• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Åh så skönt allihop!! Vilken lättnad för er allihop!!

• Moolie

Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Hoppas det går bra för alla och att 2014 är ert år!

Kram!

• Moolie
    johjen skrev 2014-02-23 16:12:55 följande:

Vad har hänt?
    hean123 skrev 2014-02-23 16:34:56 följande:
    Men nej, som sagt vad händer?

Många kramar till dig!!!
    Jag har varit registrerad på familjeliv flertalet gånger. Men varenda gång så visar familjeliv sin rätta sida och då sticker jag, som vanligt. Men denna gången har jag blivit väldigt engagerad i denna IVF-delen eftersom jag själv går igenom allt detta nu. Men tyvärr tar det för mycket energi. Energi som jag vill lägga på annat.

Så kram på er! 
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-24 09:38:46 följande:
    Kram Moolie, din dramadrottning! Flört...kommer saaakna dig och din energi {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Nog ställer jag till med lite drama... Men drama förtjänar ju inte riktigt skit tillbaka... (inte av dig förstås. Men du förstår vad jag menar.)
    Jenkis skrev 2014-02-24 09:50:44 följande:
    Låter som du kommer tillbaka med annat nick när du har energi för det helt enkelt

Visst händer det att man lägger lite väl mycket av sin vakna tid här under perioder... Att man kanske är i en FL-bubbla och kollar uppdateringar i trådar lite väl ofta... Men det finns även perioder när jag inte varit här alls. Oftast då mellan behandlingar.

Jag vet inte om jag kommer avregistrera mig längre... Som jag skrivit innan tar det tid att bearbeta upp andra medlemmars förtroende för en... Så jag kommer bara logga in mer sällan....

Jo, det är lätt att hamna i den bubblan... Men jag hänger otroligt mycket på forum i övrigt med. Kan väl säga att det är min fritidssysselsättning. Men det är väl dags att "skaffa sig ett liv" nu då. :)

Kram på er! 

• Moolie
    Linblå skrev 2014-02-25 15:26:04 följande:
    Eller en trädgård! Vet inte riktigt vad jag ska göra med min... Kram tillbaka

Inte?! :D Vintertid sitter jag här. Sommartid är jag ute i min kära trädgård 24/7! För runt 60 år sedan var det en blomsterhandel till vårt hus. Så blommorna ploppar upp ur buskarna till höger och vänster! Försöker få någon form av ordning! :)

En liten uppdatering!

Inskrivning på MVC imorgon! :) Ska bli lite spännande fast jag kommer få höra "Ja, du väger ju lite mycket!". Men med mina 180 cm och 90 kg kommer jag välja att skaka av mig det och fortsätta med simningen och pilatesbollen jag börjat med. :)

Vi har bokat in ultraljud, KUB och ja... Lite allt möjligt! :)

Hur går det för er andra? :)

• Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-28 09:20:01 följande:
    Någon mer som skall göra KUB eller NUPP? Iofs kanske man vill göra VUL först innan man tar ställning...

Ja alltså... Om KUB visar sig positivt går man igenom en lång process om diagnostiken på fostret. Det är inget beslut som tas i en handvändning om man säger så. Var på hälsosammas idag och hon sa att det kan visa sig positivt även om barnet inte har avvikande kromosomer. Men hon sa att det syns vid KUB och ultraljud om där är något. Och hon sa att missfallsrisken är 1/100. Och man är sjukskriven två dagar efter fostervattensprovet då det absolut inte får läcka fostervatten. Tycker detta kommer bli den mest nervevande delen av graviditeten. Jag frågade om hur tillförlitligt testet är. När man fått ett negativt svar så vill man kunna släppa det. Och det sa hon att det skulle man kunna göra! :) Och det känns betryggande!
  • Moolie
    Danisen skrev 2014-02-28 17:33:40 följande:
    Hej tjejer. Hur mår ni? Jag har himla ont i magen emellanåt hoppas innerligt att det är växtvärken. Man kan inte riktigt låta bli att bli orolig direkt

På mitt hälsosamtal på MVC sa de att det var fullt normalt! :)
  • Moolie
    johjen skrev 2014-02-28 15:13:21 följande:
    Vi kommer göra KUB och ser väderna dåliga ut så kommer vi gå vidare med fostervattens prov. Då jag är 38 år så är risken 1 på 170 att barnet har Downs syndrom enbart på min ålder så vill ju veta hur sannolikheten ser ut med övriga parameterar. Vi har dock inte landat i diskutionen om hur vi gör om fostervattensprovet också ser mindre postivt ut.. Är så kluven kring detta och har inte själv hittat min ståndpubkt.. Hur resonerar ni?

Visst, det är hemskt att ta bort ett barn som är både önskat och älskat. Barnet hade säkert kunnat leva ett bra liv à la "andra sidan Köping". Men varken jag eller min man känner det önskvärt. Om det inte upptäcks innan det är "för sent" så får man ta det för vad det är. Men får vi veta att barnet är nedsatt kommer vi vilja ta bort det. Jag vill ha möjligheten att få ett friskt barn. Nu är jag inte i närheten i riskzonen för det rent åldersmässigt. Men oron är störst för min man. Han har redan fått två välskapta och fina barn. Han tvekar på att han kommer få känna glädjen en tredje gång. Och det förstår jag. Han mår ganska dåligt över det och det smittar av sig lite. Men vi får KUB gratis och vi kommer ta erbjudandet. Jag blev dessutom avrådd från att ta influensasprutan då influensaperioden är "över" när vi går in i vecka 19. :) Någon annan som har funderingar på den?
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-03-01 06:59:03 följande:
    Klarvaken och hungrig kl 7 på en lördag hormonerna e konstiga

Jag somnade 20.30 och vaknade 06:00. Huuuuu.... Och SOM det drar i ligamenten idag... Så fort jag reser mig får jag kuta på ryggen... Har haft det vid något tidigare tillfälle... Det går över... Men jag är ganska gnällig...
  • Moolie

Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015