Hoppfulla Fia skrev 2015-01-11 19:55:04 följande:
Suck! För ett par timmar sedan fick jag mjölkstockning också... Jag tror jag storknar. Det är det bröstet som han har krånglat med taget på en tid och nu äter han inte lika ofta och orkar väl inte kämpa riktigt så det dåliga taget gör väl att bröstet inte tömts ordentligt. Har kört med värme, duschat, ammat, provat amningsnapp, byttställning och masserat men det släpper inte. Det går heller inte pumpa eller handmjölka effektivt. Känns inte som att det kommer från ställena där det är stopp. Börjar känna att febern är på G. Har haft kontakt med Amningshjälpen och om det inte släppt tills i morgon så kanske hon ska komma och hjälpa till med greppet. Olle är dock fortfarande vid gott mod, men han orkar inte lika mycket, sover mer och äter mindre. Tycker jävligt synd om mig själv, haha . Någon som har erfarenhet av mjölkstockning och hur det vart bättre???
Jag har haft det många gånger men bebis har alltid kunnat amma bort det alt så har jag pumpat och sen ammat. Samtidigt strukit försiktigt med fingrarna där det varit ömt. Mitt ena bröst var stenhårt och varmt senast imorse och Lovisa var inte så hungrig. Pumpade ur 1,5 dl på tre minuter!! Sen ammade hon en stund och så var det borta
Så testa att pumpa till det blir mjukt och han kan få ett bra tag. Det är svårt när bröstet är hårt men bebis tömmer ju bröstet mkt bättre än en pump så mkt bättre om de amar. Sen vill man ju inte pumpa mer än en gång helst heller eftersom man ökar på produktionen. Men alltid bra att få lite till frysen iofs
Hoppas det ger sig snart iaf!!
Kram