• villsågärna38

www.barnakuten.nu/barnsjukdomar/mjolkproteinallergi-hos-bebisar/

Länken om komjölksallergi igen. Neocate och Nutramigen AA är de som är helt utan aminosyror som haft med komjölk att göra. Om ni fortfarande ger ersättning? Annars kanske du fått i dig lite mjölk iaf? Lätt hänt om man äter ute. T ex genom margarin. Alt så är hans tarm slutkörd och väldigt känslig. Oavsett så hoppas jag att han inte är för dålig och ledsen och att ni får tid på barnläkarmottagningen snart. Kram

• villsågärna38

Danisen - har hört samma. Har en nära väninna med mjölkprotein allergisk dotter. Hon fick också blod i avföringen till slut. Så synd om de små men som tur är blir de helt bra då man slutar med mjölk.

• villsågärna38

D-droppar får alla av Bvc. Vissa barn reagerar på dem, andra inte. Mina har inte reagerat på dem alls och har aldrig krånglat med att ta dem heller. Så kör på vanliga Semper skulle jag säga. Iaf till en början. När magen kommit igång och funkar bra behöver man ju inte ta dem längre så det är ofta en kort period. Lovisa tar inte dem längre och slutade med Minifom runt 2 månader. Hon har inga problem med magen alls sen en månad tillbaka. Bajsar som en klocka 2 ggr per dygn. Blir 3 mån den 11/1

• villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-01-04 02:58:45 följande:

Kan ngn rekommendera ett bra andningslarm? Ska man tänka på ngt speciellt när man köper detta?

Har aldrig använt det. Varför ska du ha ett sånt? Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-03 22:22:44 följande:

Hej alla! Hör att det är flera täppta barn här i tråden. Olle är åter igen lite slemmig i halsen och lite täppt i näsan. Jag tänkte höra hur mycket ni brukar höja upp i huvudändan? Alltså hur många graders vinkel ni låter era barn sova i? Svårt att veta hur högt jag ska höja för att det ska vara någon mening.

Man måste höja ganska mycket för att det ska ge effekt. Köp sånna här klossar så får man höja efter behov. Vid öroninflammation behöver man ha riktigt högt. Vid förkylning ett par styck iaf skulle jag säga. El låta bebisen sova på bröstet nån natt och halvsitta och sova med en massa kuddar runt om.

www.trostisar.com/sovklossar/
  • villsågärna38
    Sillavi skrev 2015-01-04 11:14:07 följande:

Fick åka in akut igår till förlossningen efter sjuka magsmärtor. Visade sig att jag har en Livmoderinflammation. Så igår fick jag cytotec o sen äta 2 sorter av antibiotika i 10 dgr. Återbesök om en v. Tur man redan fått två fina barn.

Nej men stackars dig!! Va jobbigt. Hoppas att du inte har ont längre. Vad tror de att det beror på? Kan man få men av detta? Kram
  • villsågärna38

Blomman701 - Håller tummarna att det inte är nån fara!! Förstår att det är jättejobbigt. Jag blödde några gånger med min äldsta dotter men det gick bra så det behöver inte vara nåt fel. Sköra slemhinnor kan ge blödningar t ex. Har du gjort vanlig ivf el äd? Kram

• villsågärna38

Jättebra skrivet om bebisar och sömn av bästa barnläkaren på nätet. Alla är olika, vissa kan sova själv och har dygnsrytm tidigt. Andra inte. Man får anpassa sig. Inte en lösning funkar för alla. Vi kör ju rutiner för Lovisa sen hon var en månad ungefär men det gick inte för äldsta tjejen så tidigt. Viktigt att ta närhetsbehov på allvar också. Absolut inte låta små bebisar ligga och skrika sig till sömns. Jag nattar Lovisa och hon sover själv första passet till 03 ca och sen liggammar vi och så sover hon bredvid mig. Är 3 mån nu. Alla måste hitta den lösning som funkar för dem och för familjen men skadar aldrig att testa med rutiner runt en månad. Funkar det inte får man ta det lite senare ist

www.barnakuten.nu/bebisar/somn-hos-en-nyfodd/

• villsågärna38
    Danisen skrev 2015-01-05 12:15:20 följande:

Ingen?

Vi hade storasyster så i flera månader. Precis som du beskriver i nestet el samsovande bredvid mig efter liggamning. Var nån gång runt 4 månader hon började nattas i egen säng. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015