• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

hean123 skrev 2014-03-13 18:40:25 följande:
    Jag hoppas oxå sååå mycket för er skull<3

Tack!!
  • Moolie
    hean123 skrev 2014-03-14 11:57:16 följande:
    Gick inge bra på vul... Inget hjärta som slog och det var för litet.. Kom ut lite blod med ultraljudsstaven... Så nu är det bara att vänta på den riktiga blödningen... .. varför ska det vara så himla svårt??? Har iallafall sju i frysen så vi får hoppas på någon av dem:/ men just nu känns allt hopplöst!

När fick du ditt uppföljningsultraljud?? Sitter i exakt samma sits nämligen. Den 24e ska vi åka och titta om bumling fått ett hjärta som slår. Jag har bruna flytningar till och från. Jag hoppas än!! Även om loppet förmodligen är kört!
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-03-14 12:21:32 följande:
    Förstår att det är jobbigt att vänta. Om det blir för jobbigt så åk till gynakuten istället. Där kan alltifrån läkare göra undersökningen på plats om det behövs. Stora kramar och håller tummarna!!

Tack!! Kram!!
  • Moolie
    hean123 skrev 2014-03-14 13:01:20 följande:
    Tack! Första gången man är gravid oxå går det så här.. Fasen! Jag är i vecka 7+3 idag.. I och med lite blod på ultraljudsstaven blev läkaren mer övertygad.. Så här är det helt kört!!! Det var ju inte så här det skulle gå!!!

Nej!! Fy så tråkigt!! :(( Ni måste fått ett återbesök ändå! Så allt gått bra och så!
  • Moolie
    Hoppfulla Fia skrev 2014-03-14 14:04:04 följande:
    Nu har vi fått säga hej till ett litet frö på dryga centimetern med ett perfekt litet tickande hjärta??

Grattis!! Så härligt!!
  • Moolie
    Jullan skrev 2014-03-14 16:01:10 följande:
    Jag tänker på er som det inte gått så bra för eller som inte vet hur det kommer gå. Vi hade turen att få se ett tickande hjärta när vi var på ultraljud idag . Det känns verkligen som ett lotteri det här med ivf och hur det sen går under själva graviditeten.

Åh!! Grattis!!
  • Moolie
    lisodan skrev 2014-03-14 20:30:45 följande:
    Hej alla. Ett tag sen jag loggade in. Det har gjort för ont och egentligen platsar jag inte i tråden längre ju. Efter det tråkiga beskedet om ett för litet embryo utan hjärta för cirka 10 dagar sedan är jag ju inte gravid längre. :( Det har varit en otroligt jobbig tid men börjar nu kännas lättare. Psykiskt. Fysiskt är det sådär eftersom jag idag tagit cytotec för att driva ut allt. Har börjat blöda mer och vill nu bara ha det överstökat. Hoppas innerligt att ingen här ska behöva gå igenom detta! Men om ni gör det kan jag iallafall berätta att det för mig känns helt ok nu. Första 6 dagarna bara grät jag. Men efter att ha hållt om varann, pratat, gråtit tillsammans, så är vi nu peppade på att försöka igen. Kroppen ska bara bli klar och stark igen. Och vårkänslorna har till och med börjat komma, trots allt!

Vi sitter i väntan... Vi väntar på det du genomlider nu... Om det blir så... Lever i ovissheten... Känner med dig!! Kram!!
  • Moolie
    glader skrev 2014-03-14 21:38:05 följande:
    Smyger in här, högst ödmjukt då jag testat plus efter 9 IVF:er och 12 års försök... Skam den som ger sig. Man vet ju inte om pyrena (2 st) stannar kvar... lisodan - vill bara säga att jag varit igenom precis det där du går igenom nu. Det är så otroligt tungt och smärtsamt. Men ge inte upp, jag är ett levande exempel på att det kan lyckas ändå!

Oj! Grattis!! Så kul för er!! Efter 12 års kämpande är detta PRECIS vad ni behöver och förtjänar!! Var stolt och glad över er prestation!! Vi får hoppas att båda klarar sig och ni får två barn till köpet av 9 försök!
  • Moolie
    glader skrev 2014-03-14 21:58:27 följande:
    Tack Moolie! Precis, nu är det väl ändå dags!!! Sista rycket också eftersom jag fyller 40 i år...

Ska nu försöka läsa på era historier!

9 försök på 12 år... Det är himlans så långtid allt ska ta! :/ :O
  • Moolie

124 olästa svar?! Jag läser nog bara det som är på denna sidan! ;) Vi har ju fortfarande inte kommit iväg till ett nytt VUL... Det är på måndag. Mindre än en vecka kvar nu... Min mage har börjat kännas mer spänd. Inte gas-svullen som den är kanske fem gånger om dagen... Utan mer som att innanmätet ömmar när jag spänner nedre delen av magen... Önskar att det vore måndag imorgon...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015