Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej, hej tjejer!!
Känns som en evighet sedan jag skrev, och det är det väl också? Välkomna och grattis till er nya Har varit in och läst lite, men inte orkat skriva. Har inte haft nån vidare kontakt om fler VUL och ingen har heller återkommit från kliniken agående förvirringen kring embryots storlek på VULet, så jag utgår från att allt är ok...är det det inte kan jag ändå inte göra nåt liksom!!
Nu har det stora illamåendet satt in, även om jag inte spyr...är dödstrött, kraftlös, frossig och känner mig liksom varm inuti, som om jag skulle ha feber, men det har jag inte. Känner mig sjuk helt enkelt och är svårt att avgöra om jag är det, eller bara gravid?? Riktigt under isen är jag hur som
Har haft fullt upp med jobb nu i 2v. Jobbat nätter och ibland 12h shift som tagit ut mig helt. Min man fick åka in och jobba istället för mig i fredags, då var det bara stopp!! Skulle egentligen jobba nästa vecka med, men sagt att han får ta det med, om jag inte mår bättre snart. Vi är ju och svetsar fast rasskydd på ett bygge. Ligger alltså i ett lerdike som stinker både diesel och avlopp(vilket det är för de grävde sönder en ledning och färskt toavatten pumpar ut, såå vidrigt, speciellt när man gravid-mår-illa redan!!) , och känner att det nog inte är det bästa att andas in heller. Nu är det tur jag har samma yrke som min man så man kan skicka honom istället, ha, ha! Skulle du behöva nu också Jenkis! Ta det lugnt!!!
V. 9+4 idag, alltså bara drygt 2v kvar till den magiska v.12... Inte bestämt när jag ska ta kontakt med MVC ännu. Hade en underbar BM i Wales förra gången, hon jag fick här i stan efter förlossningen var ganska hemsk, men tror inte hon är kvar, så har ingen aning om vad det är för folk där nuförtiden. Hoppas verkligen det är vettiga människor iaf. Vi har fortfarande samma VC och att börja gå nån annanstans blir bara opraktiskt, så går nog inte alls isf. Är ni redan inskrivna allihop?
Moolie: Hur går det för er gumman?? Var det inte MF iaf?