Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur många av er har använt/köpt babynest? Vad tyckte ni om det?
Hur många av er har använt/köpt babynest? Vad tyckte ni om det?
Då blir det ett babynest! :) Hade tänkt ha det i sängen, vagnen och spjälsängen. Och då även ta med det när vi åker iväg någonstans, tillsammans med en resesäng när bebis blir äldre! :)
Usch och fy för kolik. Jag hade det i en månad när jag var liten. Mest förmodligen för att jag fick börja ta flaskan då mamma sinade... Samma med min syster sen när hon föddes... Däremot vet jag inte hur man gör idag... Vi fick några droppar... Sedan fick det gå över av sig själv om det inte hjälpte... Fruktansvärt!
Äntligen är ordningen återställd. Jag är gravid efter vårt andra försök!!!!!! Blev även gravid på första försöket för cirka ett år sen. men det slutade tyvärr i MA. Nu är nästa mål att se ett litet hjärta!! Vi är så glada!!! ha en bra helg!
Tack för grattis! Upptäckte just en gul flytning. Usch, så var det ej sist. Någon som haft detta? Jag har haft bakteriell vaginos 2 ggr i höst. Men inga gula flytningar då utan vita. Vet ni om man kan behandlas mot Bv under graviditet, om det skulle vara det?
Ni andra som är gravida har ni vaccinerat er mot influensan eller ska ni?
Lite info om hosta
www.barnakuten.nu/lakemedel/honung-mot-hosta/
Hej Moolie, jag minns dig från förra året! Vilken vecka är du i nu? Hade de inte luktat hade jag inte varit orolig, men de gör det. Tog en kur mot bakteriell vaginos (BV) precis innan äggplock~ så det är så segt att det verkar vara tillbaka nu! Luktar på samma sätt. Läser att många ej behandlar innan vecka 12. Antibiotikan kan ge fosterskador, menar en del. Samtidigt kan BV orsaka missfall, menar annan forskning. Kul vetskap! Varför händer alltid sånt här på en helg? Vi ska ringa i dag igen och höra om vi kan luska lite mer....
Jo försöker att ej googla så mycket. Men typiskt att det händer på en helg. 1177 var sådär mycket hjälp. Men kom iaf fram till att det bästa är att vi väntar till måndag och ringer IVF kliniken.
Det gick sådär med vårt MA. Cytotec som funkade halvbra. Fick en livmodersinfektion och låg på sjukhus i en vecka. Sen tog det nog 6 mån innan jag kände mig någorlunda bra igen. Både fysiskt och psykiskt.
Nu mår jag bra. Men märker att det som hände förra året har satt sina spår. Samtidigt känner jag mig lugnare på något vis också. Litar mer på läkarna. Nu vill vi först förbi delmålet i att se ett litet hjärta.
Hur var ditt MA?
Jag är LIVRÄDD för att trilla!! Står still mest hela tiden och känner mig ganska meningslös i verksamheten på jobbet. Tur vi är inomhus ibland. :)
Hur känns era magar idag efter fallen?
Usch, vad jobbigt du också verkar ha haft det! Skönt att allt verkar gå bra och att du mår bättre! Skulle du rekommendera doppler om vi nu kommer så långt? Får du betala för extra UL?
Ett av problemen för mig var nog att de inte skrapade, så det blev så himla segdraget. Sen funkade inte antibiotikan och mina infektionsvärden gick upp istället för ner. Kunde inte få i mig nån mat för magen ballade ur av Flagylen också, så var nog ganska uttorkad när jag kom till sjukhuset. Hade jag bara lyssnat på kroppen och inte på 1177 eller blivit hemskickad från gynakuten hade det nog ej blivit så farligt. Låg med total dödsångest på sjukhuset i hög feber och enorma smärtor. Kanske det värsta jag varit med om. Och sen hade vi ju även det sorgliga MA:t att bearbeta. Helt sjukt!
Och sedan har jag endometrios som blivit värre efter allt detta också. Så jag blev aldrig helt fysiskt frisk innan detta försök. Däremot har jag sakta börjat må mycket bättre psykiskt.
Gick och pratade med en psykolog ganska länge, och det var bra. Funderar på att boka in samtal igen för att prata om min oro.
Sen har 2014 varit jobbigt på andra sätt också. En mamma som blir mer och mer sjuk i sin Alzheimers och en syster som blev gravid på första försöket efter att ha slutat med p-piller. Konflikter på jobbet. Kan säga att jag gråtit mycket under året! Men det tror jag också är bra! UT med ilskan, oron och ledsamheten!
Usch, så mycket negativt jag skriver om, men det är så 2014 har varit. Vi tänker på ett sätt att det KAN ju inte vara så fördjäkligt att vi ska misslyckas även denna gång. Vi försöker ha ett mantra om att 2015 ska bli bra! Just nu är jag dock dunderförkyld och varit hemma hela veckan, så har kanske lite för mycket tid att fundera och känna efter...Vad händer om vi får MA igen, eller nåt annat går fel? Hur reagerar min kropp och psyke då? Jag blir 40 i år också vilket ökar på oron. Men som sagt, 2015 bara måste ju bli bra efter all denna skiT!
Oj, vad långt det blev. Hade nog behov av att skriva av mig lite...