• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lelle - bara om hon inte går upp fint i vikt som du behöver väcka. Lovisa sover ofta 6-8 timmar i sträck numera och runt en månad var det ofta 4-6 timmar. Inga problem men kan bli så att hon vill amma oftare på dan istället. Men det gör ju inget

• villsågärna38

Vi har förresten bott i svit på hotell i helgen med Lovisa. Så lyxigt var ute på stan först och shoppade, tog ett glas champagne och en promenad. Sen åt vi trerätters på rummet!! Lovisa somnade 19.30 i barnvagnen på rummet efter lite gungande så vi har haft jättemysigt Hon somnade lagom till frukosten med så tog med vagnen ned då vi åt frukostbuffé varit hur smidigt som helst. Hon är så harmonisk numera. Blir bara arg/skrikig då jag ska lägga henne i babyskyddet med overall på. Det gillar hon inte. Får gunga och vyssja en stund då för att lugna henne men det ger sig på 5 minuter ungefär som tur är! Kram

• villsågärna38
    Danisen skrev 2014-12-28 21:21:57 följande:

Säger bara åkpåse till babyskydd är guldvärt så slipper dom vara påbylsade.

Ja jag ska nog köpa en sån. Räcker det då det är - 10 som det är här nu? Tänker att den inte sitter lika tight som en overall. Bara så det inte kan bli så att luften inuti är kall då det är så kallt ute? Kram
  • villsågärna38
    linnea83 skrev 2014-12-29 03:52:05 följande:

Då har man sovit hela 1,5 timme!Lika bra att göra sig redo för att åka in :).

Vi åker hemifrån 6.30.Nu är det dags!!Shit!

Oh va spännande!! Snart, snart!! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-12-29 06:32:09 följande:

Här är med -10° hade en tunn stickad overall under igår sen la jag hennes filt på innan jag knäppte den, hon var varm. Är det inte -10 har jag en kofta/tröja på utan på bodyn och alltid henne snuttefilt typ en sån p o p filt. Ja mössa och raggsockar el tossor har jag alltid på och tunna vantar. Bältet sitter mycket bättre på dom än när man har tjockare overall på. Vi är helnöjda. Det är så bra om man ska in och handla så öppnar man bara den så blir dom inte för varma eller om man ska hem till någon och bebisen somnat så öppnar man bara den så kan dom sova vidare utan att behöva plockas upp och ta av overallen. Köp en å se om ni är lika nöjda .

Kram

Låter bra! Såg att det var rea på den till Maxicosi Cabriofix också. Ska beställa en idag. Tack för tipset Kram
  • villsågärna38
    Bengalen skrev 2014-12-29 09:07:46 följande:

Det var precis en fråga på mitt tema.

Som sagt, den ska ju förvaras kallt, men är det okej att ge dropparna direkt från kylen också? Allt annat ska ju vara kroppstempererat.

Den behöver inte stå kallt om den används inom en månad och det gör man med lilla flaskan iaf. En del kanske även med stora. Har man stora så fyll på lilla flaskan och ha stora i kylen. Ohållbart att ha den man använder i kylen på natten och om man ska bort osv. Funkar ju inte alls. Så lugnt med rumstemp Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-12-29 12:53:15 följande:

Var på bvc nyss lilltjejen tar sig hehe.... 4805gr och är ca 56cm lång. Fick bli ca mått iom man inte får sträcka på hennes ben.

Även jag ska prova på att äta mjölkfritt i 2 veckor. Ska se om exemen kanske kan bli bättre, det kan iofs vara svårt att veta ändå iom att vi smörjer med salva åså, men ska prova ändå. Allergi/känslighet visar sig olika.

Oh stora tjejen Va kul!!

Smart att testa iaf. Gör det inte skillnad så testa två veckor utan ägg sen efteråt. Den allergin ger också ofta eksem. Skadar ju inte att testa! Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2014-12-29 12:01:45 följande:

Den här funkar också i babyskyddet

Klart att det gör!! Lovisa har en nästan likadan. Men hon blir skitarg då vi tar på den och sätter vi henne i babyskyddet så gallskriker hon
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-12-29 15:34:55 följande:

Japp hon växer fint. Hon har blivit så lång . Kan nog inte ha 56 i byxor länge till hehe.

Jag frågade angående ägg men det tyckte hon inte, till all börja med iaf. Får se hur det blir om 2 veckor. Annars blir det äggfritt sen med. Börjar nyårsdagen . Så blir det lagom till läkarbesöket .

Kram

Låter som en bra plan
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2014-12-29 16:12:38 följande:

Härligt Danisen! Det går riktigt fort...Victor kan inte ens ha 60-62 längre...

Hoppas eksemen försvinner.

Kram

Oj!! Är han uppe i 68? Stora killen Lovisa var ju 58,5 cm för 1,5 vecka sen så hon kan fortfarande ha 56 i vissa märken. T ex POP som är stora i storleken men kan även ha 62. Fick en del kläder i stl 68 i julklapp och de känns än så länge gigantiska Men det går ju fort. Är han bättre från sin förkylning nu Victor? Lovisa är bara lite snuvig nu och äter bättre. Resten av familjen är helt friska. Peppar, peppar!! kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015