• tusa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-03-08 22:56:31 följande:
    Läste Att någon skrev något om ingefära, vill bara säga att ingefära kan öka risken för missfall så här i början.
    Ja, men det är i stora koncentrerade mängder, som jag förstått.
    Danisen skrev 2014-03-09 00:55:55 följande:

Mina bröst ömmar igen, inte lika mycket som innan, men innan var det to much alltså . Trycker på dem lite då och då jepp det var jag som frågade om den 13:e. Jag ska med göra vul den dagen . Vi gjorde väl äp och et på samma dager t.om? Jag har lite dåligt minne, så du får ursäkta att jag inte minns riktigt.
    Ja, vi har ju ofta följt varandra så här på dagen Glad OOoohh, VUL är en dag närmare idag!! Vill bara ha det bortgjort nu..vill se hjärta och så är vi ju vansinnigt nyfikna på hur många...

Villsågärna, har du nån tori om hur det kom sig att ni blev spontangravida nu äntligen efter så lång tid och många behandlingar?? Det är ju verkligen en superhäftig historia Solig 
  • tusa
    Linblå skrev 2014-03-09 20:38:10 följande:
    Ha! I förmiddags fick jag hulka för första gången. Plastfarsan blev jätteglad och tyckte att nu vet vi att det går åt rätt håll :)
    Hurra!! Tungan uteCool
  • tusa

Thesse: Det är ca v.8. Man Vill alltså inte göra det före v.8. I v.9-10 ser man ju bäst. Jag har ju bokat om vår tid...hade 18e, men ringde och fick tid den 13e ist. Jag vill bara se hjärtat, helst båda, och det gör man säkert i v. 7+1, om där finns nåt.. 4dagar kvar..

Inga mardrömmar eller konstig sömn här! NÄR kommer alla symptom?? Skrikandes

• tusa

Så spännande, håller tummar och tår!! JAA! Bild vill vi haa!! Skrattande

Fruwiberg, hoppas du får sova bättre och att flyningarna ger sig. Det är nog ingen fara när det inte är färskt blod Glad

• tusa

Lyckostjärna, Grattis till Levande Livet!! Hjärta Gravid Vilken lättnad. va?

Har läst om era kolhydratsnojjor och blev själv vansinnigt sugen på smörgåsrån, tjocka med smör!! Väl på affären var jag också en hårsmån ifrån att köpa chips, men lyckade hejda mig...äter verkligen ALDRIG chips. Så i bilen på hemvägen slår det mig hur fantastiskt gott det hade varit med pommes frites med kall köpes Beasås??? Nämner det lite tyst och familjen säger "OK!!!", gör en U-balle och drar på Max där jag svullar nån BBQ/bacon/lökringar-historia och MASSOR med strips!! Förvånad...brukar inte tycka burgare är gott efter ca andra tuggan och äter bara i nödfall annars och brukar knappt heller orka en hel själv och DEFINITIVT inte strips till...säger som ni andra, hoppas verkligen inte detta suget håller i sig länge Obestämd

Tummar för dig imorgon Linblå!  HjärtaHjärta
    Vi har vårat på torsdag och jag kan knappt vänta...olidliga dagar detta. Känner mig inte mycket gravid ännu och tänk om det verkligen inte finns nån där..? Jag har verkligen taggat ner oron och tvivlet. Känner inte efter varje sekund längre och är nu 3 dagar sedan jag testade(?!)...just därför skulle det vara så typiskt, just nu när jag börjat kunna lita på att det är sant..

• tusa

LINBLÅ!! HjärtaHjärta Twins, så häftigt!! Massor med grattis!!

Vår tur imorgon..

• tusa

Moolie, jag hoppas så innerligt att allt är ok ändå!! Kom ihåg att mirakel händer, varje dag! Hjärta...grät en skvätt nu när jag läste igenom dina inlägg..Det är inte över förrän det är över, brukar vi ju också säga och det är sant. Men så tungt att måsta gå och vänta så länge på svar!? Man kan bli knäpp för mindre, har varit där.

Om mindre än en timme ska vi åka för att få vårt besked, och jag ska vara ärlig, men jag tror inte det finns nåt levande i mig längre.. Brösten är väldigt mjuka idag och gravtestet jag gjorde igår, första på flera dagar, är nog lite svagare än det innan. Jag mår heller inge illa. Började ju några kvällar förrförra veckan, men sedan inget..

Snart får vi veta vilket...minuterna segar verkligen idag..vill bara ha det överstökat!

• tusa
    Solig Vad kan jag säga, ska aldrig mer "lita" på min kropp!!!

Först efter ET var jag ju HELT 100% på att det inte lyckats, jag menar jag visste verkligen! Kände mig tom bara, SÅ kom plusset på stickan!!??

Var lika 100% på att inget hjärta skulle slå idag, men jag hade fel IGEN!!! Skrattande Det som syntes alldeles säkert var ett embryo med tickande Hjärta!! Jag grät i gynstolen av lättnad... Det var mycket litet och otydligt, men min man såg hjärtat innan gynekologen!

...sedan hände något som förstörde glädje beskedet aningens, och väntar på att kliniken ska höra av sig så jag får klarhet, men kanske du Jenkis, eller Villsågärna har någon erfarenhet och vet något, för gynekologen kunde inte säga nåt?

Enl. mätningen som gjordes så daterade han mig till sen v.5 eller tidig v.6, vilket ju inte alls stämmer??? Jag gick in i v.8 igår, så det är ju en diff på 2v, vilket låter väääldigt mycket tycker jag? Han kunde inte svara på hur stor storleksdiff som skulle kunna anses normalt heller!? Detta stresade upp mig kopiöst och blev inte heller bättre av att den andra gynekologens kalenderuträkning gav ett BF ca 13/11, vilket ju åxå daterade grav. till 2v senare än vi faktiskt vet att den är...förstår bara inte hur det kan skilja så mycket, eller att yrkesfolk inte kan komma med vettiga förklaringar..
  • tusa

Danisen grattis till Er med!Hjärta!...Visst var det fantastiskt att se?..Ja v7+1 idag med!

villsågärna38 skrev 2014-03-13 16:55:16 följande:

När hade du äggplock? Lägg in det datumet i Familjelivs graviditetsuträknare så får du rätt datum. Om embryot ser litet ut för sin ålder skulle jag boka ett nytt vul om en vecka för second opinion. Och kräver att få ett svar/ förklaring. Hoppas inte det är nån fara. Kram
    Jo, jag vet hur man räknar och klinikens beräkning stämde i v.5 med min egen. Gjort flera uträkningar på flera sidor och alla faller mellan 28-31/10. Deras pappersnurra visade på mitten av november, 12-14e/11 "och det stämmer ju åldersmässigt med mätningen som vi gjorde också" säger hon och då blev jag jätteförvirrad OCH superstressad så klart. I mina lekmanna öron låter det illa om man säger att embryot ser ut att vara knappt 6v när jag ju VET att det är över 7. Det känns som att det är en ganska stor diff när det är så tidigt?

Kliniken ringer väl förhoppningsvis i morgon med nån form av förklaring, men ja,jag tänker begära ett till VUL om någon vecka
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015