• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-03-18 14:45:23 följande:
    Någon som har tips på vad man gör åt lös mage vid graviditet? Förra gången var jag ju hård i magen vid den här tiden. Fattar ingenting... Hade jag inte varit gravid, hade jag fastat idag på soppor o.s.v. Det brukar hjälpa, men nu varken vill jag eller kan jag. Måste ju äta mina varannan timme... Är inte orolig för bebben. Den tar nog vad den behöver ändå, men jag är skinnflådd (trots barnsalvor hela tiden) och trött. Både på situationen och säkert för att det går åt energi till detta också. Äter inget fiberrikt bröd eller pasta, äter ingen torkad frukt, inget godis, dricker såklart inte alkohol, dragit ner på fruktsoppor och jos. Äter naturell yoghurt med liiiite sylt och lite nötter till frukost varje dag. Ätit blåbär utan effekt. Tagit vitpepparkorn och snälla magbakterier. Har inte börjat äta något jag inte ätit tidigare. Kan man ha magsjuka light i två veckor i sträck? Jag mår ju illa när magen är kass såklart, men känner mig inte magsjuk för övrigt och har inte kräkts. För nästan två veckor sedan började det med att jag hade fruktansvärda gaser med fruktansvärd doft. Sedan luktade nr 2 likadant några dagar... Sedan en vecka ca är lukten ok och gaserna likaså, men det lösa vill inte sluta. Ibland måste jag gå på toa sex gånger samma dag. Tror ni Cola kan vara något? Vätskeersättning kanske? Känns som en rejäl obalans kan man ju säga.

Usch va jobbigt. Låter dom nån sorts magsjuka. Vätskeersättning och undvika mjölkprodukter och fibrer kanske? Mild mat. Hoppas att det ger sig! Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-18 14:09:18 följande:
    Var på första besöket hos BM idag och hon bara skrattade när jag berättade om ångesten inför mina matvanor. Hon sa något liknande som din, typ ät det du tycker om. Det ordnar sig. Dessutom har jag ett BMI på 20, så hon tyckte inte att det gjorde något om jag unnande mig en glass då och då. Även om socker givetvis inte är så bra, så är det just glass man får i sig för stunden, så ät det då. Kändes lite skönt att inte få en massa pekpinnar...

Låter som en bra bm Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-18 14:18:35 följande:
    Har också tagit D-vitamin hela hösten och vintern. När jag blev gravid förra gången hade jag ju gjort en liten blandning av diverse tillskott som kunde hjälpa till. Där ingår D-vitamin. Så den här gången var jag ju tvungen att upprepa samma sak, så att jag skulle bli gravid igen Skojar lite bara. Det är ju ingen som vet hur mycket de där tillskotten hjälpt mig, men efter två lyckade försök kan man ju inte vara utan/prova utan...

Har också en liten cocktail som jag har kört sen i våras. Kompletterade med D-vitamin i höstas också. Kan ju inte skada Kram
  • villsågärna38

Yey!!! Mår illa igen. Precis lagt en liten spya!! Var ett tag sen jag blev såhär glad över det!! Och inga fler bruna flytningar. Kram

• villsågärna38
    callimero skrev 2014-03-18 17:46:17 följande:
    Inte varje dag man får gratta till en spya vsg! Det gick bra hos BM. Hjärtat pickade på som det ska. Kände lite buff och bök i magen imorse, sen låg jag kvar och kände efter men den ville inte bjuda på någon repris. Jag har megaont ovanpå ena foten, känns som ett stort blåmärke men inget syns. Haltar och vaggar fram.

Tack Men va härligt med buff och bök!! Och med hjärtat Så mysigt att lyssna på!! Ett knep om man blir riktig orolig nån gång är att dricka ett glas isvatten. Då brukar det böka runt!! Men ja det är ju lite taskigt att göra det varje dag Jobbigt med fötterna!! Bra gympaskor och skor med inlägg (om du har) är mitt bästa tips. Ej högklackat el för platta. Jag klarade mig ok under grav men fick skaffa inlägg efteråt pga ont under ena foten. Fotvalven sjunker ner när man är gravid fick jag lära mig. Kram
  • villsågärna38
    MrsCecilia skrev 2014-03-18 17:54:00 följande:
    Ja, på kungsholmen, världens bästa BM!

Härligt!! Jag har gått en gång hos dem i Gamla Stan. Fick MA då men det var jättebra så länge det varade. Går på Mama Mia Söder nu. Gick där med dottern och vill ha samma bm. Också jättebra. Viktigt att man är nöjd med sin mvc och bm!! Kan rek att föda på BB Stockholm också Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-18 17:59:15 följande:
    Nej, det står faktiskt i den bok som jag fått från vården att d-vitamintillskott rekommenderas under vinterhalvåret hos gravida! Otroligt att sjukvården kan rekommendera något som inte är ett lm

Ha, ha!! Ja verkligen
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015