• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-03-14 09:23:23 följande:
    Ja vi får peppa varandra och hoppas att allt ska gå bra! Var inne och läste på din sida, vilken resa ni gjort.. Full av beundran av din/er styrka! Kram!

Tack, va gullig du är!! Ja här blir det peppning framöver och tummar för bra värden!! Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-14 10:18:41 följande:
    Jag bor i Stockholm och är 30 år och blev erbjuden när jag var gravid (29 år då). Antar att jag blir det igen nu...

Det beror säkert lite på vilken mvc man går på. Hört de som är mer strikta men det är ju bra att det erbjuds till fler Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-14 10:52:43 följande:
    Ja, det kanske gör det.. Men det borde vara samma i hela landet tycker jag, på samma sätt som hela landet borde ha samma antal ivf-försök..jag är lyckligt lottad som bor i sthlm och får tre försök, men tycker det är orättvist mot vissa län där de bara får ett...

Håller med!! Nackdelen med självstyrande landsting. Det är ju politiker som bestämmer i slutändan. Också glad för att bo i Stockholm!! Kram
  • villsågärna38
    hean123 skrev 2014-03-14 11:57:16 följande:
    Gick inge bra på vul... Inget hjärta som slog och det var för litet.. Kom ut lite blod med ultraljudsstaven... Så nu är det bara att vänta på den riktiga blödningen... .. varför ska det vara så himla svårt??? Har iallafall sju i frysen så vi får hoppas på någon av dem:/ men just nu känns allt hopplöst!

Nä men stackars dig!! Fy va jobbigt. Också varit där. Man blir så ledsen. Sörj och ta hand om varandra!! Skönt att höra att ni har så många i frysen också. Kram
  • villsågärna38
    Moolie skrev 2014-03-14 12:07:09 följande:
    När fick du ditt uppföljningsultraljud?? Sitter i exakt samma sits nämligen. Den 24e ska vi åka och titta om bumling fått ett hjärta som slår. Jag har bruna flytningar till och från. Jag hoppas än!! Även om loppet förmodligen är kört!

Förstår att det är jobbigt att vänta. Om det blir för jobbigt så åk till gynakuten istället. Där kan alltifrån läkare göra undersökningen på plats om det behövs. Stora kramar och håller tummarna!!
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-03-13 15:24:57 följande:
     Vad kan jag säga, ska aldrig mer "lita" på min kropp!!! Först efter ET var jag ju HELT 100% på att det inte lyckats, jag menar jag visste verkligen! Kände mig tom bara, SÅ kom plusset på stickan!!?? Var lika 100% på att inget hjärta skulle slå idag, men jag hade fel IGEN!!!  Det som syntes alldeles säkert var ett embryo med tickande !! Jag grät i gynstolen av lättnad... Det var mycket litet och otydligt, men min man såg hjärtat innan gynekologen! ...sedan hände något som förstörde glädje beskedet aningens, och väntar på att kliniken ska höra av sig så jag får klarhet, men kanske du Jenkis, eller Villsågärna har någon erfarenhet och vet något, för gynekologen kunde inte säga nåt? Enl. mätningen som gjordes så daterade han mig till sen v.5 eller tidig v.6, vilket ju inte alls stämmer??? Jag gick in i v.8 igår, så det är ju en diff på 2v, vilket låter väääldigt mycket tycker jag? Han kunde inte svara på hur stor storleksdiff som skulle kunna anses normalt heller!? Detta stresade upp mig kopiöst och blev inte heller bättre av att den andra gynekologens kalenderuträkning gav ett BF ca 13/11, vilket ju åxå daterade grav. till 2v senare än vi faktiskt vet att den är...förstår bara inte hur det kan skilja så mycket, eller att yrkesfolk inte kan komma med vettiga förklaringar..

Hej igen! Jag har gjort vul i v 6+4 en gång och då såg vi hjärtljud. Tre dar innan syntes det inte. Det är alltså i v 6+ som hjärtat börjar slå. Du kan alltså omöjligt vara i V5-6. Tror personen som gjorde vulet var oerfaren el så var utrustningen dålig. När de är så små är det svårt att se exakt hur långt embryot är. Därför ska de ju inte datera utan utgå ifrån när du gjorde ET. Om det är litet för sin ålder kan det vara ett dåligt tecken men behöver inte vara det. Talade idag med en väninna som var i liknande sits och de har en dotter nu. Så ge inte upp och sök till gynakuten om du inte orkar vänta. Stora kramar
  • villsågärna38
    hean123 skrev 2014-03-14 13:01:20 följande:
    Tack! Första gången man är gravid oxå går det så här.. Fasen! Jag är i vecka 7+3 idag.. I och med lite blod på ultraljudsstaven blev läkaren mer övertygad.. Så här är det helt kört!!! Det var ju inte så här det skulle gå!!!

Nä va jobbigt!! För att bekräfta ett MA ska dock alltid två läkare göra vul. Har du fått det gjort redan el ska du någon annanstans också? Vad har de sagt om hur ni går vidare? Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-14 14:04:04 följande:
    Nu har vi fått säga hej till ett litet frö på dryga centimetern med ett perfekt litet tickande hjärta??

Oh grattis!! Kram
  • villsågärna38
    hean123 skrev 2014-03-14 13:59:36 följande:
    Får se vad som sägs, dom skulle ringa upp på måndag och fråga hur det gått och så.. Det blev ganska mycket att ta in när vi var på plats.. Det kanske stämmer att två måste kolla..

Förstår det! Kram
  • villsågärna38
    Jullan skrev 2014-03-14 16:01:10 följande:
    Jag tänker på er som det inte gått så bra för eller som inte vet hur det kommer gå. Vi hade turen att få se ett tickande hjärta när vi var på ultraljud idag . Det känns verkligen som ett lotteri det här med ivf och hur det sen går under själva graviditeten.

Oh grattis till dig med!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015