Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej, hej allihop!
Vet inte om ni minns mig ens, var lääänge sedan jag skrev här hos er sist! Jag har smygit in och läst lite ibland, men skriva har inte blivit av..
Ser att ni ju är flera på gång nu, spännande!!
v.37+1 här så blev ju officiellt fullgången i går, men inte minsta tecken ännu. Har knappt ens haft ngra sammandragningar under hela gravven och inte minsta mol heller. Samma som förra gången, då första känningen var första värken, ca 24h innan han kom.
Sommaren var en pina, rena tortyren faktiskt och hettan tillsammans med järnbrist gjorde att jag inte orkade med nånting alls, men nu njuter jag faktiskt så jag hoppas Liten stannar kvar ett tag till
Har inte mycket foglossning, halsbränna eller andra krämpor, förutom karpaltunnlarna, men gått upp ca 16kg och har pga tyngden (91,5kg...är 154cm lång) svårt att röra mig och får lite onti fötter/knän om jagstår/gåren längre stund än ca 10min..
Bäbis är fixerad och verkar vara ett mycket lugntbarn som hittills inte gjortså mycketväsen av sig. Har kakan i fråmvägg så dröjde länge, efter v.20 innan jag kände rörelser alls och den har dämpat rätt bra hela tiden. Varit på flera TUL då tillväxten legat nere på -18%, men var senast uppe på medelkruvan och beräknad fl-vikt är nu minst 3000g.
Tänk att första trådbäbisen redan kommit och så många fler är på väg i dagarna!!