den ska följa sitt schema eller inte :) nja det ömmar lite runt äggstockarna och flytningarna förändras, det är nog det enda jag märker av vid ägglossning :) kör på ägglossningstest för att inte missa :)

Hur går det för dig? Vad har du fått för symtom?
    Okej :) Har du fått utslag på äl testen än?

Har lite mensvärk till och från och lite ömma/kliande bröstvårtor, kan dagarna bara gå fortare? ;)
  • corran
    saranen skrev 2014-11-10 08:40:39 följande:
    Håller tummarna för er!!!!
    Tack :) <3
  • corran
    BusigaSyrran skrev 2014-11-10 19:49:55 följande:

här är det 5e försöket Gråter

När har du bim?
    Hoppas det är er månad nu! :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)