• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Det har varit skönt att han haft några krav... Det begränsar urvalet otroligt mycket! :) Sen har han haft alla möjliga typer av vagnar till sina två äldre flickor. Så denna gången ville han inte snåla in på funktionerna! Men denna crescent diva blir otroligt smidig. Adaptern till bilstolen är pytteliten och vagnen ligger på nästan halva priset mot den jag tittat ut först... Diva är inte vrålsnygg... Men den duger absolut! :))

Vad hade ni för skötväskor? Lässig-väskan jag tittat på verkar inte hänga så bra på vagnen... Detta är en himla djungel!! :O

• Moolie

För oss var swivel-hjulen viktigast. Sen vill jag kunna koppla på skyddet på vagnen. Och maken ville ha ett vändbart handtag. :)

Det där med skötväskor är ju så olika. När vi väl åker iväg så är vi iväg hela eller halva dagar. Och då blir packningen stor... Så en stor skötväska blir ett måste... Åker man inte så långt så behöver man ju inte så mycket med sig. Tex om man håller sig i samma stad/by som man bor i. :) Jag har sett de där littlephant väskorna in action... De är ju "stora" på höjden. För att komma åt något i botten måste man verkligen plocka ut ALLT. Inte smidigt någonstans alls... Men snygga är de! Så jag kollar på väskor som man kan öppna MYCKET. Jujube be prepared och Lässig-väskan jag tittat på är de två som jag är mest imponerad över.

Hur har ni resonerat kring varukorgen? Är det något ni tittat extra på?

• Moolie

Tydligen ska Crescent diva sluta tillverkas... Var i en butik och fick lite hjälp idag... Hon ratade alla krav vi hade förutom hjulen... Kändes sådär kul... Så hon hade inga nya förslag till oss förutom Casablanca från 2Me. Det är en bra tillverkare... Men de gånger jag kört deras syskonvagn så har den hållt på att tippa. Så jag vågar faktiskt inte köpa från dem...

• Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-12-03 14:24:31 följande:

Va trist!! Har du kollat på nätet? Kanske finns den kvar där. Om ni inte redan köpt babyskyddet så finns de ju en massa bra vagnar att välja mellan annars. Babyskyddets märke styr ju lite vilka som har adaptrar. Hoppas det löser sig.

Den finns kvar på nätet i de färger vi vill ha. :/ Hon i butiken sa att vi borde vänta tills mars och det låter ju rimligt. Vi har inte bestämt oss om babyskyddet ännu... Står mellan izi go eller izi sleep. :)
    Kelsson1 skrev 2014-12-03 15:02:06 följande:

VSG: Maken är ingenjör och litar därför inte på plastdetaljer och håller med honom om riktig broms på vagnen. Jag fick välja tyg och vagnen har varit bekväm både att köra och för dottern att åka i

Moolie: Vändbart handtag vad innebär det?

Strunta i försäljarna och gå på det ni själva vill ha, som VSG säger kolla på nätet eller någon annan affär.

Vändbart handtag innebär att man kan vända på själva vagnen utan att behöva vända på sitt/liggdel. Vi tycker det är viktigt då man kan vända barnet bort från solen utan att stänga inne luften i vagnen. Jag är riktigt förvånad över att fler vagnar inte har den funktionen.
  • Moolie

Grattis till er båda för lyckat KUB! :))

På tisdag ska vi på vårt första RUL! :))

• Moolie

Vsg: kramar till dig!! Fy så jobbigt!!

Min äldsta bonus är gluten och har haft samma problem med jämna mellanrum... Det var först nu strax innan hon fyller 9 som det upptäcktes... Tidigare har testerna visat negativt... Skrikgråt när hon skulle sköta magen...

Så jag förstår lite vad du går igenom! <3

• Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-12-08 11:10:43 följande:

Tack Ja vi hoppas att det här var en engångsföreteelse. Lät jättejobbigt det du beskrev om din mans dotter. Tur att de nu äntligen vet vad felet är. Hur är det med dig idag? Kram

Jag är inte så stressad och orkeslös längre. Så nu kan jag vara vaken efter barnen blivit lämnad på skolan. Och jag kan påminna om frukt och gympakläder utan att börja gråta av frustration. Så det går absolut framåt! :) Tack som frågar!

Ja, förstoppning i förskoleåldern är otroligt vanligt. Och behöver absolut inte betyda på någon allergi eller intolerans. Men efter 9 år av bråk med sjukvården så blir man lite ledsen och frustrerad...
    Kelsson1 skrev 2014-12-08 11:23:59 följande:

Vi fick bra siffror på KUB idag , försöker lägga upp bild i bildtråden lite senare

Åh så kul med KUB!! Och grattis till bra siffror!! :D
  • Moolie
    Blomman701 skrev 2014-12-08 16:42:18 följande:

Jag fick tid för Rul idag och undrar när ni andra gjort den undersökningen. Jag har fått först när jag är i v.20 19+2 och tycker det känns lite sent, är jag  helt ute och cyklar?

Jag skulle gått på RUL i v19+4. Men fick det flyttat tidigare så flickorna ska kunna följa med. Så nu är det 18+4. Så v19 känns som det mest optimala enligt mödravården?
  • Moolie
    villsågärna38 skrev 2014-12-08 21:34:01 följande:

Va skönt att du mår lite bättre! Att det går åt rätt håll. Hoppas att det fortsätter så. Roligt med RUL snart. Så spännande! Får ni ta med barn-syskon? Det fick inte vi. De har syskonförsök vid ultraljudsubdersökningar på Mama Mia. Att det kan variera så mellan ställen. Hoppas det går toppen när det väl är dags Kram

Jag har inte frågat utan förutsätter att de får följa med. Är jag ledig så är barnen inte på fritids. Och då får de faktiskt gilla läget. :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015