• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna skrev 2014-02-20 16:35:09 följande:

Oj vad det drar i livmodern idag när jag var och handlade man blir ju lite nervös vågade ju knappt lyfta upp varukorgen för jag tänkte, tänk om det blir missfall nu? Så slog jag bort tanken! På tisdag ska jag andas ut tänkte jag och sluta noja för allt! Jag opererades nämligen för utomkvedshavandeskap 6+1 och mina missfall har jag fått innan Dess! Så jag försöker lura mig själv att vi kommer lyckas bara vi överlever tisdagen! Kram och styrka till er glada och hoppfulla smile1.gif

Då håller jag tummarna stenhårt här!!

Kram!
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-20 15:47:32 följande:

Är helt på din linje Moolie!

Ångrar mig sååå att jag gav efter och vaccinerade sonen när han var liten...var såå nära att vägra Obestämd...går aldrig att få klarhet i så klart, men faktum är ju att han faktiskt har autism...

Japp, tycker man ska kolla ALLA sidor av detta, man ska aldrig vara okritisk, speciellt inte när det gäller ens/barns liv och hälsa.

Jag personligen känner att jag hört tillräckligt för att jag ska tvivla och det är nog för mig, tar inte risken..det är ju så allvarliga saker, främmande ämnen, tungmetaller som injiceras direkt i blodet, alltså förbi alla säkerhets och filtersystem i kroppen..Obestämd

Länkarna jag la upp är ju bara ex. på ena sidan såklart, men det är den sidan vi inte får höra så mycket om...t.o.m svensk vårdpersonal verifierar att man "mörkar" de negativa bieffekterna eftersom majoriteten av befolkningen ändå vinner på det i längden...individen riskeras alltså..

Och jag är HELT inne på din linje! Ångrar varenda spruta jag tagit!! Redan i sexan med stelkrampen skulle man vägrat! Ville inte men lärarna tvingade mig. Klasskompisarna svimmade på löpande band och kräktes i korridorerna! Fy!

Hoppas min man är inne på samma spår som mig. Jag är rädd för bieffekterna... OTROLIGT rädd!
  • Moolie
    hean123 skrev 2014-02-20 17:27:52 följande:
    Va skönt när du skriver dra i livmodern. Har känt i någon dag nu att det dragit där nere eller hur jag ska säga.. Har tänkt att det är kört, men inget blod än:) har aldrig varit gravid och vet inte hur det kan kännas:/ hade mycket sparsamma bruna flytningar mån-ons men dom är borta nu iaf.. Puh..
    Jag har känt det mindre och mindre med dragningarna... Idag knappt alls... Däremot börjar mina magmuskler förändras...! :/ Känns konstigt!! :O

Har så stora problem med magen att jag beställt vegetarisk mat på jobbet! :/ Hoppas det funkar!
  • Moolie
    Danisen skrev 2014-02-20 19:07:19 följande:

Nä inte rida det tänker jag inte riskera har en dålig arm å hästen är ingen filbunke smile5.gif . Jag var i stallet idag mockade å allt annat förutom att rida. Kändes inte så bra i magen och ryggen smile4.gif . Vill nog inte mocka mer, kändes inte bra. Nojar säker bara antar jag (det är inte min egen utan jag hjälper en med hennes häst).
    Många gravida lånar ut sina hästar på foder över sommaren. Kanske vore något för dig? Finns även ridskolor. Kanske inte det roligaste. Men välj en liten ideell ryttarförening så blir det nog bra! :)
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-20 19:46:43 följande:
    Vi får snart parkera om den här tråden under sex och samlevnad i stället Tungan ute.

Jag vet inte vilken grotta jag lever i, men jag känner inte igen mig Men jag snappar åt mig alla tips ,he, he.
    Äsch! Högst relevant ju! Tungan uteFlört
  • Moolie
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-20 20:39:04 följande:

Har fått tid för vul om 3 veckor. Känns helt galet. Tänk om båda tar sig, tänk om ingen tar sig? Är det någon mer som vill ta ny tester hela tiden för att bekräfta? Är så himla glad och samtidigt så rädd att det inte ska hålla.

Jag testade hela tiden fram till ett par dagar efter testdagen! :) Kör på och testa när du vill!
  • Moolie
    hean123 skrev 2014-02-20 21:18:53 följande:
    Vilken vecka är du i? När hade du testdag? Vi har testdag på lör.. Jag hade inte föreställt mig att det skulle vara så här jobbigt när man väl blev gravid, analyserar allt...:/

Jag tänkte bara "bara man blir gravid så blir allt underbart..."

Fasen vad jag blir irriterad på mig själv, varför inte bara njuta av att vara gravid? Jag är ju självklart överlycklig men så rädd att något ska gå fel..

Tänk om du får en massa magmuskler;)

Jag hoppas du blir bättre i magen snart!
    Jag är i vecka 6, 5+3. Så jag vet inte om det är normalt att det avtar nu?!

Ja, eller hur?! Räknade inte alls med att ha ont och vara så FÖRBENAT trött! Nu vill jag bara bli otymplig så andra SER att jag är gravid... Jag vill inte bara känna mig gravid...

Magmusklerna kan jag drömma om sedan jag slutade rida för 7 år sedan... ;) POFF så var de borta! ;)

Jag som lovade mig själv ett gymkort... Och bilen gick på 7 000kr att reparera igår... Woho...
  • Moolie

Alltså, vi har många tvillingar i släkten (även när jag släktforskat). Och alla är enäggs... Är det genetiskt? Det genetiska borde väl vara hur många ägg man släpper?

Jag kan INGET om det... Mamma och pappa hoppas och min man förfasas! ;) Tre barn, ok. Fyra?! Minibuss?! STOR familj?! Och jag är tacksam för vad som!! ;) Vi har plats! :P

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-20 23:02:46 följande:

Om jag har förstått det rätt så är det bara ärftligt med tvåäggstvillingar, dvs hur många ägg kvinnan släpper. Det är även vanligare att ju äldre en kvinna blir så är chansen större att hon släpper fler ägg.

Det andra, dvs enäggstvillingar, det är bara slumpen som avgör om det händer eller inte. Har alltså ingen genetisk faktor smile1.gif

Tack! Precis det jag menade! :)

Konstigt att vi har så många enäggs ändå. :P
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-20 22:27:30 följande:

Moolie, det finns en viss genetisk faktor, men sker ju sporadiskt med.

Finns ju 2 olika sorters med: enäggs och tvåäggs.

Vid enäggs är det ju ett ägg som blir befruktat och sedan delar det sig  på mitten. Vet inte i vilket embryostadie.
    Tvåäggs är ju när 2 olika ägg blir befruktade.

Jo men precis...! :) Konstigt att vi har så många enäggs om det bara är "två äggs" som är genetiskt! :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015