• Moolie

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-03-29 07:52:36 följande:

Åh är du redan i v 35. Då är det inte långt kvar för dig heller  

Ja, veckorna går fort men när det ska gå 40st så går det långsamt! ;)

Om 2-3 veckor är bebis färdigbakad och det är med blandade känslor.. ;) Jag vill ha kvar bebis i säkert förvar resten av livet! ;)

Dags att börja tänka på förlossningen också... :O
  • Moolie
    lisodan skrev 2015-03-29 08:28:26 följande:

Spännande tider, Bell och Moolie! Att bara vara/komma till vecka 30 nånting låter helt galet.

Men enligt appen har vi också kommit en bit. nästan en tredjedel nu. Vecka 13, och byter till 14 på tisdag. Svårt att fatta. Var det någon av er som började må sämre i vecka 12-13? Tycker jag mår mer illa nu och magen är så himla spänd. Och har haft mycket molvärk. Magen känns verkligen stor nu, speciellt efter lunch och på kvällen. På morgonen är den fortfarande hyfsat smal. Tänkte lägga upp en bild och ni som kommit längre kommer säkert skratta hur liten ni tycker den är...hehehehe....

Jag har ju haft det jobbigt psykiskt och vid 12-13 var både illamåendet och det psykiska ganska jobbigt vill jag minnas... :/ Gick över först vid v20. Sen mellan 20-30 någon gång mådde jag som absolut BÄST! Magen växer, energin kommer tillbaka och man har ett behov av att boa in sig. Man tvättar, städar och fixar! Sen börjat man känna sig ganska tung. :)
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-03-29 09:04:05 följande:

Det enda jag vill nu är att föda MEN samtidigt tänker jag att jag kommer sakna magen när den försvinner.

Ska se om jag kan fota den idag hemma och ångrar lite att jag inte bokade fotografering med proffsfotograf

Jag har nog kommit fram till att jag inte vill föda! :'D
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-03-29 21:22:24 följande:

Hade nog förväntat mig att få skriva att jag fött denna väntan. Det enda jag tänker på är att äta och sova så jag är redo när värkarna kommer.

Hur trött och hungrig är du? På en skala på 1-10? Känner att jag inte gör annat än sover och äter som det är redan nu... :O
  • Moolie
    MillaQ2 skrev 2015-03-30 13:55:11 följande:

Hur långt innan bf slutade ni jobba/ planerar ni sluta jobba?

Sex veckor om BF stämmer.
  • Moolie
    Bell13 skrev 2015-03-30 08:14:07 följande:

Hungrig är nr 10 på skalan äter var tredje timme.

Är rätt pigg dagtid men sover 10 h per natt.

Jag sover 10h/natt OCH somnar en stund mitt på dagen.
  • Moolie
    lisodan skrev 2015-03-31 19:32:45 följande:

KUBtestet idag gick jättebra! Lägsta sannolikhet på trisomi 13 och 18. 1:20 000. 1:1548 på Downs syndrom. Annars 1:87 i min ålder. Dessutom såg det bra ut i övrigt. Bra hjärtslag, bra storlek, bildade organ osv. :) Nu ska vi NJUTA! Nästa stopp RUL 12 maj.

Grattis!! :D
  • Moolie

Vi hade med våra. Inga problem. :)

Sira skrev 2015-04-01 17:01:53 följande:

Härligt lisodan!

Vi har rul nästa fredag. Är faktiskt lite nervös, hoppas så att allt ska vara bra. Lite tråkigt bara att jag måste gå dit själv. Vi har nämligen ingen i närheten som kan ta dottern sådär en vardagsförmiddag men det får gå ändå. Ser allting bra ut är det ju egentligen inga problem att göra det själv, mest att min man tycker det är tråkigt att inte få se vårt barn. Han har ju inte kunnat vara med på något ultraljud den här gången. Inte riktigt lämpligt att ta med en tvååring på det...

• Moolie
    Sira skrev 2015-04-01 20:30:33 följande:

Moolie: Här får inga barn följa med. Står väldigt tydligt på kallelsen...

MillaQ2 skrev 2015-04-02 00:09:12 följande:

Vi får inte heller ha med barn enligt kallelsen.

Så man ska hoppa över hälsokontroller för att man inte kan ordna en barnvakt? Nä, vi tog med barnen i alla fall. :)
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2015-04-02 08:46:10 följande:

Moolie: Du hade väl lite äldre barn också eller? Jag hade inte heller tagit med min 3åring som har mycket spring i benen men är lite annorlunda om man har större lite lugnare barn som inte stör

Bell13 skrev 2015-04-02 08:51:08 följande:

Det är ju viktigt att bm kan koncentrera sig och får jobba ostört, nog därför det står så samt att man kan ju få tråkigt besked.

Tog inte med mina heller

Bell13 skrev 2015-04-02 08:51:08 följande:

Det är ju viktigt att bm kan koncentrera sig och får jobba ostört, nog därför det står så samt att man kan ju få tråkigt besked.

Tog inte med mina heller

Jo, de går i lågstadiet.

Det är ju skillnad på att inte vilja ha med barnen och barnen inte kan hantera situationen.

Tråkiga besked kan man få när barnen är med oavsett, möjligen sover de kanske. :) Men jag tycker inte att ett RUL är någon unik situation inom vården direkt.

Alla gör ju som de själva vill såklart.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015