• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2015-01-15 08:44:03 följande:

J..la blöjor!

Blir galen på läckande bajsblöjor!

Började för ett par veckor sedan och nu har jag provat det mesta.

Libero nr 3 och nr 4.

ICA nr 3

Pampers nr 3 Active fit

Idag skall sambon köpa Pampers nr 3 New Baby.

Treorna läcker bak i ryggen och fyrorna kan läcka både i ryggen och runt benen. Om han ligger ner läcker alla blöjorna i mindre omfattning. Sitter han i sittern läcker de 100 % Sitter han i knät läcker de till 80 %

Jag byter DIREKT jag hör honom bajsa. Han får inte ens göra klart om han sitter i sittern, utan jag flyttar honom till ryggläge direkt. Har jag tur hinner jag skona kläderna, men det är inte alltid det fungerar. Det är så jäkla surt att tvätta så mycket onödig tvätt så att säga...

Han väger 6,5 kilo. Treorna går till 8-9 kg beroende på märke och fyrorna börjar på 7 kilo, men de är som sagt lite (för)stora. Fyrorna fungerar dock jättebra på natten om han inte bajsar... De suger ju upp mycket kiss så att säga.

Tips?

Usch och fy, inge kul alls Jag rekommenderar Nr 3 new baby och dra åt ordentligt i midjan. Läcker de i ryggen har du för löst i midjan. Läcker de i benen är de storleken för stora. Sen kan det ju va att han bajsar så mkt nu för att han äter så mycket. Bottenlös liten herre Hoppas på bättring snart!!! Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-15 09:09:13 följande:

Tack! Det känns skönt att höra

Knipövningar, knipövningar, knipövningar!! För mig gick det över på en månad ca med stora tjejen. Inget alls denna gång. Kika på knipövningsprogrammet som finns på 1177 och gör varje dag. Utöver mammamage. Kommer att försvinna, jag lovar Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-01-15 09:34:52 följande:

Hej! Jag mår inte bra idag heller, kroppen värker något fruktansvärt mycket. Bröstet är bättre idag, antar att kroppen jobbar som sören för att få bukt på det. Nä, jag har inte ringt nå. Vart ska jag ringa om jag behöver? Amningshjälpen då el 1177? När, bör man ringa egentligen?

Kram

Har du feber fortfarande? Ring bvc tycker jag om du har en bra kontakt där alt Amningshjälpen/Amningsmottagningen. Har du feber så kan du behöva antibiotika. Läs nedan om skillnaden mellan stockning och inflammation. Låter dom att det är Bröstibflammation du haft el fortfarande har om du har feber.

www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Komplikationer-i-brostet-vid-amning/Mjolkstockning/

www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Komplikationer-i-brostet-vid-amning/Brostinflammation-inflammatorisk-mastit/

Stora krya på dig kramar!!
  • villsågärna38

Vill minnas att Eventfasen var en av de jobbigaste när det gäller sömnen. Men det går ju över som Irma säger. Vi är inte där ännu men börjar bäva

Heja på er supermammor!!! Ni lägger grunden till trygga och harmoniska barn. Tänk på det när det är som jobbigast. Kramar

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-01-15 10:30:28 följande:

Skönt att höra Vsg...längtar verkligen efter slutet på denna fas!!

Kände mig allt förutom som en supermamma i natt...svimfärdig och helt utan krafter. Maken bestämde sig för att jobba hemifrån på fm så jag fick sova. Vaknade kvart över nio, kände mig lite bättre men inte 100 än. Känns dock bättre efter morgonkaffet

Nu ligger Victor i babygymmet och irriterar sig över att spökena inte gör som han vill

Sedan är det dags för mammagruppen efter lunch. Annars tänker jag ta det lugnt idag!

Kroppen verkar tycka att den behöver lite återhämtning.

Men som sagt, när det känns jobbigt så räcker det att titta på V, få ett leende av honom och så är man good to go igen...

Kramar!

Men det är precis det du är. En supermamma som gör allt för sitt barn! Victor kan skatta sig lycklig Hoppas du får en bra dag och mysigt på mammagruppen!!

Själv vågar jag knappt säga hur mycket jag sovit. Behövde få sova i natt så Lovisa fick sova ned mig i sängen. Hon sover alltid längre då och jag sover också bra. Har ju ingen värk och hon ligger så snällt bredvid mig. L sov 20-03 och sen till 06 så jag känner mig riktigt utvilad

Jag får besök av mina föräldrar idag. De stannar några dar och bor hos oss. Ska bli så mysigt och underbart med hjälp. Storasyster är lyrisk och ska vara hemma imorgon och på måndag då de är här. Pysmys!!

Kram och hoppas på mer sömn i natt för dig
  • villsågärna38
    Blomman701 skrev 2015-01-15 11:48:24 följande:

Åh JÄVLA PISS RUL!!! Nu har jag griller i huvudet för att doktorn inte kunde tala klarspråk. Hon var bekymrad över att huvudmåttet var litet, 38,5 mm, är det litet v 19+1 (enligt dem bara i v 18+4)?

Ska på ett tillväxtultraljud om två veckor för att kontrollera men jag känner att det är väldigt ansvarslöst att inte förklara mer vad det kan innebära. Maken hörde så klart inte vad jag hörde utan tyckte att hon sa att huvudet låg lite inklämt och därför var platt. Jag ser ju framför mig att det inte blir ett barn eller ett med hjärnskador! Man ska inte jobba inom vården och definitivt inte med utvecklingsstörda barn inser jag nu. Jag var jättearg på maken när vi gick därifrån för att han inte tyckt hon verkade bekymrad över huvudmåttet.

Annars var väl allt bra och utan anmärkninge MEN va fan hjälper det? Ursäkta att jag svär men jag går snart i taket av det här. Inte nog med att man kämpat i en herrans massa år utan nu ska något vara inte riktigt bra...

Det är säkert ingen fara men förstår att du blir orolig. Speciellt då de var så vaga med informationen. Håller tummarna att allt går bra om två veckor!! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-01-15 13:03:04 följande:

Jag har ringt amningsmottagningen här på lasarettet i Helsingborg. Väntar på att dom ska ringa tillbaka . Får se vad dom säger. Svettas som en gris nu, gjorde även det i natt ööh. Först frossa sen svettas man, känner sig nog fräsch.

Tack för hjälpen tjejer!

Kram

Hoppas du snart blir bättre!! Kram
  • villsågärna38

Blä va svårt och splittrande det är att vara tvåbarnsmamma ibland. Måste bara få beklaga mig lite Det är ju oftast fantastiskt mysigt men ibland känner jag verkligen inte att jag räcker till. Lovisa har ammat mer sällan idag på dan då vi varit iväg med bilen, på promenader osv och ville därför amma non stop ikväll istället och då funkade det inte att jag även la storasyster fastän det var min tur. Blev alldeles för sent. Storasyster blev såklart jätteledsen då det är en av våra mysstunder. Brukar gå hur bra som helst både att lägga Lovisa i tid och även för pappa att lägga stora tjejen men idag blev det inte som det brukar och allt blev pannkaka. Trött och ledsen tvååring = inte kul Själv är jag ju så hormonell också att jag satt och grät när jag ammade och nattade Lovisa. Med ett barn kan man ju liksom gå "all in" om ni förstår vad jag menar men med två så blir det ibland halvdant när man så gärna vill vara där för dem båda till 100%.

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-01-15 21:49:11 följande:

Förstår att det känns i hjärtat och att du vill inte att storasystern ska känna sig ledsen för att du inte ibland kan göra det ni brukar. Men du gör ditt allra bästa och så blir det ibland! Du är en toppen mamma och dina två tjejer kan verkligen skatta sig lyckliga <3.

Så är det i många familjer när man har flera barn och nog tar inte de äldsta skada för det. När Lovisa inte är lika beroende av dig kommer du också att ha egna stunder med storasystern mer och det är det hon kommer att komma ihåg plus hur underbart det är med en syskon även om man tycker att de är skitjobbiga i mellanåt!!!

Så klappa dig själv på axeln för att du är fantastisk

Stora kramar!

Tack vännen Dina ord värmde! Kram
  • villsågärna38

Hoppas du sover nu Bell! Du är ju vaken oftare är en nattammande mamma Grattis till vagnen. Vi fick den bara ett par dar efter mailet. Kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015