Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Inga problem med orgasmerna ännu, men jag är väl uttöjd
Om man inte vill/vågar så ska man inte! Man ska lyssna på sig själv så man inte ångrar sig om det skulle hända något!
Man kan ju ta alkohol som exempel. Om jag skulle dricka alkohol under graviditeten (om bara så ett glas) och barnet kommit ut med nedsättningar hade jag klandrat mig själv till döds! Och om man har sex när man inte riktigt är sugen eller inte vill och kanske får en infektion som leder till missfall så ska man inte det. Risken finns att man klandrar sig själv om det skulle hända något (mot förmodan).
Fick veta att det var 14 dagar efter äggplock som man fick börja ha sex igen!
WHAT?! Jag får orgasm sådär normalt lätt. Ibland inte alls. Ibland två gånger osv.. Men i sömnen?? Lyxigt!
Intimitet kan man ju ha ändå! :) meddelade min man idag att vi bara ska fokusera på att ha det skönt och inget mer. Man får ta för sig mer av det man vill ha bara! :) Sex är (som ni säkert förstått) otroligt viktigt för mig. För mig är det relationens grundstenar. Andra har asexuella relationer. Ser otroligt olika ut! Och det ska man inte skämmas för!! :) Så länge man trivs så är det bra! :)
De där knip-kulorna är för stora för mig. Och de kommer bara i one size. Gjorde FRUKTANSVÄRT ont att sätta in dem oavsett glidmedel. Hade dem inne i ungefär en minut sen stod jag inte ut längre.
Hoppas man håller sig lika tight sen med.
Och om det hör till saken så kan jag inte komma av vaginal penetration! :P Har aldrig gjort och kommer förmodligen aldrig göra heller! :P
Tes75: Ahaaa! Hade jag INGEN aning om!! :) Man ska lära sig något nytt varje dag!
Och angående vaccin. Jag sprutar inte in en enda GREJ i min kropp som inte ska vara där. Hormonerna har varit ett undantag.
Funderar på att inte vaccinera barnet heller. Har inte tagit upp det med min man än bara.
Svininfluensa-vaccinet tog jag. Men av ren naivitet. ALDRIG igen!!