• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

lisodan skrev 2015-03-08 10:02:07 följande:

Vad läskigt! Hur har det gått?

Lokattis skrev 2015-03-07 08:14:08 följande:

Moolie hur mår du nu? Jag håller tummarna för att du ska slippa mats-bebis.

Jag har ont och det sticker ned i slidmynningen. Men inget som är onormalt. Inga blödningar och inga sammandragningar. Men nu har jag ordnat så jag bara jobbar 75% 3 dagar i veckan. Resten har jag tagit semester för från 30/3... Ska till barnmorskan på torsdag också. Får se vad de säger då.

Men något hände med magen vid blödningen... Jag känner sparkarna tydligare och mer livligt. Jag har fått svårare att andas och blir lätt yr... :/ Får prata med BM om detta... De kanske vill att jag går hem helt? Vem vet...!
  • Moolie

Ja, konstigt är det allt... Kanske är något med moderkakan? Att den flyttar sig? Eller livmodertappen...? Jag har inte upplevt att "proppen" har gått heller...

Men jag sover bättre på natten... Även om jag är uppe nu... Har varit förkyld sex gånger på 2,5 månad! Helt sjukt!!

• Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-03-09 06:42:48 följande:

Moolie: Försök sjukskriva dig helt tills du träffar BM o ta det lugnt nu! Kramar!

Imorgon och onsdag har jag utbildning. Stillasittande i stort sett hela dagen vilket är skönt!

Torsdagen ska jag bara vara på jobbet precis över frukten och middagen sen åker jag hem. Fredagen är värre. Fick fortsatt sjukskrivning på 25% av läkaren. Men vi får se vad MVC säger... Den 30e jobbar jag på 75% enbart tre dagar i veckan... Den 24e april går jag hem helt!

Men jag är absolut öppen för förslag från MVC!

Hela magen är hård som en badboll nu... Nästan så det gör ont i huden. Bristningar känns inte så...
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-03-10 06:43:25 följande:

Moolie: Ok, bara orolig för dig o vill inte att du tar ut dig nu på slutet, spara krafterna till senare

Absolut!! Därför jag tar semester nu framåt slutet. Jag börjar känna mig RIKTIGT tung nu. Märkte igår att jag inte når ner till mina fötter längre... Och kroppen sväller upp mer än någonsin... MVC imorgon!!
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-03-12 13:13:24 följande:

Från att bara vilja kräkas på graviditeten så känns det nu helt ok. Känner mig helt schizofren av alla känslostormar

Kan röra mig helt ok igen, har bara ont i ryggen på kvällen, sover bra på natten somnar vid 22 och vaknar vid 7, har gått upp 12 kg vågen har stått still i 3 v så tror inte det blir mer nu. Har varit hos frisören nu precis och blev jättenöjd och det är skönt att ha fixat håret innan förlossningen.

3 v till bf nu och v 38 imorgon

Heja! Nu går det undan! :D
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-03-13 06:37:29 följande:

Moolie: Hur gick det hos MVC?

Bell: Nu kan bebis komma snart

Hon avfärdade det snabbt... Men jag ska prata med läkaren idag. Känns bättre!
  • Moolie

MVC hänvisar till VC, ringer VC som hänvisar till MVC och sjukgymnast, ringer MVC som säger att VC SKA hjälpa mig... Nu skiter jag i detta...

Nu vet jag varför kvinnor har så mycket besvär efter sina graviditeter. Varför kvinnor har kroniska smärtor som inte går att "bota" senare i livet eftersom ingen lyssnade när de klagade från första början.

Nu förstår jag varför kvinnor lider av psykisk ohälsa i det tysta när de hänvisar ångest och annan psykisk ohälsa till PMS, gravidhormoner och andra "kvinnohormoner". Jag är så sjukt trött på att bli särbehandlad på ett negativt sätt för att jag är kvinna och gravid...

:((

• Moolie

De ville gjort på mig också. Men jag fick fullskalig mens efter förra så jag VÄGRADE! De tyckte jag var irriterande (hördes i alla fall) men jag tycker inte alls att jag överdriver. Så jag tyckte det var riktigt jobbigt att läsa om hur du blivit bemött...

Vilken tur att det gick bra!!

• Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-03-14 10:11:03 följande:

Moolie: Du får helt enkelt åka in till antingen MVC eller VC o vägra gå därifrån innan någon tar dig på allvar! Verkligen dålig stil att de hänvisar dig fram o tillbaka, känner igen det där från en tidigare MVC, min nuvarande är super. Så om du har möjlighet så byt MVC till någon där du får den stöd du förtjänar!

Angående cellprov så har jag under båda graviditeterna fått kallelse men i kallelsen har det stått att man inte behöver göra den om man är gravid och har räckt att man ringt numret o berättat varför man inte kommer. Verkar vara olika beroende på vilket landsting man tillhör.

Vi har bara en MVC...! :(
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-03-16 06:36:17 följande:

Moolie: Hur är det att byta bara BM då och hoppas att få någon som bryr sig mer?

Ja, jag ska dit nästa torsdag... Får prata rejält då... För jag vet att jag kommer bli nekad havandeskapspenning... Så det är sjukskrivning eller inget alls...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015