• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Blomman701 skrev 2015-01-05 14:10:24 följande:

Villsågärna38 det är äd, tycker bara det är konstigt att en blödning kommer så sent och inte tidigare. Låg ju dessutom och sov så jag har inte gjort något innan som kunnat ställa till det.

Irma01 visst tar det på psyket!

Bell13 och Sillavi blöder fortfarande lite från och till. Har slutat äta Omega3, har för mig att de kan ge blödningar men vem vet? Får trycka i mig fisk på riktigt istället för att få rätt saker i mig. 

Ringde min barnmorskemottagning och tvingade dem ge mig en tid till deras läkare som jag vet ska vara där på torsdag. Jag vill att de håller koll på mig, fick en snäsig bm på tråden som tyckte att jag borde vara nöjd att gynakuten kollat mig och ansett att allt var bra om jag inte blöder mer eller det börjar komma klumpar. Har vissa människor ingen som helst medkänsla? Efter x antal år med misslyckanden så kan jag säga att jag inte tar lätt på en blödning.

Kram alla fina!

Nä men fy vilket empatilöst bemötande!! Har ju också gjort äd och då är det mycket vanligare att man blöder utan någon direkt anledning. En av komplikationerna likväl som högre risk för preeklampsi och högt blodtryck. Jättebra att du kollar upp men behöver som sagt inte vara nån fara alls. Håller tummarna!! Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-01-05 16:53:56 följande:

En akut fråga. Är det nån som har eller haft mycket flytningar? Mina är frätande mot huden och jag är knallröd och det gör så ont så jag gråter. Det kliar hela tiden och det luktar surt med inslag av jäst.

Har provat lactal vagitorer men det blir inte bättre

Är detta normalt eller bör jag uppsöka gynekolog för undersökning och odling?

Inte normalt. Kolla hos läkare/ gyn. Låter som svamp. Hoppas det ger sig snart! Kram
  • villsågärna38
    Längtar12345 skrev 2015-01-05 15:41:12 följande:

Onej jag börjar misstänka att jag fått en släng av framfall. Återbesök hos bm i slutet på veckan och då kommer det att ha gått 3 veckor efter fl.

Usch va jobbigt, hur yttrar det sig? Det kan ta några veckor el månader av knipövningar innan man blir normal igen. Återbesök hos bm brukar man ha efter 8 veckor och det händer även en del när man slutar amma. Hoppas att det inte är nån fara!! Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-05 19:13:01 följande:

Jag tycker ni ska fortsätta som ni gör tills ni känner att det skulle vara bättre för er på något annat sätt.

Olle samsover med mig. Hade nest i början men han vaknade hela tiden när jag la ner honom. Försökte amma medan han låg i nestet men jag fick ligga så konstigt så nu får han somna i min famn å så lägger jag ner honom där jag suttit (där är varmt) eller så liggammar jag och backar lite när han somnat ordentligt. Vi är ensamma i en dubbelsäng då hans pappa snarkar och har ett eget rum så det finns plats att flytta runt. Jag hade tänkt att han skulle sova själv i sin säng alt i nestet men det har inte funkat och jag har blivit betydligt mer inkännande än jag trodde att jag skulle och vill att han ska känna sig trygg å få vara nära så mycket han vill. Så... Vi samsover hela nätterna och det är super mysigt!!!

Förstår precis!! Kram
  • villsågärna38

Känner igen det där med sömnen Sillavi. Vår äldsta är ju drygt 2,5 men i perioder kommer hon också över. Vi har löst det så nu att hon har en bred säng (140) så maken går över till henne om hon vaknar. Har ibland mardrömmar t ex. Jag sover då kvar i dubbelsängen med Lovisa bredvid i bedside crib eller bredvid mig. På morgonen ligger vi alltid en stund hela familjen och myser i sängen då maken är ledig Om han jobbar blir det ist tjejträff en stund innan vi går upp :-ad Mys!! Som sagt, alla måste hitta sitt sätt och det är inte alltid helt enkelt med två! Hoppas du mår bättre nu och har mindre ont!! Kram

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-01-05 21:07:15 följande:

Jag ska ringa imorgon. Helt vidrigt och det bränner som eld har svårt att gå.

Nej men fy din stackare!! Kanske bakteriell vaginos annars? Oavsett så kolla upp det!! Kram
  • villsågärna38

På tal om att barn är olika. Lovisa är helt ointresserad av napp. Har gett henne den till och från sen hon var tre veckor men hon spottar bara ut den. Har testat flera olika sorter men nej! När storasyster fick testa napp vid 3 veckors ålder sa det bara KLONK så satt den där Vi hoppas att der inte blir tummen här istället

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015