• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hoppar på här med då! :) Har plussat på BIM igår. Officiell testdag på fredag. Mitt första försök, någonsin. :)

• Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-10 06:00:49 följande:
    Det är så häftigt att lyckas på första försöket! (Kan jag tänka mig) Officiell testdag för mig är nästa tisdag, men testade redan i lördags svagt, svagt, svagt. Då på embryodag 11 och ruvardag 8, eftersom jag fått ett tredagars. Vi ligger ju väldigt lika du och jag. Ditt ÄP en dag före mig Jag gör en separat listtråd, där vi kan skriva hårda fakta. Bättre än en lång lista i tråden.

De där listorna försvinner ändå bara i tråden! :O Ja, det har ju tagit sig...! Men de första tolv veckorna är ju kritiska. Vågar inte ropa hej än! Även om det är sjukt skönt att få testen som en bekräftelse! Blir hemma från jobbet idag pga illamående. Det är ju garanterat ett symptom. Men jag är helt färdig....!
  • Moolie

Hum... Jag har sett ett graviditetsverktyg som folk använt på Facebook. Har sett att de kan skicka direkt till mailen istället för att publicera på Facebook. IF har ju en. Men den jag tänker på har lila bakgrund och har procent/dagar kvar osv.! Någon som vet vilken jag pratar om? :)

• Moolie
    johjen skrev 2014-02-10 09:22:35 följande:

Hej! Hoppar hit oxå! Plussade på RD 10 28 jan efter EF 19 jan. Vårt första ivf försök, försökt bli gravid ca 1,5 år. Oförklarligt barnlös enligt utredning och bra värden för min ålder men då jag nyss fyllt 38 och sambon blir 40 i sommar vill vi inte vänta länge. Första UL sker nästa fredag 21 feb, längtar!!

Grattis! :D
  • Moolie
    fruwiberg skrev 2014-02-10 09:58:30 följande:
    Jag tror du menar babygruppen, finns även som app.

Ooooooh! Ska kika direkt! :)
  • Moolie

Yepp...! Nu kom den där vrålande ilskan från ingenstans! Och jag som är hetlevrad i vanliga fall.... Hur ska detta sluta?! 

• Moolie
    johjen skrev 2014-02-10 15:26:04 följande:

Jag är ganska lugn och förstående i vanliga fall men har helt plöstligt blivit bitchig och gnällig för det lilla minsta! Tycker inte heller jag går omkring i en lycklig bubbla utan är mest lite halvmissnöjd och vill att tiden ska gå.. Fler som känner igen sig?
    Då är vi två. Jag vill bara att det ska börja synas och folk börjar förstå... Just nu sitter jag och mår så illa att jag inte kan resa mig upp för snabbt från soffan.... Som förskollärare (pedagog fungerar med) kan det handla om sekunder för att rädda barn från självorsakade skador.... Och mina sekunder är dubbelt så långa som andras....
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-10 17:10:11 följande:
    Åååå är det någon som kan hjälpa mig om vilken vecka jag är i får olika hur jag än tänker fick tillbaka ett tvådagars eller tredagars det var ett FET, den 30/1

Hoppas någon är duktigare än mig :P
    Har du en smartphone? :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015