• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lillebrorsfaster skrev 2014-03-12 10:15:15 följande:
    21 mars har jag VUL.

Jag med!! Kram
  • villsågärna38

Idag mår jag inte lika illa och vill inte äta några konstiga saker. Hjälp!! Alltid ska det vara nåt. Blir såklart jätteorolig nu fastän hjärnan vet att jag inte borde bli det. Att det inte behöver vara nåt fel. Usch... va instabil man blir av att vara gravid!! Kram

• villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-12 11:00:27 följande:
    tror inte att det är någon fara!  Jag har inte kunnat äta choklad på två månader men i förrgår fick jag för mig att trycka i mig en hel stoor kexchoklad!!!! Muuuums vad det smakade gott då, men nu när jag tänker på choklad vill jag bara kräkas igen  Hekt sjukt vad kroppen styr över en.  Spiskummin var något jag fick för mig att äääälska vid min förra graviditet och spenat, Och det sugen har konstigt nog dykt upp även i denna graviditet... Det e lite skumt   Jag tror att sånt verkligen kan komma o gå, oroa dig inte vännen
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Tack Kram
  • villsågärna38
    Jullan skrev 2014-03-12 12:35:12 följande:
    Åh jag är så besviken! Skulle äntligen få gå på VUL idag (8+1) och så har jag fått magsjuka så jag får inte komma dit. Känns så himla tråkigt att behöva vänta ännu längre på att förhoppningsvis få höra det lilla hjärtat slå. Dessutom känner jag mig lite orolig för ärtan. Har gått ner ca 4 kg i vikt, mestadels vätska antar jag, och hoppas bara att den har så den klarar sig med allt.

Nä va jobbigt!! Vilken otur! Men du behöver inte oroa dig för ärtan. Han/hon går det han/hon behöver iaf. Det är ju guldekroppen som sköter det och bara du dom tar stryk av magsjukan. Hur mår du? Kram
  • villsågärna38
    Jullan skrev 2014-03-12 12:44:01 följande:
    Tack. Ja jag antar att jag får lita på att ärtan får sitt. Har haft magsjuka sen i söndags och det har inte blivit bättre tyvärr. Börjar kännas lite segt nu. Hoppas på att det går över snart!

Jobbigt!! Och det är inte gravillamående? Kram
  • villsågärna38
    Linblå skrev 2014-03-12 13:20:05 följande:
    Nu har jag lagt in en bild i bildtråden. Jösses vad jag är skakis nu.. Tror jag har en puls på 120..

Men allvarligt!! Är det två? Kram Grattis!!!!
  • villsågärna38
    Linblå skrev 2014-03-12 13:27:06 följande:
    Dom satte tillbaka två embryon och det var tur inte båda tog sig. För det där är enäggs. Tack. Hoppas dom vill bo kvar!

Nä lägg av!!! Vilken grej Superstort grattis!!!! Kram
  • villsågärna38
    Linblå skrev 2014-03-12 13:37:21 följande:
    Jag visste inte att det var lättare att få enäggs med frysta embryon. Jag trodde riskon låg i att dom satte tillbaka två separata. Barnmorksan eller läkaren sa att hon trodde det skulle vara en eftersom jag inte haft mer symptom. Så hon blev också förvånad. Helt skakis. !!

Nä den risken/chansen finns ju. Nog delvis därför de är restriktiva med att sätta in två i Sverige. Var en tjej här på familjeliv som fick trillingar för nåt år sen. Hon satte in två Så himla roligt!! Stort grattis!! Förstår att du är lite i chock!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015