• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lillebrorsfaster skrev 2014-03-18 09:14:50 följande:
    Fick en ny tid i morgon, SÅ skönt!

Oh va bra!! Håller tummarna! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-03-18 09:59:44 följande:
    Håller med dig, jag vill inte ha i mig margarin b.la inte heller lättprodukter. Det finns även en app som heter kostråd för gravida. Den har jag lätt att dubbelkolla i telefonen

Bra tips Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2014-03-18 09:40:06 följande:
    Tror inte gravad lax är okej, den är ju rå...? Sjukt mycket man inte får äta har jag kommit på! Salami, parmaskinka, ostar, vildfångad fisk, rött kött.. vad KAN man äta egentligen??

Man vänjer sig Och har man "tur" så ger det sig av dig själv när man mår illa. Då har iaf inte jag varit sugen på nåt på Icke-listan. Kram
  • villsågärna38

Nä nu blir jag också orolig. Känner mig inte lika illamående idag och brösten mjukare. Må väl vara tänkte jag. Det går och kommer men nu har jag även en brun flytning. Gulp!!! Har ju inte haft några blödningar alls denna graviditet så det känns oroväckande. Tror jag försöker få en vul tid den här veckan jag med. Kram

• villsågärna38
    callimero skrev 2014-03-18 10:17:55 följande:
    Håller med, känns som de borde uppdatera den där listan asap. Min BM fnös föraktfullt åt de råden, istället för att äta tex en fetare naturell youghurt så slevar folk i sig sötad lättyoughurt i tron att det är bra. Ryggvärk är ett bra tecken i min värld Lillebrorsfaster. Skönt att du fick tidigare tid!

Precis!! Nu har iofs jag levt på kolhydrater några veckor då jag mått illa men i vanliga fall så undviker jag socker och snabba kolhydrater. Tänkte försöka äta lite nyttigare sen när illamåendet ger med sig men som min bm sa. Så länge du mår illa får du äta det du får i dig. Bebisen klarar sig bra ändå och det är ju för en kort period (förhoppningsvis). Kram
  • villsågärna38
    callimero skrev 2014-03-18 11:53:05 följande:
    Ingen fara (men såklart läskigt) så länge det är bruna flytningar villsågärna! Jag mådde aldrig illa och brösten var verkligen upp och ner i början så säkert ingen fara. Men gör ett tidigare vul om du kan så du slipper oroa dig. Jag har haft en himla tur med min BM som låtit mig göra en massa extra ul bara för att hon tycker det är så onödigt med extra stress och oro när man kämpat så länge.

Det behöver ju inte vara nån fara men har fått MA tidigare med endast brun flytning som förvarning så det sätter ingång en massa oro. När jag var äd-gravid med dottern så blödde jag till och från i flera veckor. Gjorde flera vul och det var ju ingen fara då. Vande mig liksom med blödningar då så det känns nästan värre nu då jag inte haft några blödningar alls. Ägget är ju 42 år också så bara det gör mig nervös Blä! Min bm är också jättebra. Var på massa vul och ul med dottern så ska höra med henne om tid i veckan. Håller med om att bättre ett ul extra för att lugna. Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-18 12:30:56 följande:
    villsågärna: Tråkigt att du är orolig Förstår det, men kan du inte få göra ett VUL för att dämpa oron? Kram
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Tack vännen! Hoppas få en tid på mvc veckan. Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-03-18 11:53:31 följande:
    Lättprodukter, i alla fall lättmjölk och lätt och mellanfil är d-vitamin berikade och tror att de rekomenderar dem bara för det.. Äter mellanfil som är d-vitamin berikad och den är helt ok. Lättfilen är inte god däremot!

Jo så kan det ju vara men jag tar extra d-vitamintillskott istället på 2500 ie så är på den säkra sidan vad det gäller det Tagit det hela hösten och har faktiskt inte varit sådär trött som jag brukar av mörkret. Rekommenderas!! Tror att många har d-vitaminbrist i Sverige på vintrarna pga bristen på sol.
  • villsågärna38
    Pärla84 skrev 2014-03-18 13:40:19 följande:
    Idag har vi varit på vul är i v 8 (7+5) hjärtat slog fint och bönan var 14 mm.

Grattis! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015