• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-02-13 18:28:38 följande:

Lisodan: ser man något överhuvudtaget så tidigt på vul? Alltså foster o hjärta osv?

Har för mig att någon skrev i en annan tråd att man kan se hjärtat?
  • Moolie
    fruwiberg skrev 2014-02-14 07:59:16 följande:

Jag har inga symtom alls. Lite mensvärk som kommer och går men inget annat. Tycker att man borde känna något. Känns som alla man pratar med har massa symtom. Är idag på 5+0, men börjar tro att det kanske har slutat växa något därinne... kanske får köpa ett test till i helgen, blir isåfall mitt 4:e test (alla har varit positiva). Vilken noja man har över detta som man inte ens kan påverka... någon mer som inte har några symtom?

Enda symptomen jag haft var från slidtabletterna! :) Så jag ska väl inte säga så mycket....!
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-14 13:45:35 följande:
    Hejsan och grattis till alla er nyplussade!! SkålPlus

Jag hoppas få kunna hoppa in här nästa vecka, är ruvare på embryodag 9 idag.

Hoppas ni kan hjälpa med lite svar, ni med facit i hand, så att säga Cool

Jag undrar på vilken embryodag (antal dagar efter ÄP menar jag, E åldern är ju eg. dagen efter..) ni fick antydan till plus första gången och undrar åxå om alla ni som plussat hade något symptom under ruvartiden, eller om någon som inte känt minsta stick i livmodern ändå plussat?
    ...jo, ni som hade känningar, när började de? 

Jag plussade på dag 12. Ett svagt plus på dag 11. Negativt dag 10.

Alla mina symptom tror jag är pga. Lutinus.... Så jag är inte säker på om jag ens känner något....! :O

När de började? Ptja, runt då jag plussade! :P Som sagt, möjligt att det är inbillning! ;) 
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-14 16:14:37 följande:

Tack Moolie {#emotions_dlg.flower}

Så lite så! :)

Man ska inte lyssna FÖR mycket på sin kropp...! Håll dig sysselsatt och testa med de billiga testerna de dagar du känner dig extra orolig...! :) <3
  • Moolie

Förresten så ville kliniken att jag skulle sluta med Lutinus redan ikväll.... Jag velade lite och de sa att jag kunde få fortsätta helgen ut om jag ville. Så jag tog inget i eftermiddags!

Nu får vi hålla tummarna att bebis kan växa utan klinikens hjälp!

• Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-14 21:36:44 följande:
    Jag har fått order om att trappa ut Lutinusen, så det kan du ju alltid göra om du känner dig otrygg.
    Jag känner mig väl ganska trygg... Men oron finns ju där hela tiden ändå...! Trodde inte jag skulle vara såhär orolig hela tiden... Och ändå har det bara gått knappt fem veckor... Efter KUB och ultraljud tror jag att jag kommer vara lugnare...! HOPPAS jag! ;)
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-14 21:42:20 följande:

Gravidtights är bland det skönaste som finns! Kan rekommendera HM:s. Alla fall de som de sålde för ett år sedan. Bar upp mina idag från källaren och såklart kunde jag inte låta bli att ta dem på mig smile1.gif Skönt att slippa diket som de vanliga tightsen skapar. Spelar ingen roll om du är gravid, fet eller svullen. Sitter som en smäck smile5.gif

Jag vill ha en tränings BH med... Någon som har tips?? Mina twilfit passar ju inte... Maken min ville inte att jag skulle ha amnings BH än heller... Tänkte ju ekonomiskt. Men icke! ;)
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-14 21:56:25 följande:
    Har denna när jag rider både som gravid och ogravid och tycker den är jättebra för så lite pengar! Finns i Lindex butik också.

http://www.sportamore.se/produkt/49963-swegmark-activate-w-svart?gclid=CICMnqHAzLwCFcHDcgodQ1IAdQ
    SHIT så skön den såg ut!!

Mina BHar jag rider i har aldrig passat ordentligt... De skumpar runt eller så får ja inte BHn över axlarna... Slutade med att jag köpte en amnings BH i ren frustration! Och den satt som en smäck! :P

Jag ligger på 80D idag... Men mina BHar har börjat bli för små pga hormonerna... Synd att man inte kan räkna ut hur mycket brösten växer... Är ju så olika....
  • Moolie
    tes 75 skrev 2014-02-15 06:52:56 följande:

Ser att ni pratar bröst. Kan anekdotiskt berätta att mina bröst växte genom 2 graviditeter från 70E (vänster något mindre än höger) till 70J på höger bröst och 70G på vänster (!). Såg mkt roligt ut, särskilt eftersom jag bara kunnat amma från vänster så det bröstet var litet och slappt, och höger stort och fast smile5.gif . Storleksskillnaden var kvar efter graviditeterna, höger bröst låg på 1200 ml och vänster på 800, så jag fick bröstreduktion på höger godkänt via Landstinget. Mycket underligt alltihop, tom kirurgerna var helt förbryllade.

Oj då! :D

Mina bröst är med ganska olika i storlek. Kanske skiljer en halv till en kupstorlek!

Alltså, detta är ju bara SÅ häftigt!! Bläddrade igenom alla veckorna i "gravid app". Helt fantastiskt! :D
  • Moolie

Några fler som har vänner som längtar efter barn??

Mina två närmsta vänner är barnlösa med... Jag har berättat för dem. Men det känns SÅ fel att jag får vara såhär lycklig men inte de... :(

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015