• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-02-19 19:03:35 följande:
    Jag trodde det samma. Att det var mensen som var på G.

Inga problem med orgasmerna ännu, men jag är väl uttöjd
    Hur menar du med uttöjd? :)
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-19 19:21:29 följande:
    Att jag var gravid för snart 7 månader sedan bara och att livmodern fladdrar fritt

Men det var ju roligare att skriva uttöjd Fast den risken är mycket liten eftersom vi sexar väldigt sporadiskt i den här familjen och jag är en fena på knipövningar Tungan ute
    Jag är mer och mer sugen hela tiden! Men så stramar det så mycket! Som jag sagt innan "Sex är gött och sex mår man bra av!"... Men öhhh! 
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-19 19:21:29 följande:
    Att jag var gravid för snart 7 månader sedan bara och att livmodern fladdrar fritt

Men det var ju roligare att skriva uttöjd Fast den risken är mycket liten eftersom vi sexar väldigt sporadiskt i den här familjen och jag är en fena på knipövningar Tungan ute
    Och fladdrar fritt lät otroligt kul! :P Men kan tänka mig att det inte är speciellt kul! :P 
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-19 19:28:47 följande:
    Skojade bara! Tight som en oskuld och livmodern är på plats antar jag. Men det stramar ju i era ligament som inte varit uttöjda förut och mina har ju varit det nyss liksom, så det kanske inte är så konstigt om det stramar för dig vid sex men inte för mig.

Typ så var den mer seriösa tanken
    HAHAHAHA! Humorn fortsätter här! Underbart! Flört Solig
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-19 20:19:40 följande:
    Jag vill oxå kunna njuta av sex! Har inte vågat något!! 😳

Om man inte vill/vågar så ska man inte! Man ska lyssna på sig själv så man inte ångrar sig om det skulle hända något!

Man kan ju ta alkohol som exempel. Om jag skulle dricka alkohol under graviditeten (om bara så ett glas) och barnet kommit ut med nedsättningar hade jag klandrat mig själv till döds! Och om man har sex när man inte riktigt är sugen eller inte vill och kanske får en infektion som leder till missfall så ska man inte det. Risken finns att man klandrar sig själv om det skulle hända något (mot förmodan).

Fick veta att det var 14 dagar efter äggplock som man fick börja ha sex igen! 

johjen skrev 2014-02-19 20:09:35 följande:
    Ang orgasm har jag ännu inte kunnat få någon sedan jag blev gravid! Brukar inte ha problem med detta annars men sist var jag verkligen jätte pågång men sen försvann känslan och det blev platt fall.. Blir till att försöka igen när jag inte är dödstrött eller mår illa!
    Jag kan få det när jag är själv.... Men inte tillsammans med min man! Det är jätteskönt och fantastiskt underbart! Men jag förmår mig inte att komma över kanten... Och nu har det börjat bli oskönt själv med....

Och DET är min största sorg med detta! Kan leva med all smärta i världen. Men att mista den mest intima delen av vårt förhållande hugger lite i hjärtat.... Hur blir det sen när barnet är fött? Man har ju hört skräckexempel på kvinnor som inte kan ha sex alls efter förlossningarna.... Huuuuu!!
  • Moolie

WHAT?! Jag får orgasm sådär normalt lätt. Ibland inte alls. Ibland två gånger osv.. Men i sömnen?? Lyxigt!

Intimitet kan man ju ha ändå! :) meddelade min man idag att vi bara ska fokusera på att ha det skönt och inget mer. Man får ta för sig mer av det man vill ha bara! :) Sex är (som ni säkert förstått) otroligt viktigt för mig. För mig är det relationens grundstenar. Andra har asexuella relationer. Ser otroligt olika ut! Och det ska man inte skämmas för!! :) Så länge man trivs så är det bra! :)

• Moolie

De där knip-kulorna är för stora för mig. Och de kommer bara i one size. Gjorde FRUKTANSVÄRT ont att sätta in dem oavsett glidmedel. Hade dem inne i ungefär en minut sen stod jag inte ut längre.

Hoppas man håller sig lika tight sen med.

Och om det hör till saken så kan jag inte komma av vaginal penetration! :P Har aldrig gjort och kommer förmodligen aldrig göra heller! :P 

• Moolie

Tes75: Ahaaa! Hade jag INGEN aning om!! :) Man ska lära sig något nytt varje dag!

Och angående vaccin. Jag sprutar inte in en enda GREJ i min kropp som inte ska vara där. Hormonerna har varit ett undantag.

Funderar på att inte vaccinera barnet heller. Har inte tagit upp det med min man än bara.

Svininfluensa-vaccinet tog jag. Men av ren naivitet. ALDRIG igen!!

• Moolie
    tes 75 skrev 2014-02-20 11:24:11 följande:
    Förstår att man inte vill göra onaturliga saker med sin kropp, men t ex mässlings- & röda hundvaccinet har ju den fördelen att vi slipper följderna av mässling såsom hjärnskador och följderna av röda hund såsom fara för fostret när man är gravid.
    Ja, men nä. Jag och min man får prata om det när det blir aktuellt. Hans barn har fått allt men de är sjuka för jämnan. Allergier och förlossnings-grejer.

Man gör sig själv en björntjänst genom att stoppa i gifter/virus... Inte ok att bara svälja allt med hull och hår...
  • Moolie
    tes 75 skrev 2014-02-20 13:28:13 följande:
    Inte svalt något med hull och hår, utan pekar bara på fördelarna också. Sedan har lisodan en bra poäng ovan, att de är skillnad på de nya influensavaccinerna & de vacciner mot difteri, polio, röda hund, mässling & annat som används dagligen sedan 40-50-talen.
    Jag har inte sagt att du svalt det med hull och hår! :) Jag sa bara att det inte är ok att göra det.

Och även om vaccinen används dagligen så är jag skeptisk! :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015