• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

hean123 skrev 2014-03-13 08:46:51 följande:
    Hej tjejer! Jättelänge sedan jag skrev något här nu.. Stort grattis till er som fått se små hjärtan på ul! Moolie: håller tummarna så för att ni får bättre besked nästa gång

Definitiv diagnos den 24e. Kan inte låta bli att hoppas på att hjärtat slår... Även om MITT hjärta vill sluta slå ibland... Usch... Jag vill bara fly från allt... Varför började jag på denna karusellen?! Skulle valt att vara olyckligt vetande! :( Aldrig provat på att vara gravid. Aldrig hoppats eller önskat.

Usch... Såhär dåligt har jag nog aldrig mått...
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-03-13 09:37:56 följande:
    27 dagar kvar till KUB!!!1 Hur ska man orka vänta???  Idag känns det lite som att alla symtom e bortblåsta... dumma spökdagar! Får bara en att bli orolig 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

INGEN aning! All denna väntan tar DÖD på en!! Vi får vänta 13 dagar på att veta om vår lilla bumling lever eller inte...
  • Moolie
    mammsen 2012 skrev 2014-03-13 09:48:28 följande:
    Hej! Tänkte få hoppa in i tråden om det går bra :) ? Gravid igen efter äd nr2 i Riga. Går in i vecka 19 idag och har RUL nästa torsdag..hoppas på att allt ser bra ut då. Tror att jag känt "första fladdret" i magen idag :))

Åh så underbart!! Grattis!!
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-03-13 10:18:06 följande:
    Verkligen jättetråkigt!!! Tänkte att jag skulle lägga ut ett inlägg där jag frågade hur det gick för dig. Men du hann före och tyvärr med tråkiga nyheter. När vi fått diagnos på dottern satt jag och önskade att jag kunde ta en bit av mitt hjärta för att laga hennes... Känner även igen känslan av flykt. Där satt jag och hade förlossningen framför mig. Något som jag inte riktigt såg fram emot i vanliga fall och nu var tvungen till på det här sättet utan belöning. Just då tänkte jag "aldrig mer att jag utsätter mig för det här" Men man kommer tillbaka och du kommer med säkerhet vilja prova fler gånger

Usch då! :(
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-03-13 10:54:09 följande:
    Åhhhh vad härligt! Jag är ju 8+2 nu och känner mig mindre illamående och mindre trött nu på dagarna. Så jag kommer med största sannolikhet att snart få leva i total ovisshet till v. 18 om den lilla inte börjar sprattla mycket och tidigt Men jag vet ju om det och skall försöka stå ut . Är det så att jag börjar misstänka att något gått galet, så kommer jag försöka få en akuttid före v. 18 såklart.

8+2....! Underbart! Har du fått ett ultraljud än...? :)
  • Moolie
    tusa skrev 2014-03-13 11:50:04 följande:
    Moolie, jag hoppas så innerligt att allt är ok ändå!! Kom ihåg att mirakel händer, varje dag! ...grät en skvätt nu när jag läste igenom dina inlägg..Det är inte över förrän det är över, brukar vi ju också säga och det är sant. Men så tungt att måsta gå och vänta så länge på svar!? Man kan bli knäpp för mindre, har varit där. Om mindre än en timme ska vi åka för att få vårt besked, och jag ska vara ärlig, men jag tror inte det finns nåt levande i mig längre.. Brösten är väldigt mjuka idag och gravtestet jag gjorde igår, första på flera dagar, är nog lite svagare än det innan. Jag mår heller inge illa. Började ju några kvällar förrförra veckan, men sedan inget.. Snart får vi veta vilket...minuterna segar verkligen idag..vill bara ha det överstökat!

När jag läst alla andras inlägg tidigare har jag bara tänkt "det händer inte". Jag har alltså inte riktigt fixat att ta in att det inte fungerar för vissa. De som behöver hjälp vis IVF behöver bara lite hjälp... Så läser man om de som försökt 10-talet gånger... Jag vill bara att vi alla ska lyckas och få gå vidare i våra liv... Jag ser en bild framför mig på varenda aktiv medlem i alla IVF trådarna... Ni sitter där med en varsin bebis i famnen... Med era respektive... Glada. Lyckliga. Varför kan vi inte få detta?? Där finns en chans.... Men den är liten....
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-03-13 12:35:53 följande:
    Jag kan bara hålla med. Man tror att om man bara blir gravid så skall allt ordna sig typ... Men när man väl har blivit gravid, så flyttas fokus till "om jag får behålla grav., komma förbi RUL med fint resultat, att det skall gå bra vid förlossningen, att barnet inte skall dö i psd o.s.v. Beroende på var det har hängt sig så flyttas fokus till de olika platserna/milstolparna.

Tyvärr är det ju så... Läste en artikel om ett barn som föddes i v 22 och överlevde. Så bara att hålla tummarna!!
  • Moolie
    Danisen skrev 2014-03-13 14:19:28 följande:
    Kommer nyss ifrån vårt vul. Allt såg fint ut, det lilla hjärtat pickade på som bara den hir gicl det för er tusa? Tänker på dig Moolie, mirakel händer varje dag. Massa styrke kramar.

Åh, så kul för er! Verkligen det man drömmer om!! Hoppas vi får höra vårt den 24e....! Kram!
  • Moolie
    Lyckostjärna skrev 2014-03-13 20:17:39 följande:
    Tusa! En tröst är att alla barn växer olika fort i början därför gör man inga ul innan vecka 10 i vanlig graviditet för att det inte finns några rätt eller fel hur stora foster SKA vara! Jag har en son som snart är 12 och han var väldigt liten innan vecka 10 syntes knappt som min BM sa och det var en vanlig graviditet ingen IVF och han föddes 8 dagar för tidigt och var perfekt 3500 g och 51 cm lång helt frisk! Min BM sa att alla barn är individuella och har sina snabba och långsamma växtperioder! Därför rekommenderar dom inga tidiga ul för att slippa skapa oro! Vänta du 12 dagar så har din bebis vuxit ikapp! Jag tror på ditt hjärta!! Tänk positiva tankar!!! Kramar

Tack!! Läste detta för min man med! Han och jag är otroligt tacksamma för allas historier!! Kram!!
  • Moolie
    hean123 skrev 2014-03-14 06:17:34 följande:
    Kl 10 är det dags för vårt vul! Ska in på jobbet någon timme först och försöka jobba lite... Hoppas på bra besked.. Lite nervigt är det allt:) Är sååå trött just nu, haft lite svårt att sova de senaste nätterna, tror det beror på lite oroligheter, jag hoppas det blir bättre om vi får positiva besked "peppar peppar"

Lycka till!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015