• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej, hej allihop!
    Vet inte om ni minns mig ens, var lääänge sedan jag skrev här hos er sist! Jag har smygit in och läst lite ibland, men skriva har inte blivit av..

Ser att ni ju är flera på gång nu, spännande!! Cool

v.37+1 här så blev ju officiellt fullgången i går, men inte minsta tecken ännu. Har knappt ens haft ngra sammandragningar under hela gravven och inte minsta mol heller. Samma som förra gången, då första känningen var första värken, ca 24h innan han kom.

Sommaren var en pina, rena tortyren faktiskt och hettan tillsammans med järnbrist gjorde att jag inte orkade med nånting alls, men nu njuter jag faktiskt så jag hoppas Liten stannar kvar ett tag till Flört 

Har inte mycket foglossning, halsbränna eller andra krämpor, förutom karpaltunnlarna, men gått upp ca 16kg och har pga tyngden (91,5kg...är 154cm lång) svårt att röra mig och får lite onti fötter/knän om jagstår/gåren längre stund än ca 10min..

Bäbis är fixerad och verkar vara ett mycket lugntbarn som hittills inte gjortså mycketväsen av sig. Har kakan i fråmvägg så dröjde länge, efter v.20 innan jag kände rörelser alls och den har dämpat rätt bra hela tiden. Varit på flera TUL då tillväxten legat nere på -18%, men var senast uppe på medelkruvan och beräknad fl-vikt är nu minst 3000g.

Tänk att första trådbäbisen redan kommit och så många fler är på väg i dagarna!!

• tusa
    {#emotions_dlg.flower} GRATTIS till Adam! Baby
    Det var en snabb fl! Vill gärna höra detaljer sen.. Cool
  • tusa

WOW!!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}SoligGRATTIS Glader/Hedda och VSG/Bambi!!Solig{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Så spännande att höra om era förlossningar och första dagar... känner lite rampfeber nu, ha, ha!

Jenkis, du nästa då??Cool Hoppas de räknat fel på TUL och att du slipper en +4kg klump iaf!

Danisen, visst var du och jag på samma dag där i början, men de "flyttade" dig, trots IVF, på UL, va? Tycker du kan räkna första BF som vi andra och du verkar ju vara på G! Cool

Hoppfulla Fia, händer det nåt? Vi har väl åxå samma BF?

Fick massa SD i natt efter lite sex, men helt smärtfria... kom en slemklump i morse på toan med, men den var helt klar/genomskinlig, så då är det inte slemproppen va? Inga som helst känningar idag hur som...

• tusa

v.38 är du ju i så klart! Tungan ute Färdknäpp låter bra!!

Skulle beskriva det som en större slemklump av ÄL-flytning, om du vet hur jag menar? Lite som rå äggvita, möjligen lite fastare och trådigare.. Var bara den ingen mer.

Åxå funderat på hallonbladsté, men inte kommit mig för att beställa. Så det verkar funka?

Jag har ju inge bråttom med den här ungen iofs, får gärna bo kvar till BF, eller lite till för min del. Hen är en otroligt skötsam inneboende! Hjärta

• tusa

Tack för tipset! Glad

Längtar och är åxå nyfiken på Liten, men inte så där helfärdig med att vara gravid, ännu!

Jag är ganska säker på att detta blir min sista grav. så vill suga lite till på den Glad Jag är ju ganska förskonad med krämpor åxå ju. Du har ju haft svårt visst?

• tusa

Vi har ju var sin sedan tidigare, en 10-åring och en 14-åring, dessutom så har jag nyss fyllt 37...

Vi har en blastocyst i frysen och den kommer vi ju göra ett försök med, men blir inga fler försök efter det, så chansen finns ju, men räknar detta som sista ändå..

Nä, ni har ju massor med tid att besluta om fler eller inte! Jag känner samma, är mer än nöjd med detta barn, för det är ett sant mirakel och ngt jag verkligen hade räknat bort {#emotions_dlg.flower}

• tusa

Johjen; Åh, kram gumman! Det blir bättre snart! När din kropp fått läka lite och sambon fått bli varmare i kläderna med pojken. Viktigt att gråta om du behöver, även om du inte tycker att du borde! Kraam Hjärta

Jenkis; Härligt med ett steg fram iaf! Glad Wow, 2cm öppen och hinnsvept! ..nu är det riiiktigt nära Skrattande Minns du när vi var under behandling i IVF-tråden?? Du var såå skeptisk till detta försöket pga alla dina erfarenheter, och jag ba' "Lyckotråden!! Vi blir alla graviida, tjohoo och hurra!!" ...sen stressade ju jag näsatn mest när vi ruvade och var typ sist att plussa och du idiotförklarade mig för att jag trodde jag blivit överstimulerad på nässprayen och sedan använde 4år gamla teststickor, ha, ha!!! Cool .....och du, nu är de snart här, våra Mirakel...ofattbart..

Hoppfulla Fia; Tack! Nope, inga känningar än, men jag kan vänta.. Flört Jag har inte ens haft molvärk och bara SD vid ngra tillfällen under hela gravven, var samma med sonen, så räknar med att när jag väl känner nåt så är det på G, som sist!

• tusa

Ja, ni var verkligen min livlina då...Kraam Jenkis {#emotions_dlg.flower} Bäbis innan helgen då! Flört

Denna fl blir ju nåt heelt annat, du får inte ens tänka att den befinner sig i samma kategori som sist ju, för det är det ju inte alls, nu ska du ju få barn Hjärta

Jag har åxå pendlat mellan otålighet och skräck inför fl. Nu de senaste dagarna så har nåt hänt mentalt känner jag. Jag är liksom lugn och att vara med om en fl känns verkligt nu på ett sätt det inte gjort tidigare. Jag skiter i allt som inte är gjort här hemma, att vagnen fortf. står med punka, att BB-väskan ej är packad, har inte köpt bröstpump eller bindor till mig, benen är orakade och ögonbrynen ofärgade och ett skolarbete ogjort osv osv. Inget stressar upp mig längre, går bara i en lugn förvissning om att aaallt kommer ooordna sig, inget är vare sig katastrof eller panik, finns inget som inte går att fixa i efterhand liksom! Det är skönt...men hoppas ändå på att få behålla friden 1-2v till.. Sambon jobbar till tors. så allt det där sista är inplanerat att göras till helgen och jag tar en sak om dagen ungefär fram till dess och det som hinns med är bra, resten får va'!!

• tusa

...nu drar det ihop sig Jenkis Glad, åh, så spännande!! Vad lyhörd du är för din kropp! Hoppas du får sova och att det drar igång på riktigt snart så du inte hinner blir uttröttad lagom till det riktiga jobbet. Kraam!

Spännande att höra om er första tid med bäbisarna VSG och Johjen! Jag lider med er så klart, i allt som är nytt och tungt, men suger åt mig allt ni säger och känner hur det förbereder mig, snart, om ca 2v så är vi åxå där!! Tänk på att även om det tar veckor eller månader innan det lättar ordentligt, så är det en såå extremt kort tid i ens liv ändå, så PEPP, PEPP till er! {#emotions_dlg.flower}

Moolie-tjejen!! Så kul att se dig här igen, meeen såå trist att höra att du inte m år bra...skickar pepp och styrka till dig och hoppas de kommer fram Hjärta
    Fantastiskt med sjukskrivningen och träningsplanerna! Jag råder dig ändå att skaffa doppler. Du har bara allt att vinna, inget att förlora på det, känner jag! Man kan höra hjärtat tidigare än v.14 och hör du inget så betyder det ju bara att du är i samma läge som om du inte haft doppler alls=du vet vare sig det ena eller det andra och Hör du ngt så slipper du ju massor med stress och oro (..vilket inte är så bra för fostret..) Köpte min på teknikmagasinet och du får gärna låna den, för har inte använt den på många månader nu! 
    ...Den hjälpte mig verkligen under de där riktiga paniklägena när ångesten och "vetskapen" om att Liten var död höll på att slita sönder mig.. Kraam!!

• tusa
    Kelsson1 skrev 2014-10-21 07:52:22 följande:

Hej, får man ansluta sig?
    Jag är rätt nygravid (5+5 idag om jag har räknat rätt) efter FET.
    Jag har en dotter sedan tidigare som fyller 3 i december (även hon efter IVF).

Välkommen och stort GRATTIS till PlusSolig
  • tusa

Moolie: Härligt med VUL Solig Jag var alltid lugn i flera dagar efter dem! Kraam, det kommer gå skitbra!

Danisen, OJDÅ!? Håller tummarna för vändningen idag {#emotions_dlg.flower}

...väntar ju på Jenkis...

• tusa

Moolie, såå fantastiskt!!! Solig Vilken vecka är ni i?

Danisen, hur känns det med snitt?? En fördel är ju att du får veta exakt dag och tid iaf Cool

Gud så skönt när amningen funkar på de där kg åxå, Grattis! Skrattande Jag har dock liknande erfarenhet som Kelsson, gick snarare upp i vikt under tiden efter fl Rynkar på näsan Mindre kul, men svårt att veta exakt varför med för började med hormonspruta ganska på en gång efter fl med. Hört dock att vissa kroppar funkar åt andra hållet, att kroppen lägger på sig ist, just för att klara amningen. Spännande att se hur det blir denna gång!! ...totalt har jag ca 30kg som jag inte vill ha. Gått upp ca 17kg nu under gravven.. Sist gick jag upp 21kg och tappade 11kg direkt och under v. efter, så 10 blev alltså kvar. Skulle betyda 20kg kvar denna gång? Skulle gäääärna amma bort dem alla, ha,ha!! Oskyldig

...iiiingen Jenkis... BabySolig

• tusa

Skål
    {#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}

HjärtaHjärtaGRATTIS JENKISHjärtaHjärta
    {#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}

Vilka fantastiska nyheter, har ju väntat i flera dagar!! Skrattande Blev alldeles tårögd när jag läste..*snyft! En pojke var precis vad jag gissade åxå Tungan ute Har inte kollat bildtråden, men hoppas du lägger upp bild snart, och så är jag ju sååå nyfiken på din fl, så klart, Det blev KS som jag förstår? Hoppas ni mår bra i er bubbla. Kraaam Hjärta

• tusa

På tal om amningen så tycker jag alltid det låter så problematiskt när det diskuteras (inte bara här), så jag vill bara påminna om att det kan ju bara funka klockrent från början åxå Glad Att det faktiskt funkar måste ju ändå vara det vanliga? Det gör ganska ont i början, tror jag alla tycker, mer eller mindre, men står man bara ut med det och får ett barn som fattar galoppen snabbt så kommer det att funka galant! Kan bero på vilken smärtlindring man tagit under fl, då kan de vara slöa och ointresserade av bröstet ett tag t.ex.

Min son fattade dock inte att han skulle gapa ordentligt i början och det var ju frustrerande så klart (dessutom så innebär det att de suger sönder vårtorna på nolltid...Obestämd) och han fick inte i sig nåt knappt det första dygnet alls och sedan inte mycket heller de 3 första dagarna, sen kom mjölken igång ungefär samtidigt som han kopplade sugtekniken. Tanken att ge honom ersättning fanns inte, trots att hans pappa faktiskt stod och skrek inne på BB att vi skulle ge honom på flaska..och jag är mycket glad över att jag inte gav mig. Det hade vi lätt igen senare under alla månader med nattmatningar då jag knappt behövde vakna, bara stoppa bröstet i munnen på honom och somna om på fläcken Tungan ute Helt smärtfritt var det inte på nästan 2mån... och ja, jag hade honom konstat klistrad på bröstet hela den sommaren, men minns inte att jag tyckte det var jobbigt, det var ju så det fick bli, han var ju min huvudsakliga uppgift och min tid skulle ju gå till honom iaf. Det handlar också om en kort tid av ens liv att jag tycker jag kan ge det även om det betyder amma 24/7. 

Jag hoppas och räknar kallt med att jag kommer känna samma denna gång och att det kommer gå kanon från början! ....men precis som varje grav. och fl är olika från gång till gång så kan ju amningen vara det, så säker kan jag ju aldrig vara..

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015