Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk MP?

vänsterhat skrev 2018-07-23 01:12:48 följande:
    Du har rätt i att man bör titta på ett fordons totala koldioxidutsläpp. Även här går du bet. Analysen göres med fördel INNAN man anskaffar fordonet ifråga. Vidare kan man ställa sig frågan om man verkligen ska anskaffa ett fordon som knappt kommer att användas. Kan man kanske dela ett sådant fordon med andra så sparar man både pengar och miljö?

Observera att här talar vi om priviligierade medborgare. Dock med total inkompetens avseende enkla miljöval.

Det handlar om ett fordon som används i tjänsten vid tunga transporter och dessutom så har miljöklassificeringen av dieselfordon ändrats de senaste åren. Jag tycker dock att det är märkligt att du riktar din ilska mot MP. Om du verkligen brydde dig om miljön så skulle du rikta din ilska mot Centerpartiet, Liberalerna, SD och moderaterna som är de partier vars riksdagsmän kör de absolut mest smutsiga bilarna (bilar med mest utsläpp).  

Sedan undrar jag vad du tycker om SD som anser att SMHI sprider klimatpropaganda, ett parti som är klimatförnekare, ett parti som vill avbryta EU samarbetet trots den hjälp Sverige nu får under de svåra bränderna.
     Du kan väl inte annat än hålla med mig om att det skulle vara förfärligt för Sverige och för miljön om det partiet fick mer makt.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    vänsterhat skrev 2018-07-23 10:45:44 följande:
    Återigen börjar du prata om annat när du blir överbevisad. Men okej. Varför måste de ha ett fordon för tunga transporter? Kan de inte hyra en bil vid dessa fåtal tillfällen?

Jag riktar ingen ilska. Jag rikttar kritik mot MP för att de inte lever som de lär.

På samma sätt riktade jag en gång kritik mot Schyman för hennes felaktiga skatteavdrag. Det är inte okej att verka för skattehöjningar när man själv gör allt för att sänka sin egen.

SD's klimatpolitik intresserar mig inte överhuvudtaget. Jag har hört att de är profilerade i en annan fråga. Problemet är ju de övriga partiernas hållning i denna fråga.

Det är bara så konstigt att du riktar din kritik mot en partiledares äkta hälft medan du blundar för vad faktiska partiföreträdare i andra partier håller på med (titta på bilden i mitt förra inlägg). Menar du att vi i Sverige är ansvariga för vad våra partners handlingar? Det är ett synsätt som har rötterna i hederskultur och är troligen ett arv från gamla klankulturer.

• KillBill
    Doublevision skrev 2018-07-23 11:31:15 följande:
    Heder,klan vad dillar du om?
    Speciellt politiker skall tänka lite längre..
    Vad hette han i mp som hade kontakter med muslimska brödraskapet?
    Han fick ju lämna partiet,haha 
    Han tänkte inte tillräckligt.

Vad tycker du att man ska kalla det när man utkräver ansvar för en handling från någon annan än den som utfört handlingen? I anda länder brukar man kalla det för hederskultur, kallas det för något annat i Sverige?

MP politikern fick lämna partiet pga. av handlingar som han själv var ansvarig för. Annat är det med Sverigedemokraten Björn Söder som får agitera för att judar inte är Svenskar men får stanna kvar i partiet.

• KillBill
    K Markatta skrev 2018-08-24 11:43:23 följande:

Att inte leva som man lär, avsnitt 8361:

www.expressen.se/nyheter/val-2018/lovins-skyhoga-flygnotor-valjer-business-class-over-hela-varlden/

Lövins skyhöga flygnotor - väljer business class över hela världen

Klimatminister Isabella Lövin (MP) har flugit för 1,5 miljon kronor under denna mandatperiod. Expressen kan i dag avslöja att hon ofta väljer dyra business class-biljetter, trots regeringskansliets riktlinjer om att välja det billigaste alternativet. Hennes resor till New York har i snitt kostat 28 000 kronor - per resa.

- Det finns ingenting som säger att man inte ska flyga i business, säger Isabella Lövin när Expressen konfronterar henne med uppgifterna.

Säga vad man vill om Carl Bildt men han är självständig och har auktoritet.

• KillBill
    Rataxes skrev 2018-08-24 14:08:46 följande:
    Innan någon kränkt anmäler, så var detta inlägg ironiskt riktat till Carl Bildt, inte Bill. 

Ja se dagens ungdom. Förstår du inte att jag inte lyssnar på dig om du inte kallar mig för ers höghet?

• KillBill
    Konstatera skrev 2018-09-01 18:08:19 följande:

Partiet är hatat då dom inte är för en effektiv miljöpolitik. Partiet vill avskaffa kärnkraften, vilket är den enskilt stora anledningen till varför Sverige har låga koldioxidutsläpp. Partiet saknar även all förmåga vad avser reflektion. Ex ska fossila bränslen avvecklas till vilket pris som helst, trots att vetenskapen ännu inte sagt sitt. Är vi säkra på att elbilar gagnar miljön framför fossildrivna fordon när vi tar hela livscykelanalysen i betraktelse? Jämför en ny dieselbil med en Tesla, och vi kan konstatera att du måste köra ungefär mellan 15000-20000 mil för att uppnå klimatförstörelsen som enkom tillverkningen av ett Tesla batteri medför.

Partiet har t.o.m mage att subventionera el-cyklar vilket inte alls är bra för miljön.

Det finns ingen tänkande eller analytisk person som på fullt allvar röstar på miljöpartiet. Det är ett oklokt parti alternativ är på tok för ideologiskt drivet. När det gäller miljön ska vi lyssna på vetenskapen och ingenting annat.

Självkostnadspriset på kärnkraft ligger högre än terminspriserna på el och om kärnkraften inte är konkurrenskraftig så lär vi inte få se fler kärnkraftverk oavsett vad de svenska politiska partierna tycker. Det finska exemplet med Olkiluoto 3 som blivit oerhört försenat och kostnad nästan 100 miljarder mer än budget lär avskräcka de som har haft funderingar på att i framtiden investera i ny kärnkraft.

• KillBill
    Rataxes skrev 2018-09-01 20:23:16 följande:
    Produktionskostnaderna för T.ex. Forsmark ligger på 26-27 öre/kWh. 

Betydligt lägre än produktionskostnaderna för slumpkraft. 

Man måste inte heller bygga EPR... I Kina och andra asiatiska länder byggs kkv enligt tidplan (3-5år) och till betydligt lägre kostnad. 

Vi har ett val. Göra som Tyskland och kopiera deras Energielände som medfört att ca 7 miljoner hushåll tvingas betala mer än 10% av sina inkomster för el. Elpriser på 3kr/kWh. Folk dör för att de inte har råd att värma upp sina hem. Det finns uppgifter på att ca 40 000 dog under vintern 2014 sedan de fått elen avstängd för att de inte kunnat betala räkningarna. Mer än 200 miljarder SEK varje år för att subventionera "grön" el. CO2 utsläppen har däremot inte minskat. 

Detta ser såssarnas regeringspartners i MP som ett föredöme...

Alternativt - Fortsätta driva befintliga kkv i Sverige och successivt ersätta med nya (som dessutom kan använda befintligt kärnbränsle som råvara, och så gott som helt lösa avfallsproblematiken) istället för att slösa bort pengar på slumpkraft som kräver back-up (vilka naturligtvis ger CO2 utsläpp) Kunna exportera el till övriga Europa för att förbättra miljön och dra in exportinkomster. 

Jag vet vad jag väljer...
    Du hamnar fel om du utgår från produktionskostnaden för kärnkraft vid Forsmark som är en gammal kärnkraftsanläggning som i stort sett är betald. Kostnaden i ett nybyggt kärnkraftverk bedöms vara 100 % högre än i Forsmark d.v.s. ca 54 öre (exkl. skatt) och det är anledningen till att ingen vill satsa pengar i kärnkraften idag (priset för nyproducerad kärnkraft är helt enkelt inte särskilt konkurrenskraftigt). 
  • KillBill
    Konstatera skrev 2018-09-02 00:29:40 följande:

Det forskas redan på fjärde generationens kärnkraft. Faktum är att det idag är runt 50 kärnreaktorer som är under uppbyggnad. Kina gör en storsatsning på fjärde generationens kärnkraft som både kommer kunna utvinna mer energi, öka livslängden och göra reaktorerna säkrare. Jag tror tvärtemot dig att kärnkraften kommer vara en mycket attraktiv industri för investeringar de närmaste åren, inte minst när vi lär oss att utnyttja mer energi ur kärnbränslet.

Det finns kostnadsefftektiva frågetecken för produktion, men ett avvecklade hade däremot garanterat haft fundamentalt negativa komplikationer på vårt välfärdssamhälle.

Problemet med sol och vindkraft är att du inte kan lagra eller reglera produktionen efter konsumtion. Jag ser det inte heller som någon stark grund för export för ett land som Sverige, När det blåser i Sverige så blåser det även ofta i Danmark.

Jag tror ingenting. Jag konstaterar att det i Sverige inte finns något företag som är beredd att investera i nya kärnkraftverk. Tittar man på vad som har hänt i Finland där det senaste kärnkraftsbygget är på väg att bli en ekonomisk katastrof så kan det dröja innan det byggs nya kärnkraftverk i landet igen.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-09-02 20:25:09 följande:
    Kostnaden för GenIV hamnar på liknande siffror som för dagens Forsmark. 

thorconpower.com/costing

Deras räkneexempel är på 3 cent/kWh

Inte nog med det, man slipper deponera dagens använda bränsle i kopparkappslar nere i urberget utan har bränsle för 1000 års drift som bara ligger och värmer upp bassängerna i CLAB idag. 

Problemet är vissa politiska partier som har en religiös låsning i sitt kärnkraftsmotstånd, Haschtomtesekten, ex(?)kommunisterna, Åsa-Nissepartiet och stora delar av såsseriet lever kvar i 70-talets vansinne. 
    S + allianspartierna blev överens om kärnkraften för något år sedan. Det är inget som hindrar industrin från att bygga.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-09-16 14:41:18 följande:

MP har lyckats få in en klankandidat via personkryss i riksdagen.

Grattis, eller nåt.

uvell.se/2018/09/16/mp-och-den-somaliska-klankandidaten/

Vad jag kan se så har inte Uvell presenterat några exempel på att det har skett några oegentligheter? Har du sådana exempel eller är du bara en del av mobben?

Svar på tråden Varför hatar folk MP?