• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

Monsa:

Vilket bra namn på vår tråd! Underbart!!

mayasmama:

Det är säkert inget att oroa sig för (lättare sagt än gjort). Har du varit på UL?

elims:

Kibbutzen min man var på heter Negba och ligger nära Ashkelon

• bubele

Mayasmama: är socionom och jobbar med råd, stöd och behandling för ungdomar 12-20 och deras familjer. Alltifrån tjej -och killgrupper till "tunga" behandlingssamtal för familjer/föräldrar/ungdomar. Men i stressen med det tyngre arbetet är det skönt att få ha det lite friare kvar också. Så länge det nu varar i dessa besparingstider...

• mayasmama

chaia

har inte gjort UL ännu!! väldigt sent tycker jag men vi skall dit 20 feb kommer då vara i vecka 20 plus 3..... har sagt länge att jag skall kontakta en privat BM men det har bar ai blitt av....svårt att få tummen ur har jag....

• bubele

Måste bara instämma med de andra, Monsa: Bra namn, du är grym .
    Mayasmama: kan det inte bara vara så att din bebis är lite snabbare och inte har läst böckerna där det står vilken vecka den skall börja röra på sig . Skämt åsido, det är säkert ingen fara men om du är orolig kan du ju be om ett extra ultraljud (antar att du redan har gjort ett? )

• bubele

Mayasmama
    Barnmorskegruppen här i Göteborg, de är väl privata?

• Chaia

mayasmama och fajga

Det visade sig att jag och elims bor väldigt nära varandra, så vi träffades faktiskt idag. Kul

• elims

Chaia

1994 på sommaren var bla min man, din man och J (som var på kibbutzen med honom) på en resa tillsammans, bara så du vet!

• elims

fajga
    vilket intressant och givande jobb du verkar ha. Men är det inte svårt att "stänga av" när man går hem för dagen? Har läst lite på socialhögskolan och tänkte själv då att det förmodligen är något man måste lära sig helt enkelt...

Svar på tråden Hey Jude!