• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie, det finns en viss genetisk faktor, men sker ju sporadiskt med.

Finns ju 2 olika sorters med: enäggs och tvåäggs.

Vid enäggs är det ju ett ägg som blir befruktat och sedan delar det sig  på mitten. Vet inte i vilket embryostadie.
    Tvåäggs är ju när 2 olika ägg blir befruktade.

• tusa
    St0rken skrev 2014-02-21 07:36:28 följande:

ganska, molvärk emellanåt.. Jag är så ledsen :( Ringt min klinik som ringer upp mig under dagen. FAN!!!
    Hoppas allt är väl!!! {#emotions_dlg.flower}
  • tusa

Så skönt Pluttemor!! Cool Nog bra om den biten funkar hjälpligt iaf, som sresshantering om inte annat!, för det ska ju makterna veta att vi behöver Tungan ute

Sitter och läser tidigare inlägg här och såg att du ju åxå fick tillbax 2st! Förvånad Då är vi ju 3 här med dubbelchans ju Skrattande Vissst var det din BM som sagt att hade man inte blött fanns stor chans att båda fäst? Jag har inte sett tillstymmelsen till annan färg än Lutinusvitt!!

• tusa
    Pluttemor skrev 2014-02-20 23:02:46 följande:
    Om jag har förstått det rätt så är det bara ärftligt med tvåäggstvillingar, dvs hur många ägg kvinnan släpper. Det är även vanligare att ju äldre en kvinna blir så är chansen större att hon släpper fler ägg.

Det andra, dvs enäggstvillingar, det är bara slumpen som avgör om det händer eller inte. Har alltså ingen genetisk faktor
    Tack för klargörandet! På tal om vilket så "forskade" jag om blastocyster när jag fick veta att de ville odla vidare och förutom att pluschanserna ökade avsevärt, så fanns även en, jämfört med "naturliga" grav., 4-5ggr förhöjd chans för just enäggs!? Därför blev jag extra chockad över att få erbjudande om 2 blasto Förvånad, det hade jag absolut inte räknat med.

Läser på ett brittiskt ivf-forum och sett flera där som just fått enäggs efter färskblasto...några historier om trillingar med där de fått 2 och ena delat sig!?

Det är alltså fysiskt nmöjligt att vi inte bara bär en eller två, utan upp till 4st??? Förvånad...tror ju inte det och det skulle faktiskt vara liiite over-kill...

Märkte nu förresten att jag ju redan "visste" att du åxå fått 2...grav.demens som tyvärr inte är ny, utan sitter fortfarande i sedan förra grav., för 14år sedan   Tungan ute
  • tusa
    St0rken skrev 2014-02-21 09:35:53 följande:

Tack för omtanken, jag väntar fortfarande på att kliniken ska ringa mig :/ blöder mindre nu, vågar inte hoppas på något. Tror det värsta. Kram
    Alltid nåt att det verkar avta!!! Ge inte upp! {#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    Moolie skrev 2014-02-21 12:36:40 följande:
    Wooooow....! 4-lingar?! :O
    NEJ, Moolie, det vill vi faktiskt inte ha!! Glad...EN räcker gott, två skulle vara en bonus, men känner att 3-4st bara skulle vara jobbigt!! Riskerna för komplikationer ökar ju avsevärt också, så även av hälsoskäl och för barnens skull hoppas jag innerligt att där inte är fler än 2!!
  • tusa

Storken: Skönt att allt verkar vara ok! {#emotions_dlg.flower} Hoppas innerligt att jag slipper allt blod...

Jag har en konstant ballong under blygdbenet, den blir värre åt kvällen. Har haft lite småstick faktiskt idag.

För tidigt för illamående för mig ännu och ingenting speciellt jag är sugen på, det fick jag inte på hela grav. med sonen heller...bara massa jag fick avsmak för. Jag har däremot problem med att komma ihåg att äta alls, har liksom inga hungerkänslor...dricker hiskeligt mycket kaffe dock Obestämd. Idag var jag och fikade  med en kompis och då tog jag faktisk té!

Fått sätta en gummisnodd runt knappen på byxorna, för de går inte igen längre...+6kg sedan början av ivfn...

• tusa

Då håller vi tummarna, väntar och skickar allt gott vi kan till Storken och Jenkis! {#emotions_dlg.flower}

Fick nyss veta att det finns risk för X, t.o.m förhöjd risk, med ivf och känner mig rikrigt omskakad...de 2 jag haft har varit mycket traumatiska...

Ett av  tecknen på X är nämligen just långsamt stigande hcg, vilket jag absolut har... Ska ringa och fixa VUL/blodprov direkt på måndag..

• tusa
    johjen skrev 2014-02-21 23:10:05 följande:
    Allt såg bra ut på ultraljudet idag! Vi fick se ett litet hjärta slå och allt såg fint och normalt ut. Läkaren kan ju inte garantera något men hon sa att vi har mycket goda chanser till en fullgången graviditet. Gick in i v 8 idag och BF blir 10 oktober. Illamåendet kommer och går, höll på att kräkas på jobbet imorse men klarade det. Än så länge inga spyor men det hänger i luften helt klart!
    Jaha nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid och om allt går bra så blir vi föräldrar i höst!! Så stort!! Ska ringa mvc på måndag och skriva in mig och börja vänta på KUB test, nästa milstolpe. Men just nu firar vi och jag njuter av att vara gravid!
    Grattis!! {#emotions_dlg.flower}

Nu längtar jag också till VUL Glad
  • tusa

Idag fick jag ett "riktigt" streck på stickan! Känns bra att se att det faktiskt ökar. När jag lägger stickorna bredvid varann så ser man hur de blir starkare, men bara ytterst lite, för varje dag, men från igår tillidag verkar ju hormonerna tagit ett ordentligt hopp uppåt, ME LIKE!! Solig

Mår utmärkt, har gigantiska bröst, får inte igen byxorna längre och livmodern känns tydligt som en hård ballong. Haft småstickningar de 2 senaste dagarna också, så nu känner jag mig faktiskt gravid, vilket är underbart, att KÄNNA inte bara VETA! 

Nu ska vi ut på prommenad med barnen. Är plusgrader idag, så vi tänkte gå till ICA och lördagsgodiset, ca 4km dit och hem, det känns lagom Glad

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015