• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-04-18 14:53:12 följande:

Moolie: Men tyckte de inte att du skulle in på undersökning på grund av blödningen? Hade också en morgon så kraftiga flytningar att det rann längs benet, så klarar mig inte utan trosskydd alls.

När jag väntade dottern var jag inte heller redo för förlossning innan BF och hade väl tur att hon valde att stanna i magen till dess

Eftersom jag inte blödde mer och känner rörelser så behövde jag inte åka in... Men så fort jag känner minsta förändring i rörelsemönster så ska jag in DIREKT.

Så numer åker jag ingenstans utan maken och han har alltid bilen var han än tar sig någonstans.

Ja, visst är det konstigt detta med att känna sig redo eller inte? Men dessa "varningar" man får emellanåt gör en mer och mer beredd.
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-04-23 18:44:01 följande:

Fruhn: Stort Grattis!

Moolie: Tänker på dig o hoppas att allt är bra

Av någon konstig anledning kan jag inte ta emot aviseringar från denna gruppen/tråden... Så jag har glömt lite att kika in här! Fint att du tänker på mig! <3

Nu har jag 11 dagar kvar till BF! Jag känner mig SÅ redo nu!! Hela huset är KLINISKT rent. Jag har lagat massor av mat, väskan är packad, sängkläderna bytta, frysen är välfylld... Nu ska jag bara betala månadens räkningar så man ont glömmer det när man hamnar i bebis-bubblan! ;)
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-25 13:32:16 följande:

Önskar dig ett stort lycka till Moolie du har verkligen förberett dig mycket och jag hoppas att allt ska gå bra.

Här hemma lever vi i babybubblan men har det fantastiskt nu när mjölken räcker åt honom och han är nöjd mest hela tiden. Det enda är att han inte vill ligga i sin vagn så vi kommer inte ut så mycket ännu men det ger sig säkert med tiden.

Hur går det med att lägga honom ifrån sig annars?

Jag börjar bli lite rädd för en stor bebis! Min systers svärmor lugnade mig med att stora magar inte behöver vara stora bebisar... Vissa kvinnor har bara mycket fostervatten!
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-04-25 22:30:23 följande:

Moolie: Jag har samma problem med en annan tråd, kanske man borde anmäla till FL men har inte orkat. Skönt att allt är bra o färdigt för bebis.

Jag har legat lite högt på SF o var på TUL o då sa de att bebis ligger på +7.7% just nu så jag hoppas också att han inte blir allt för stor innan förlossning.

Jag fick problemen när jag tog bort tråden i mars förra året efter värt missfall... Så jag tror det är där deras problem ligger kanske?

Oj +7,7? Trösten kan väl vara att deras beräkningar oftast inte stämmer... Jag har fått höra om barn som skulle vara "för små" och ut kommer 4,5kg bebis! :O Och barn som skulle vara för stora och kommer ut normalstora! Hoppas det går bra ändå! Bebis kan väl ta växt-hopp också?
  • Moolie
    Lokattis skrev 2015-04-26 08:45:03 följande:

Så härligt att du känner dig förberedd! Skönt att höra! Jag har bara 11 arbetsdagar kvar, sedan tar jag 3 veckors semester innan bf. Inser att jag kanske kommer få gå hemma och "drälla" i 5 veckor om jag går över 2 veckor, men i maj/juni tror jag att jag kan leva med det. Måste ta ut lite semester så att jag inte samlar på mig för mycket, ett trevligt "problem"

Verkligen ett trevligt problem! ;)

Jag vill ha bebis här nu... Igår var droppen när jag fick diarré två gånger under natten och fick ta fram spy-hinken vid sängen... Så himla tradigt... Tur att jag oftast kan somna ifrån mitt dåliga mående... Och mitt blodtryck är bra. Så jag är inte orolig för HF.
    Sira skrev 2015-04-26 10:37:09 följande:

Moolie: Vad skönt att du känner dig så redo. Hela inlägget kändes så harmoniskt när jag läste det.

Själv är jag i v 22 nu. Känner av lätta sparkar mest på kvällen och morgonen när jag ligger i sängen men även då och då under dagen. Har ibland svårt att fatta att det bara är fyra månader kvar. Den här graviditeten har hittills gått mycket snabbare än förra! Jag sitter som bäst och budar hem en massa sommarkläder på Tradera och planerar vad jag ska köpa för nytt och får liksom hejda mig; jag kommer ju inte hinna använda det... Men försöker köpa som funkar att amma i och även efteråt. Finns ju många såna plagg också.

Jag har en plan om att gå ned 35kg. Har en klänning som är mitt mål! SEN får jag köpa nya kläder! ;) Jag tycker det är tråkigt att gå on på tjockis-avdelningen och handla... Ligger på storlek 44/46 som O-gravid... :O
  • Moolie

Tycker det är ganska nära för flera av oss! :) Men det verkar gå i omgångar, när många börjar sina behandlingar... Det verkar poppis att göra insättningar jan-mars och augusti-okt. Många avvaktar under sommar/jul. Har jag uppfattat det som i alla fall! ;)

• Moolie

Jo, om man ska göra plock eller så så är det väl stängt... Men "bara " en återföring är väl inte omöjligt att få? Eller?

Vi valde bort jul och semestern för att vi inte ville få jobbiga besked under tiden... Bättre att man gått lite längre..

• Moolie

Åh, nu känner jag hur bebis gör dig redo! Ilar ned i bäckenet som inte är foglossning. Magen sköter jag flera gånger om dagen och jag bara sover och äter... 1,5 vecka kvar till BF.

Kelsson1 skrev 2015-04-27 16:55:35 följande:

Moolie: Kliniken vi gick på hade helt stängt jul och sommar men det är väl olika på olika kliniker som allt annat som rör IVF

Absolut... Min klinik hade tex ingen narkossjuksköterska så jag genomled hela äggplocket som en enda lååååång plåga...
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-04-28 11:40:45 följande:

Bullenochgrisen: Så fin mage!

Lokattis: tiden går verkligen fort.

Moolie: Spännande, tror du att du går tiden ut eller att bebis kommer tidigare?

Bell13 skrev 2015-04-28 13:52:13 följande:

Fick du inget morfin? Det kan inte vara lagligt???

Danisen skrev 2015-04-28 13:17:13 följande:

Fick du ingen smärtlindring Alls? Eller hur funkar det då?

Jag hade en kanyl i armen och fick någon tablett... Men inget hjälpte och de fick inte ge mig mer av något alls... Riktigt obehagligt... Vi blev kompenserade ekonomiskt men jag fick gå i terapi för det efteråt... Men de hade ordnat en narkos ssk nu så det kommer aldrig hända igen... Skulle vi gjort fler plock så hade jag velat vara helt nedsövd...

Och just nu känns det som om jag kommer gå över... Bara för att... :/
  • Moolie

Maken hade otroligt ont efter sitt ingrepp pckså... Jag fick inte med mig något hem... Maken fick med sig 6 tramadol tror jag det var..: det räcker ju ingenstans...

Jag höll på att svimma under ingreppet... Maken mådde otroligt dåligt under och efter... Hörde honom tvärs över hela kliniken...

Nä fy! Så glad att jag slipper fler gånger!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015