Lyckostjärna skrev 2014-03-19 10:39:11 följande:
Dessa hungerkänslor jag har tar knäcken på mig! Jag har insett senaste nätterna att jag inte kan sova för att jag är hungrig! Jag har så svårt att äta varm mat det blir typ halva portioner och det är ju inte bra! Försöker äta en smörgås eller 2 innan jag lägger mig men så ibland som igår tog jag lite müsli och mjölk istället! Jag vaknade kl 02 jag mådde så illa så jag gick upp och kräktes lite sedan borsta jag tänderna och insåg att jag var vrålhungrig! Så jag åt en banan ville inte äta något så jag blir pigg mitt i natten liksom! Låg vaken till kl 06 gå upp till jobbet kl 06! Jag äter ändå bra till frukost havregrynsgröt ett ägg och en smörgås så cyklade jag till jobbet! Var vrålhungrig kl 08 redan??? Jag vägrar äta hela tiden eller jag har ingen möjlighet att gå ifrån! Så nu sitter jag 10:30 och vräkt i mig två grova smörgåsar med ost och är fortfarande hungrig! Snälla hjälp vad gör ni? Vad äter ni så ni överlever! Jag har dragningar växtvärk ibland på vänster sida och ibland höger sida så jag känner ju hur det växer därinne!! Får panik! Har med mig bubbelvatten så jsg kan dricka hela dagen för att döva hungern liksom! Vet ju att lunch kommer snart men jag har ju så svårt att äta stora portioner!! Snälla hjälp mig!! Får ju panik!!
Jág tror att du ska släppa alla måsten och göra det som känns bäst i stunden. Man mår oftast inte illa mer än de första 12-14 veckorna och då får man äta det som går helt enkelt. Lite och ofta är mottot!! Ha med dig nötter, frukt, kex eller liknande som du kan äta när du mår illa. Bebisen tar ingen skada om du äter "konstig" mat under några veckor bara du kommer ihåg mammavitamin och folsyra. Jag har inte kunnat äta varm mat på länge. Det är jättevanligt. Ät fil, frukt, smörgås osv. Det du blir sugen på. Lyssna till din kropp!! Jag äter precis det som faller mig in och har vissa veckor levt på frukt, fil och hönökaka. Andra har jag kunnat äta lite mer vanlig mat igen och just nu kan jag äta pasta ibland men för övrigt mkt frukt och fil och smörgås. Äter varannan tim annars mår jag jätteilla. Kram och lycka till!!