Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jenkis skrev 2014-03-18 14:45:23 följande:
Någon som har tips på vad man gör åt lös mage vid graviditet? Förra gången var jag ju hård i magen vid den här tiden. Fattar ingenting... Hade jag inte varit gravid, hade jag fastat idag på soppor o.s.v. Det brukar hjälpa, men nu varken vill jag eller kan jag. Måste ju äta mina varannan timme... Är inte orolig för bebben. Den tar nog vad den behöver ändå, men jag är skinnflådd (trots barnsalvor hela tiden) och trött. Både på situationen och säkert för att det går åt energi till detta också. Äter inget fiberrikt bröd eller pasta, äter ingen torkad frukt, inget godis, dricker såklart inte alkohol, dragit ner på fruktsoppor och jos. Äter naturell yoghurt med liiiite sylt och lite nötter till frukost varje dag. Ätit blåbär utan effekt. Tagit vitpepparkorn och snälla magbakterier. Har inte börjat äta något jag inte ätit tidigare. Kan man ha magsjuka light i två veckor i sträck? Jag mår ju illa när magen är kass såklart, men känner mig inte magsjuk för övrigt och har inte kräkts. För nästan två veckor sedan började det med att jag hade fruktansvärda gaser med fruktansvärd doft. Sedan luktade nr 2 likadant några dagar... Sedan en vecka ca är lukten ok och gaserna likaså, men det lösa vill inte sluta. Ibland måste jag gå på toa sex gånger samma dag. Tror ni Cola kan vara något? Vätskeersättning kanske? Känns som en rejäl obalans kan man ju säga.Usch va jobbigt. Låter dom nån sorts magsjuka. Vätskeersättning och undvika mjölkprodukter och fibrer kanske? Mild mat. Hoppas att det ger sig! Kram