• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-04-08 15:29:08 följande:

Ska försöka få igångsättning 1 v innan man egentligen får. Så jobbigt att psykiska humana skäl inte är godtagbara skäl

Ja fy!! Jag har hört att de sätter igång om man har pinvärkar... Men de verkar ju inte göra något åt ditt tillstånd... FY så taskigt...
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-09 15:30:23 följande:

Varje morgon vaknar jag och är besviken över att inget hände den här natten heller. Känner mig så himla negativ och att jag inte tillför något positivt i vardagen alls

Pratade med min barnmorska och berättade hur det känns och att jag vill bli igångsatt tidigare men det gick inte, det är bäst om det startar naturligt. Kontrade med att det finns ju hundratals ja, kanske tusentals som blir beviljade snitt pga förlossningsrädsla varje år och att det just nu känns väldigt orättvist.

Hon menade att det är en helt annan sak.

Har ett besök hos henne nästa onsdag som jag avbokade och sa att hon får boka igångsättning till nästa fredag om inget händer innan dess. Är verkligen så trött på att inte orka nånting. Kan man drabbas av graviditetsdepression? Känner mig inte ens glad över vädret och 15 grader varmt.

Förlåt för en massa negativt dravel och gnäll

Man kan drabbas av graviditetsdepression när som helst under graviditeten... Problemet är bara att din situation bara löser sig när du får föda...

Och jag tycker inte alls det är konstigt att man skulle bli beviljad igångsättning... Det hade jag velat!!! Det är MIN kropp och inte sjukvårdens...
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-10 07:34:46 följande:

Jag har aldrig behövt kämpa så mycket för mitt välmående och min existens som när jag är gravid. 

Ord från mödravården ger ju ingenting, det är ju handling som krävs. Jag ringde igår och frågade om jag inte kunde få komma på ul igår istället för att jag är orolig. Svaret var att man ska göra ul v 41+0 och inte en dag tidigare men ringer du tidigt imorgon så får du säkert en tidig tid. 

Tappade orken och lusten för allt då. 

Mödravårdspsykologens ord är tunga! Be om att få ett samtal!
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-10 15:09:01 följande:

Barnmorskan som gjorde ultraljudet idag tyckte att jag skulle åka till Ikea, det skulle kunna sätta i gång det. Inte proffsigt alls tycker jag

Va?! Om inget annat så kan det definitivt orsaka stress... :S
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-10 20:54:01 följande:

Har fått tid för igångsättning den 17 april och det var skönt att få ett datum och att veta att han föds senast nästa helg.

Åh så skönt!!
  • Moolie

Åh, dessa hormoner... Jag blir SÅ arg SÅ lätt... Men, hormonerna har också gjort att jag känner ÄNNU mer för mina bonusar. Trodde inte det gick... Men tydligen. Nu är jag verkligen en tiger... Det jag längtar efter mest är att få ta en bild på familjens tre barn. Åh, jag blir tårögd av det!

• Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-13 15:19:40 följande:

Inatt föddes min son kl 01.21 och han är den finaste jag sett.

Förlossningen gick bra och vi mår bra och vilar mest

Åh, grattis!!
  • Moolie

Min foglossning tar död på nöjet att vara gravid. 22 dagar kvar tills jag kommer sakna ihjäl mig efter magen... För jag älskar att vara gravid! Men hatar foglossningen...

• Moolie

Jag fick en blödning igår kväll och kände hur det rann längst benet inatt. Förlossningen sa att man kan ha så klara och rinnande flytningar att det kan kännas som om vattnet gått. Hade jag inte den BLEKASTE om. Så upp som en sol och ned som en pannkaka. Jag var till och med peppad att åka till förlossningen! Tänkte "YES! Lets do this!!" packade BB-väskan och städade huset och fortfarande inget mer än det som kom på natten... 

Men ja, någon gång kommer barnet! ;)

• Moolie
    Bell13 skrev 2015-04-18 09:14:30 följande:

Vilken vecka är du i nu?

38! Så jag blev minst sagt överraskad. Är inte riktigt beredd på en tidigare förlossning av någon anledning. Ingen aning om varför!

Hur går det för dig?
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015