Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jag är DÖDENS trött vid middag, oavsett om eller vad jag ätit! :O De säger att man blir trött först när barnets hjärta börjar slå... Men fy för TUSAN va trött jag är!!!
Jag är DÖDENS trött vid middag, oavsett om eller vad jag ätit! :O De säger att man blir trött först när barnets hjärta börjar slå... Men fy för TUSAN va trött jag är!!!
Bell- kub kommer säkert gå jättebra! Förstår att du är nervös dock, det är man ju alltid när det gäller sånt där.
Villsågärna - blir det vändningsförsökt idag redan? Vad händer om det inte går att vända henne? Lycka till!
Irma - tack för att du delade med dig. Funderar lite för egen del nämligen då vi bor på liten yta och har ett sovrum som typ bara rymmer vår dubbelsäng så får ha spjälsängen i barnkammaren. Dock har vi inrett en liggdel som vi fått, som vi med hjälp av lite hemsnickeri har placerat kloss an med min säng så bebisen kan ligga nära mig under den första tiden. Har också ett babynest så får se vad han trivs bäst i.
Usch vad jag sovit dåligt i natt. Trött redan igår och la oss relativt tidigtt igår men vaknade 2 ggr under natten och låg vaken 1-2 timmar varje gång. Ikväll är vi bjudna på 40 års fest/kräftskiva i gbg som ska vara i ett partytält på deras tomt och vet inte om jag orkar med att dels att åka ner dit, dels sitta med fulla människor i septemberkyla och riskera att bli förkyld. Vanliga fall gillar jag verkligen att gå på fest men just idag känner jag mig inte så laddad. Ja vi får se hur det blir, ska försöka vila lite under dagen.
Kram
Ligger som en strandad säl i soffan. Ville åkt till ikea och köpt rullgardiner... Men det får nog vänta...
Min växtvärk i livmodern avlöstes av illamående. Det sägs att det ska gå över till v12 men hörde av en tjej som hade haft det till v25... Tidigare har det bara varit jobbigt på kvällen, men nu är det mest dygnet runt... Vill bara sova bort dagarna...
Usch va jobbigt. Tillåt dig själv att vila - strunta i alla planer och bry dig om dig själv och bebben!
Känner mig inget vidare idag utan vi ställer in festen för vår del. Var på sambons initiativ faktiskt då det är hans vänner som fyller år och han hörde på mig att jag inte mår så bra idag. Dålig i magen sedan några dagar tillbaka och haft molvärk i stort sätt hela dagen idag. Känner mig trött, tung och lite allmänt hängig så vila kombinerat med eventuell kort skogspromenad i det fina vädret om jag orkar få bli dagens aktiviteter.
Önskar er alla en skön lördag!
Kram
Ja den är inte rolig den första tiden om man mår illa. Försök äta lite och ofta och blir det för jobbigt blir många hjälpta av Lergigan Comp (finns på recept). Jag mådde illa till v 18 med dottern och till v 14 ca denna graviditet så det kan variera mkt. För många släpper det runt v 12. Vi hoppas på det sistnämnda för dig! Kram
Jag är sur, vresig, ältande, lättretlig... Ja, full med hormoner...
Hej, från vilken vecka får man vara med i denna tråd? :)
Testade positivt på TD igår (RD 25), så är på v5 (4+4) idag då. Eftersom det är helg vet jag inget datum för VUL än.
Tidigare i veckan hade jag det riktigt jobbigt med mina hormoner. Bara grät och var sjukt elak mot min sambo som blev helt förstörd.
Nu känner jag mig lugn och harmonisk. Mitt illamående har nästan släppt helt och jag är piggare dagtid. Tidigare var jag tvungen att sova mitt på dagen, nu klarar jag att vara vaken och somnar runt 21.00. Vaknar två ggr på natten för att kissa och vaknar sedan vid 06.00 och går upp.
Du är väl i tidig graviditet nu om jag inte minns fel? Jag är i v 13 och det är ju också tidigt men tycker ändå att jag kommit en bit på väg.
hehe det känner vi alla igen Välkommen till dessa 9 månader
Så där som du beskriver var det för mig också, mina två senaste graviditeter slutade i ma och mf och jag mådde lite för bra. Illamåendet och tröttheten var väldigt lamt och det gick ju inte hela vägen heller. Den här gången har jag mått illa deluxe och varit lamslagen av trötthet :)
Vi har kub på tisdag och just nu längtar jag efter att få se vårt lilla pyre på skärmen igen
Vi har gjort tre ivf:er och ett frysförsök. Nu blev vi gravida spontant.
Första ivf negativt gravtest
Andra ivf gravid men dessvärre ingen hjärtaktivitet i v 10. I v 8 konstateras hjärtaktivitet, svag sådan och ett 1 v för litet foster. Vår läkare säger att vi ska vara beredda på att det kan stanna av. Jag kommer ihåg att jag tänkte att hon inte vet vad hon pratar om. Började blöda på julaftonskvällen.
Tredje ivf gravid men börjar blöda i v 7+3 fyra dagar senare konstateras det på ivfkliniken att det är tomt i livmodern.
Frysförsök gravid på gravtest men negativt på testdag. Måste testat nån dag för tidigt då jag fick många hcgsprutor.
Månaden efter blev vi gravida spontant. Trodde först att jag hamnat i klimakteriet, att jag kunde vara gravid nej den tanken slog mig inte. Vi gjorde ett tidigt ul i v 9 för vi ville se att allt såg så fint ut som det går. Hjärtat slog jättetydligt och fostret var 17,3 mm långt i v 8+2 och lyckan var total.
Ibland kommer jag på mig själv med att jag oroar mig för missfall. Försöker alltid tänka positivt och inser att äggen som blev befruktade på ivf:erna var det kromosomfel på och de var aldrig ämnade att bli barn.
Ultraljud på fredag... Känns inte bra... :( Har INGA förhoppningar... :'(