• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

vi var på barnmorskagruppen i gbg och gjorde köns-ul nu när vi väntade noah. heltrevliga och mycket proffsiga måste jag säga.

• bubele

Åååh...nu blir jag sugen på en Göteborgsträff . Kanske något att fundera på framöver... *avundsjuk*

• bubele

Elims
    Jo, ibland är det så. Speciellt när det är yngre ungdomar som far riktigt illa och man känner sig maktlös och önskar att någon bara fattade beslut om att placera dem (jag har ju ingen myndighetsutövning). Samtidigt har jag nog svängt lite i min uppfattning, när jag började plugga sa jag bestämt att om man inte klarade av att lägga ifrån sig jobbet när man gick hem så var man inte professionell. I dag tror jag snarare att om jag har varit med om något jättejobbigt under dagen och helt lyckas koppla bort det, så är det kanske dags för mig att byta bransch . Fast en förutsättning för att ha det här jobbet är ju att man har processhandledning, annars tror jag inte att jag skulle orka.

• bubele

Elims
    vad jobbar du med?

*fyller hela tråden med mina inlägg själv*

• Chaia

fajga

Ni verkar ju vara en hel del som bor i Göteborg

elims

Jaså, en resa minsann.. Det måste jag fråga honom om

• elims

fajga

jag pluggar fortfarande
    IT & pedagogik.
    fast min dröm var ett tag faktiskt att bli socionom...

är fl segt idag, eller är det bara hos mig? tar hundra år att få upp en sida...

• marcink

sammanträffande deluxe! jag påbörjade faktiskt socionomistudier vid socialhögskolan i sthlm något år innan jag träffade therese. men pga puckad dåvarande och ny kärlek hoppade jag av dem. men lockelsen ligger fortfarande någonstans i bakhuvudet och lurar.

• bubele

Nä, mitt funkade inte alls nyss. Får se hur det går nu...
    Marcink: en känslig fråga kanske, men hur gör ni med omskärelse? Tidigare har jag alltid varit säker på att jag skulle låta mina söner omskäras om jag får några någon gång, men på senare år har jag känt att jag inte skulle vilja utsätta dem för det. Tror att de kan vara lika bra judar oavsett förhud . Så kan de ju välja när de är 18....fast då vill de väl troligtvis inte kanske...

• bubele

Marcink: Det är ju aldrig försent att återuppta det om du vill..när jag pluggade var det flera som hade jobbat årtionden inom andra branscher.

Svar på tråden Hey Jude!