• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad kul!
    När flyttar ni in?

• Chaia

Hej Kiralves! Klart du får hänga med oss

new york brud: GRATTIS!!! Det är ju jätteroligt!!

• Kiralves

ja typ det kan vara jättesvårt att hitta bra mat, jag äter inte kosher, men jag äter ingen oren mat, och det är ju supersvårt att hitta roligt mat..utom kyckling och viss fisk...och älg och rådjur, men allt innehåller ju griskött, finns ju inte en enda rolig korv man kan köpa, eller godis.
    Sedan kan det vara svårt att förklara för en del vänner att man firar Sabbaten och kan gå ut och festa då, hur löser ni sådant, jag gillar inte att låta religiös. kanske är det lättare när man är Jude för då räknar ju folk med att ni firar Sabbaten.

• Kiralves

...en annan fånig tanke..kanske, när mina tvillingar föddes fick de givarmjölk..egentligen i onödan för jag hade mjölk, de bara glömde säga åt mig att mjölka ur efter kejsarsnitten, nu stör jag ihjäl mig på att givaren kanske ätit oren mat...fast samtidigt vet jag att det är otacksamt att tänka så...hur skulle ni känna...men nu är det nio månaer sdan så jag kan nog sluta tänka på det nu:)

• Kiralves

snällt föresten att jag får hänga med er:) jag kommer kika in lite då och nu

• En helt vanlig mamma

Tackar tackar

Inflytten ar redan 1a april och vi far da 2 manaders dubbel hyra, men det ar det nog vart...Ett litet gulligt radhus tanka sig sa mysigt...

Hur ar det med er alla andra da??

• elims

Kiralves

har inte jättekoll på vad det finns för vanligt kött i affären...men kycklingkorv kanske finns?!
    Godis finns det mycket av! (är själv ett riktigt godismonster! )

det finns en lista över kosherprodukter på nätet som du kan kolla på, där står allt godis mm som är ok: www.jf-stockholm.org/centret/judendom/kosher/kosherlistan.asp

• En helt vanlig mamma

elims, hur var filmen??

• elims

wow grattis new york brud!

kan du inte lägga in länken igen så vi får sukta lite!

• Kiralves

Elims...supertack, jag ska kolla in listan...spännande

Svar på tråden Hey Jude!